• Äldre 27 Jul 12:13
    2893 visningar
    25 svar
    25
    2893

    Vad skulle ni säga om en man i klänning?

    Det skulle kunna vara jag då och platsen kan vara på stan eller på en kvällspromenad eller så. Mannen ni skulle inte vara sminkad och försöka se ut som kvinna men som sagt ha klänning eller kjol och blus.
    Jag undrar för att jag nu ofta har klänning hemma men inte vågat röra mig offentligt i kvinnokläder ännu.
    Hade det inte varit viktigt för mig så hade jag ju inte tänkt tanken....

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-07-27 16:31
    Jag blev ombedd att lägga till bilder så de finns längre ner.

  • Svar på tråden Vad skulle ni säga om en man i klänning?
  • Äldre 27 Jul 12:56
    #3
    Lainie Kennedy skrev 2018-07-27 12:50:07 följande:

    Det är inget jag inte redan har sett. Jag tycker att du ska klä dig som du trivs. Klänning är dessutom ett fenomenalt sommarplagg alla borde sporta.


    Tack!
    Ja, det är oslagbart att ha när det är så här varmt. Har klänning fast bara i min trädgård då.
  • Äldre 27 Jul 13:14
    #4
    Salmiakk skrev 2018-07-27 12:46:51 följande:

    Ärligt talat så hade jag skrattat ihjäl mig


    Vad är det som är skrattretande?
  • Äldre 27 Jul 16:18
    #8


    Ja, ungefär så. Lång och smal och smal.


    blev svår att rotera..
  • Äldre 27 Jul 16:27
    #11
    Meriall skrev 2018-07-27 16:23:28 följande:

    Klänningen var bättre. Blusen lite ful men ok. Kjolen inte så smickrande.


    Varför är kjolen inte så smickrande?
    Blusen kan man ju tycka vad man vill om
  • Äldre 29 Jul 09:19
    #15

    Trevligt att få lite beröm för min klänning och lite andra klädtips och jag lär mig gärna då jag är nybörjare.
    De flesta tror jag dock reagerar på att en man klätt sig kvinnligt i första hand och inte hur stilsäkert det fallit ut. 
    Att ha kilt för att ändå se helt och hållet ut som man är inte vad jag vill utan se så bra ut som möjligt i klassiskt kvinnliga kläder.

  • Äldre 29 Jul 09:52
    #19
    EnAnonumius skrev 2018-07-29 09:45:49 följande:
    Då råder jag dig att du byter blus. Ta med dig en kvinnlig vän som du känner som acceptera män i kvinnokläder så hon kan hjälpa dig att hitta rätt blus. Du får ursäkta att jag säger det, men den är  inte snygg. Och jag skulle inte kunna tycka den var snygg på en kvinnokropp heller. 
    Tar inte illa upp alls - tvärtom. Blusen skulle väl inte vara mitt förstaval om jag skulle gå ut på stan utan snarare en klänning som den ovan..
  • Wed 31 Jul 2019 13:06
    #22
    Ricky52 skrev 2019-07-08 13:47:08 följande:

    Hejsan på er!
    Jag är och så en man som gillar det här med kvinnokläder.
    Det började med att jag satt vid min dator och kikade lite på olika kvinnokläder.
    Och jag fick en känsla att jag skulle vilja prova på att att använda kvinnokläder.

    Så jag började på att beställa lite kläder till att börja med. Och det blev mer och mer att jag köpte både under kläder och strumpbyxor och skinnkjolar och olika toppar till. Så jag nästan så jag har tänkt att sluta med att köpa herr kläder i fortsättningen.

    Jag känner mig mer bekväm i kvinnokläder och dess utom så är det snyggt med kvinnokläder tycker jag.Cool


    Roligt med någon mer man som gillar kvinnokläder. Undrar dock om det verkligen går sådär fort att komma på att vilja klä sig kvinnligt som man. För mig har det varit en väldigt lång process och att sluta köpa herrkläder är verkligen inte aktuellt för mig. Att gå till jobbet i klänning är ack så lockande men inget jag kommer att göra.
Svar på tråden Vad skulle ni säga om en man i klänning?