• Äldre 28 Jul 12:09
    5941 visningar
    4 svar
    4
    5941

    Hur länge har ni gått med pinvärkar?

    Efter tre dygn av tilltagande förvärkar (inte sammandragningar utan tappa-glasen-och-nästan-falla-ihop-värk) åkte vi sent igår upp till förlossningen med ca 3-5min mellan värkarna i flera timmar. Konstant molvärk i rygg och mage, extrem smärta i ljumskar och underliv när värkarna kommer och kräks efter varje värk. Håller i sig lite drygt 60sek.

    CTG mätte och visade kraftiga kraftiga värkar med samma intervall.

    Första undersökningen visade att ingenting på verkats. Jag får bricanylspruta och ska stanna en timme. Det enda som händer är att jag mår fruktansvärt dåligt (darrig, yr, huvudvärk och mera illamående) och att värkarna istället kommer med 7min mellanrum.

    Ny undersökning och skulle tappen påverkats mer skulle jag få stanna.

    Ingenting hade hänt.

    Jag har alltså pinvärkar. Och lär ha det i några veckor till.. det är ju bra om lillebror stannar två veckor till, men att redan vara färdig med att vara gravid (pga fruktansvärt dåligt mående) och nu också ha pinvärkar..

    Åååh.. ja förlåt, ville bara skriva av mig, för jag orkar fanken inte med detta också. Och allt är så frustrerande. Och så avskyr jag att ta upp plats på förlossningen i onödan.

    Jag skulle komma in igen om det inte ger med sig. Har fortfarande värkar med 6-10min intervaller.. kul! Har ingen som helst lust att åka in igen iom att dessa pinvärkar inte har ngn som helst verkan liksom..

    Nu har magen plötsligt ballar ur fullständigt också.. kan jag ha tur att det är på gång trots allt, eller ska jag bara se det som ett otroligt opassande sammanträffande?

  • Svar på tråden Hur länge har ni gått med pinvärkar?
  • Äldre 28 Jul 12:42
    #1

    Ingen som har erfarenheter av pinvärkar?

  • Äldre 28 Jul 14:40
    #2

    Har bara lite erfarenhet, och mixade känslor när jag tänker tillbaka. Blev hemskickad och ignorerad när jag en vecka innan bf åkte in pga värkar som inte slutade eller minskade av medicin (kan inte säga mer än att de gjorde ont då det var första barnet). Gissar dom sa pinvärkar och gav nog samma medicin ihop med sömntabletter och smärtstillande. Den ska stoppa allt säger dom. Jag blev tillslut knockad och somnade med värkarna. Åkte in natten mellan måndag och tisdag strax efter midnatt, hemskickad på tisdagmorgonen utan koll. Värkar precis som innan medicinen, ringde så många gånger att dom tröttnade på mig men ville inte ta emot mig. På rutinbesök hos min bm onsdag morgon såg hon att jag hade ont och skyndade att kolla mig, öppen 8 cm och ambulansfärd till förlossningen. 30 min på avdelningen, 15 min krystvärkar och plutten var född.

    Håll koll och hoppas det går lika "fort" för dig!

  • Baraja­ggg
    Äldre 28 Jul 14:46
    #3

    Vilken vecka är du i?

  • Äldre 28 Jul 14:48
    #4

    Hade det (regelbundna täta) i ett dygn, fick värkavstannande som funkade. Sedan när de satte igång igen efter ca 12h så var de oregelbundna och svagare. Men då var de riktiga. Hade aldrig trott det men åkte in för lite kändes de och dumt att ha ont i onödan så ville ha mer avstannande. Men då var jag 6 cm öppen...

Svar på tråden Hur länge har ni gått med pinvärkar?