• Anonym (Thx4h­elp)
    Äldre 28 Jul 21:33
    1707 visningar
    3 svar
    3
    1707

    Sen mens efter dagen efter piller HJÄLP!!!

    Hej, jag hade sex där kondomen sprack (Det var i början och vi märkte det innan han kommit) och innan det gått 48h så tog jag ett ellaone piller hos umo runt 2 dagar innan beräknad ÄL. Nu skulle jag haft min mens för ca 10 dagar sen och jag är lite nervös men samtidigt inte och behöver lite reallife info om det är vanligt att mensen är ca 2 veckor sen efter man tagit dagen efter piller? (i min mens app så har min ÄL flyttats fram 2 veckor nu för jag inte kunnat fylla i att jag har fått min mens)

  • Svar på tråden Sen mens efter dagen efter piller HJÄLP!!!
  • Anonym (K)
    Äldre 28 Jul 22:11
    #1

    När du skriver att mensen är sen, är det utifrån när du skulle fått mensen om du inte hade tagit dagen efter piller eller utifrån att du fått äl senare i cykeln? Ett dagen efter piller skjuter ju fram äl och då även mensen så har du inte räknat om när du borde få din mens är det inte ens säkert att den är sen.

  • Anonym (Thx4h­elp) Trådstartaren
    Äldre 29 Jul 00:31
    #2

    Då när jag säger att mensen är sen så menar jag alltså hur den var beräknad innan jag tog pillret

  • Nama
    Äldre 29 Jul 01:26
    #3

    Dagen-efter-piller ska inte skjuta fram mensen 10 dagar men det kan säkert hända.

    Skulle råda dig att ta ett gravtest för att vara på säkra sidan. DEP försenar bara ägglossningen så om du redan hade haft den eller hade den vid sexet hjälper det inte.

    Ta ett test bara för att vara säker helt enkelt. Ibland kan stress över försenad mens göra mensen just försenad. :)


    Lev och låt leva
Svar på tråden Sen mens efter dagen efter piller HJÄLP!!!