• poppa01

    islam är misogyn

    eftersom feminism handlar om kvinnors rättigheter, hur kan ni då gilla islam när islam förtrycker kvinnor?

  • Svar på tråden islam är misogyn
  • AndreaBD
    Drottningen1970 skrev 2018-07-29 11:59:13 följande:

    Stämmer på samtliga religioner. Islam har ingen särställning.


    Precis. Jag tänkte också just skriva att man inte kan jämföra en religion med en .... tja, vad är feminism för kategori egentligen?... en ideologi kanske.
  • Meriall
    AndreaBD skrev 2018-07-29 12:05:57 följande:

    Precis. Jag tänkte också just skriva att man inte kan jämföra en religion med en .... tja, vad är feminism för kategori egentligen?... en ideologi kanske.


    Precis. Finns säkert de feminister som tycker det är bra med islam och att individers religionsfrihet är viktigare än annat men det är långt ifrån en majoritet.

    Det finns många personer som gillar mer än en sak liksom.
  • Meriall

    Jag antar att det TS egentligen undrar är; "Ni feminister som tycker om islam, hur får ni det att gå ihop ideologiskt med tanke på kvinnors rättigheter?"

  • Decx

    Den lilla skrikiga delen som oftast hörs bland vänsterfeminister har samma mål på topplistan med den extrema biten av islam.

    Ta över västvärlden. Det är okej att det blir muslimsk bara den onda vita mannen försvinner.

    Störta och utplåna USA och israel.

    Sen har dom inte tänkt längre..

  • Meriall
    Decx skrev 2018-07-29 14:40:43 följande:

    Den lilla skrikiga delen som oftast hörs bland vänsterfeminister har samma mål på topplistan med den extrema biten av islam.

    Ta över västvärlden. Det är okej att det blir muslimsk bara den onda vita mannen försvinner.

    Störta och utplåna USA och israel.

    Sen har dom inte tänkt längre..


    Detta är dock en extremt liten andel människor.
  • K Kalle
    poppa01 skrev 2018-07-29 01:48:14 följande:

    eftersom feminism handlar om kvinnors rättigheter, hur kan ni då gilla islam när islam förtrycker kvinnor?


    Jag tror att de flesta feminister, likt jag själv, starkt ogillar islam - just eftersom den är misogyn. De flesta religioner är misogyna i olika grad och jag är därför ateist.
  • K Kalle
    Drottningen1970 skrev 2018-07-29 11:59:13 följande:

    Stämmer på samtliga religioner. Islam har ingen särställning.


    Inom kristendomen är inte kvinnans vittnesmål värt hälften av en mans...
  • Drottningen1970
    K Kalle skrev 2018-07-29 17:11:23 följande:

    Inom kristendomen är inte kvinnans vittnesmål värt hälften av en mans...


    Kvinnan tige i församlingen. Läs din jävla bibel innan du uttalar dig. Kvinnan är knappt vatten värd i bibeln heller.
Svar på tråden islam är misogyn