• Anonym (Vivi)
    Äldre 29 Jul 20:46
    9184 visningar
    25 svar
    25
    9184

    Använder du deodorant?

    Bara när jag jobbar.

  • Anonym (Vivi)
    Äldre 29 Jul 20:59
    #5
    volvo142 skrev 2018-07-29 20:53:46 följande:

    Vad är din anledning till detta?


    Rädd för bröstcancer då jag har det i släkten och hats kapat en livsstil både baserat på veteskaplig basis och ej verifierad vetenskap, sånt som låter vettigt och inte är så svårt att åstadkomma. Man har i ett test kunnat avgöra vilken deo kvinnor använt genom att titta på de rester som kapslats in i bröstvävnaden. Man hittar också sådant i cancervävnad. Så jag har dragit ner användandet och är glad att jag svettas lite mindre än de flesta, en heldag går bra då länge jag inte snsträngt mig extra. Är jag ledig duschar jag hellre en extra gång.

    Att äta lite bättre och röra sig är ju bra för hälsan på alla sätt så det försöker jag göra trots att jag är lat egentligen :)
  • Anonym (Vivi)
    Äldre 30 Jul 09:37
    #11
    Anonym (Cia) skrev 2018-07-30 08:28:02 följande:

    Ä

    Fast att deodorant kan ge bröstcancer är en myt.


    Nä, det är väl bara inte ordentligt utrett som jag förstått det. Och man vet att parfym och deo letar sig in i vävnader och blir kvar så då drar jag gärna ner på det eftersom det inte skapar några problem för mig.

    De som drabbats av bröstcancer i min släkt har varit de som piffat sig mycket (parfymer/deo) och sovit med bh på, troligtvis slump men det är fullt är mänskligt och totalt o-klandervärt att man som anhörig vill bryta beteenden de haft. Eller har du mer att säga som du tror hjälper?
  • Anonym (Vivi)
    Äldre 2 Aug 15:37
    #21
    Anonym (what?) skrev 2018-08-01 19:57:23 följande:

    Jag trodde verkligen bara det var pryda outbildade amerikaner som sov med BH, det skrevs ju överallt om hur korkat det är och att det ökar risken för cirkulationsproblem och hjärtsjukdom, för minst 20 år sen???


    Well, folk äter kött och röker fortfarande också. Och använder smink, klackskor som sabbar fötterna och parfymer i sin prydhet.
  • Anonym (Vivi)
    Äldre 2 Aug 20:10
    #25
    Anonym (Cia) skrev 2018-08-02 18:40:29 följande:

    Nja det är rätt väl utrett och inget pekar på att deo framkallar cancer


    Visa upprepade resultat eller en stor statistiskt säkerställd studie på det tack (på allvar, det är ju intressant för mig).
Svar på tråden Använder du deodorant?