• Novembersolsken

    hjälp mig med Gravtestet

    Jag har testat mig 4 gånger och jag vet inte ifall alla visade sig negativt.

    Jag känner på mig att jag är gravid jag har grav symptomer som ex har inte fått min mens på 16 dagar, har jätte ont i nedre delen av magen, trött, känner mig yr varje eftermiddag och förmiddag runt kl 6 på morgonen till 12-1 på dagen, har haft massa tjocka , vattniga flytningar dom luktar inte illa, har sån huvudvärk, känner att jag vill bara ramla hela tiden, bröstet har blivit stora utan att göra ont har bara kännt nån brännkänsla på bröstet , åndrorna syns på bröstet och de har även ömmat lite grann sen helt plötsligt försvann smärtan, jag mår även illa ibland, känner mig tung.

    Jag har inte kräkts, kissat ofta, har inte super ont på bröstet, jag tycker om all viss mat men blir inte sugen heller på nått. Äter normal utan att spy alls.

    Jag har testat med Clearblue + å -

    Jag känner verkligen att jag är gravid. Men varför visar inte testet positiv? Vad är det som händer? Snälla hjälp mig någon

  • Svar på tråden hjälp mig med Gravtestet
  • Anonym (Ki)

    Testen är negativa för att du inte är gravid. Man har inte massvis med symtom utan att få positivt test, för symtomen kommer när graviditetshormonet stiger, och då får man också positivt test.

    Så antingen är du skengravid, dvs hoppas för mycket och inbillar dig/överdriver symtom, eller så hade du bara ingen ägglossning och därför får diverse symtom och utebliven mens. Det är vanligt.

  • Novembersolsken

    Ibland blir jag bara så orolig , känns exakt som om man är med barn jag är bara 21 och jag ser att alla mina kompisar i min ålder har barn förutom jag

  • Anonym (Ki)
    Novembersolsken skrev 2018-07-30 22:36:08 följande:

    Ibland blir jag bara så orolig , känns exakt som om man är med barn jag är bara 21 och jag ser att alla mina kompisar i min ålder har barn förutom jag


    Ja fast vadå. Att vara 21 och ha barn är väl inget att eftersträva?

    Hur vet du att det känns exakt som när man är gravid om du inte har varit gravid..? :-S
  • Novembersolsken

    Jag har varit gravid innan också efter det fick jag missfall och där kände jag massor med symptomer. Min mage ser väldigt svullen och hård är den också, så jag har bokat en tid hos ungdommottagningen för att kolla upp det, för min mens är sen den borde ha kommit nu för jag vill inte ha det så här

  • Anonym (Omogen)
    Novembersolsken skrev 2018-07-30 22:36:08 följande:

    Ibland blir jag bara så orolig , känns exakt som om man är med barn jag är bara 21 och jag ser att alla mina kompisar i min ålder har barn förutom jag


    Tror du googlar för mkt helt enkelt.

    O resonerar man så, och vill ha barn på de grunderna, så är det ett tecken för att man är omogen och bör vänta med barn.

    Sällan någon har alla symtom samtidigt så som du beskriver. Du radar ju upp alla symtom som man kan få. De flesta har något eller några av dom.
  • Novembersolsken

    Det är säkert min pcos som stör mina tarmar i magen och hela livmorden, på 2 veckor min mage blev så svullen att jag nästan ville bara gråta har kännt mig så tung i kroppen. För jag frågade läkaren om jag hade cystor kvar hon svarade nej jag är lite osäker där ifall jag har kvar äggblåsorna eller inte , Gynmottagningen vill inte ta in mig för att göra en undersökning

  • Anonym (Vicky)

    Jag har haft liknande symptom. Trött, konstiga flytningar, hård i magen och svullen, små menssmärtor dock ingen mens och lättretlig. Däremot kan mycket av detta ha med värmen att göra. Jag äter typ ingenting på grund av värmen, den tar död på en och kroppen kräver mest vatten. Värmen kan även få kroppen att framkalla konstiga flytningar på grund av klimatförändringarna. Det kan även vara så att ditt ph värde är ur balans? Det finns även perioder i livet då mensen inte kommer en viss månad så kan vara det? Aldrig hänt mig och jag har haft mens i 7 år (herregud vad länge ????)

    Det var även 37 dagar sedan min mens slutade, trodde jag möjligtvis var skengravid i början eftersom jag stressade över att den inte kom (något som kan påverka mensen) men den har fortfarande inte kommit och jag har inte tänkt på den alls. Dagen mensen slutade så gick jag till gyn och äggstockarna var fina samt inga cystor som inte borde vara där. Däremot torra slemhinnor som jag haft länge. Om du vill så kan jag kontakta dig så kan vi bolla tankar och prata allmänt? :)

  • Anonym (Vicky)

    Oj, alla (????) Skulle vara en skratt emoji :P

Svar på tråden hjälp mig med Gravtestet