• Flizan30

    Köpa vinglas andrasortering?

    Jag undrar om någon här har köpt vinglas som andrasortering? Är det stor skillnad mot förstasortering? 

  • Svar på tråden Köpa vinglas andrasortering?
  • TheeWasp

    Jag har köpt många glas på andrahandssortering. Kontrollera glasen bara så du är nöjd med dem, det kan vara att det är aningen för stora eller för små eller har någon luftbubbla eller något litet som är ojämnt. Jag tycker det är lite charmigt med att glasen är unika.

  • nnnnnnnn

    Jag har inte köpt finglas (vinglas) så för jag stör mig på att det skiljer i färg och storlek, samt att man inte kan komplettera i efterhand om man lyckas välja ut tex 6 glas som passar bra ihop.
    Däremot vardagsglasen är andrasortering, vi har glas i olika färger (Aino Aalto) och de finns i 5 olika färger, men eftersom vi har andra sortering så är det mest färgen som skiljer sig från 1:a sortering, så vi har säkert 10 olika nyanser! Men det tycker jag är fint, kommer det in en andrasorteringsvariant som är fin tex alldeles för ljust grön eller så, då är jag framme och letar upp dem. Känns dessutom orimligt att betala ca 100 kr/glas för vardagsglas, när man kan få tex 6 st för 200 kr på outlet.

Svar på tråden Köpa vinglas andrasortering?