Är det en sund relation?
Så hemskt att läsa....och så vanligt. Det betyder INTE att det är en sund relation, för det är det inte. Dynamiken i er relation äter upp er båda. Jag kan inte uttala mig om ifall han kan ändra sig. Det enda jag kan säga är att det enda som kan förändra er situation är ifall ni ändrar er. Tyvärr låter det ju inte som att förutsättningarna för det är där. Du får väldigt kloka saker i framför allt de första tre inläggen. Du behöver ställa dig själv lite viktiga frågor om hur du vill ha det och vad som skulle behövas för att få det så. Om det sedan är själv, med nuvarande man, eller så småningom med en annan partner ligger i framtiden att utvisa. Rent praktiskt i din situation hade jag börjat verkligen undersöka vad som gäller och vad som är viktigt att tänka på i en skilsmässa. Det är en starkt känsloladdad situation och risken att gå med på saker som påverkar dig negativt för lång tid framöver är stora om man inte antingen själv är påläst, alternativt tar hjälp av någon som är det. Det låter på din beskrivning av din man som att han är både duktig på och noga med att skydda det han tycker är hans vilket gör dig extra utsatt och sårbar i en separation utan att veta vad som gäller.