• Anonym (Spela­r det någon roll?)
    Äldre 8 Aug 15:30
    6320 visningar
    9 svar
    9
    6320

    När är det bäst att börja med P-piller?

    Har för första gången bestämt mig att prova P-piller och fick det utskrivet för kanske en vecka sen. Jag bestämde mig att vänta tills jag fick min mens (som är beräknad nästa vecka på måndag) men undrar nu om det egentligen spelar någon roll? Tänkte mest att om jag börjar med pillerna på mensens första dag att mensen då kanske blir snabbare/lättare regelbunden än om jag börjar ta de idag till exempel. 

    Eller spelar det någon roll? Minns ni hur ni gjorde och om det var någon skillnad? 

  • Svar på tråden När är det bäst att börja med P-piller?
  • Anonym (Ok)
    Äldre 8 Aug 15:40
    #1

    Hur kommer det sig att du ska börja med p-piller?

  • Anonym (Spela­r det någon roll?) Trådstartaren
    Äldre 8 Aug 15:44
    #2
    Anonym (Ok) skrev 2018-08-08 15:40:14 följande:

    Hur kommer det sig att du ska börja med p-piller?


    Flyttar tillbaka utomlands där jag träffar en kille och vi slarvade så otroligt med kondom under tiden jag var där för några månader sen att jag inte vågar komma tillbaka oskyddad igen!
  • Anonym (Ok)
    Äldre 8 Aug 15:50
    #3
    Anonym (Spelar det någon roll?) skrev 2018-08-08 15:44:56 följande:

    Flyttar tillbaka utomlands där jag träffar en kille och vi slarvade så otroligt med kondom under tiden jag var där för några månader sen att jag inte vågar komma tillbaka oskyddad igen!


    Ok du vill ha sex alltså?
  • Anonym (Spela­r det någon roll?) Trådstartaren
    Äldre 8 Aug 15:52
    #4
    Anonym (Ok) skrev 2018-08-08 15:50:11 följande:

    Ok du vill ha sex alltså?


    Ja och vara skyddad
  • Anonym (Ok)
    Äldre 8 Aug 16:22
    #5
    Anonym (Spelar det någon roll?) skrev 2018-08-08 15:52:35 följande:

    Ja och vara skyddad


    Tycker du det är skönt med sex?
  • Anonym (Spela­r det någon roll?) Trådstartaren
    Äldre 8 Aug 16:26
    #6
    Anonym (Ok) skrev 2018-08-08 16:22:21 följande:

    Tycker du det är skönt med sex?


    Om du ska bete dig som en 12 årig kille kan du dra.

    Seriösa svar tack.
  • Anonym (Ok)
    Äldre 8 Aug 16:32
    #7
    Anonym (Spelar det någon roll?) skrev 2018-08-08 16:26:30 följande:

    Om du ska bete dig som en 12 årig kille kan du dra.

    Seriösa svar tack.


    Oj vad känsligt, men du vill äta p-piller trots att du inte tycker sex är skönt? Verkar onödigt. Vill bara säga att jag inte äter p-piller, tycker inte sex är skönt och har därför nästan aldrig sex. Har en man men han får klara sig utan sex, ställ inte upp på något du inte vill. P-piller är dessutom inte bra för kroppen.
  • Anonym (O)
    Äldre 8 Aug 16:35
    #8

    Hmm, det enda jag minns (var så länge sen jag började med p-piller) är att jag började ta dem på mensens första dag eftersom det var det som barnmorskan sa att man skulle. Vet faktiskt inte om man kan börja med dem tidigare. Risken är kanske att du inte blir skyddad fullt ut. 

  • Anonym (Spela­r det någon roll?) Trådstartaren
    Äldre 8 Aug 16:55
    #9
    Anonym (O) skrev 2018-08-08 16:35:10 följande:

    Hmm, det enda jag minns (var så länge sen jag började med p-piller) är att jag började ta dem på mensens första dag eftersom det var det som barnmorskan sa att man skulle. Vet faktiskt inte om man kan börja med dem tidigare. Risken är kanske att du inte blir skyddad fullt ut. 


    Nej jag vet att om man börjar på mensens första dag så är man direkt skyddad men börjar man utan att man har mens så tar det 7 dagar innan man är garanterat skyddad. Tänkte mest att det också kanske påverkar hur regelbunden mensen blir i början (att man få mindre chans med mellan blödningar i början osv om man börjar på mensens första dag)

    Får väl vänta en vecka tills jag kan börja då! (:
Svar på tråden När är det bäst att börja med P-piller?