Inlägg från: Anonym (Soffan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Soffan)

Hon vill inte träffa min son

Hej ts!

Tycker en del svar du fått i tråden är lite väl "svart-vita"  och negativa mot din nya kvinna.
    Om jag förstått saken rätt har hon varit tydlig med att hon inte är speciellt barnkär och inte är intresserad av att bygga upp en djupare relation med din son. Bra så, hon är ärlig.

Vidare har jag förstått det som om att du drömmer om att hon trots detta skall utveckla några slags "känslor" för din son och automatiskt bygga en "bonusmamma-liknande" relation (eller som någon annan uttryckte det "faster"relation åtminstone). Denna dröm måste du blankt slå ur hågen. Det kommer aldrig att ske och det kan du verkligen inte heller kräva av henne, så länge hon 1) inte propsar på att ni skall flytta ihop 2) att hon inte kräver att hon skall "gå först" vid planering av semestrar, högtider etc. Är hon ok med att din sons skolavslutning, fotbollsmatcher, luciatåg och sommarlovsplanering etc alltid (i princip) går före hennes önskemål, skall du respektera hennes önskan om att inte tvingas till att bygga en närmare relation med din son.

Din son å sin sida kan inte heller "kräva" att han skall få vara med när du och din nya kvinna gör "roliga saker", så länge du och kvinnan inte bor ihop (sonen delar om jag förstått saken rätt inget "vardagsliv"  med kvinnan?).

Så länge som du också är tydlig mot alla inblandade: 1) mot kvinnan att din son alltid går först, undantag svårt sjukdom, bilolycka eller annat superallvarligt som drabbat kvinnan, 2) mot sonen att kvinnan är din egen vän och inte eran gemensamma lekkamrat/och inte sonens bonusmamma.

Som jag ser det har du två val:
    1) Fortsätta att vara särbos och träffa din kvinna och sonen helt separat.
    2) Avbryta relationen med kvinnan

Du kan inte vänta på att hon "av sig själv" skall helt plötsligt ändra sig nu när hon varit så här tydlig.
    Du skall framförallt inte flytta ihop med henne och tro att någonting då skall ändra sig "av sig självt".

Svar på tråden Hon vill inte träffa min son