• Melonen18

    Gravid igen??

    Jag födde en son i början på juni, alltså ca 2 månader sedan. Jag och min sambo har haft oskyddat sex flera gånger. Jag ammar inte och går inte på preventivmedel. Kan jag redan bli gravid? Och är chanserna stora? Känner mig svullen, ont i ryggen och kissar mycket, luktsinnet verkar förändrats senaste veckan.

    Inbillar jag mig eller? Trodde inte jag kunde bli gravid så snabbt isåfall.

    Egna erfarenheter?

  • Svar på tråden Gravid igen??
  • brallison

    Planerar ni att skaffa ett barn till eller varför har ni oskyddat sex? Det är klar att du kan bli gravid igen redan nu.

  • Melonen18

    Det känns för tidigt för att kroppen skulle kunna bli gravid igen, trodde jag. Vi planerar inte barn just nu igen men är jag gravid så behåller jag det.

    Har inte varit hos bm än heller så har inte kunmat prata med henne heller.

  • brallison
    Melonen18 skrev 2018-08-14 15:06:42 följande:

    Det känns för tidigt för att kroppen skulle kunna bli gravid igen, trodde jag.


    Varför trodde du det? Varje BM och varje läkare pratar om det...
  • Ebo88
    Melonen18 skrev 2018-08-14 18:56:05 följande:

    Hur märkte du att du va gravid?


    Det var planerat. Hade koll på min ägglossning och det gick på första försöket.

    Om du tror att du är gravid så köp ett test. Om du inte är gravid och ni inte vill bli det nu så skydda er.

    Obehagen i rygg och mage du känner kan bero på att du känner av ägglossning eller att mensen är på G. När jag har ägglossning så får jag ont i rygg och i nedre delen av magen, så hade jag inte innan jag blev gravid.
Svar på tråden Gravid igen??