• Anonym (Ledsen arbetare)

    Min chef trycker ner mig

    ok
    Sitter lite i skiten, har en chef som trycker ner mig.
    Chefen har under en längre tid betett sig illa, men har nu gått för långt.
    Det som hänt är att jag råkade göra bort mig, fick snacka med chefen och jag stod för det jag gjorde (inget super allvarligt) och sa att jag skulle bättra mig. Efter detta ville jag söka mig vidare inom företaget och pratade med en annan chef, där jag visade intresse för dennes avdelning. Denna chef lät positiv till en början, men min nuvarande chef har snackat ner mig och den andra chefen har nu helt ändrat uppfattning om mig. Jag gjorde alltså bort mig EN gång, men min chef verkar ha lagt upp det som om jag är helt värdelös på mitt jobb.
    Vad gör man nu? Ingen ide att hoppas på den andra tjänsten då den chefen inte vill ha mig, och snackar min chef så här om mig lär den ju även göra det om jag söker andra jobb och lämnar referens. Detta är mitt första jobb, har jobbat på samma företag i ca 4 år utan några incidenter utom denna gång. Blir väldigt deprimerad av detta. Hjälp önskas

  • Svar på tråden Min chef trycker ner mig
  • v i r r a
    Anonym (Ledsen arbetare) skrev 2018-08-14 22:51:17 följande:

    ok

    Sitter lite i skiten, har en chef som trycker ner mig.

    Chefen har under en längre tid betett sig illa, men har nu gått för långt.

    Det som hänt är att jag råkade göra bort mig, fick snacka med chefen och jag stod för det jag gjorde (inget super allvarligt) och sa att jag skulle bättra mig. Efter detta ville jag söka mig vidare inom företaget och pratade med en annan chef, där jag visade intresse för dennes avdelning. Denna chef lät positiv till en början, men min nuvarande chef har snackat ner mig och den andra chefen har nu helt ändrat uppfattning om mig. Jag gjorde alltså bort mig EN gång, men min chef verkar ha lagt upp det som om jag är helt värdelös på mitt jobb.

    Vad gör man nu? Ingen ide att hoppas på den andra tjänsten då den chefen inte vill ha mig, och snackar min chef så här om mig lär den ju även göra det om jag söker andra jobb och lämnar referens. Detta är mitt första jobb, har jobbat på samma företag i ca 4 år utan några incidenter utom denna gång. Blir väldigt deprimerad av detta. Hjälp önskas


    Det är inte alls säkert att du skulle få dåliga referenser. Det beror väl iofs lite på vad för dåligt du gjort och vilken position du och chefen har. Om det är liten risk för att chefen får dåligt rykte/förlorar i trovärdighet på en positiv referens så kan det faktiskt vara tvärt om! Chefen vill bli av med dig och vill inte se dig kvar i organisationen = chefen kommer ge BRA, eller iaf helt ok, referenser för att bli av med dig
  • Anonym (jk)

    Hemskt med såna jävla chefer. Tycker nästan kvinnliga chefer är värst. I alla fall de chefer jag har haft.

  • Anonym (Vill du inte så gör det inte, enkelt.)
    Hoppas att du har en betydelsefull arbetsuppgift på din arbetsplats?.. Det som kan antingen fuck(a) upp det ännu mer är att du gör som jag gjorde, (det är upp till dig) men jag lätt kort o gott bli att komma till jobb överhuvudtaget efter ett tidigare bråk med min chef, plötsligt utan förvarning så ringde det så in i helvete i min jobbtelefon och jag sov den morgonen precis så länge jag behagade. Och chefen fick svårt att eftersätta min plats med någon, och plötsligt kunde man plocka honung ur röven på honom efter jag svarade lite senare på förmiddagen och jag var heller inte längre så oduglig som vid vår tidigare otrevliga konversation vi hade. Även om det ändå blev så att jag blev uppsagd kort därefter så kan jag inget annat än att se tillbaka på allt och skratta åt hela saken idag.
    -Kan heller ej använda den fd. Chefen som merit i mitt CV längre. Men det var värt det.
  • Anonym (Gerry)
    Anonym (jk) skrev 2018-08-15 03:16:33 följande:

    Hemskt med såna jävla chefer. Tycker nästan kvinnliga chefer är värst. I alla fall de chefer jag har haft.


    Konstigt det där. Alla.min kvinnliga chefer har vart toppen. De manliga däremot har knappt kunnat sätta ihop en mening själva.
  • Anonym (samma)

    Hej! Jag är lite i samma situation. Stå ut säger jag och sök nya jobb, sök skola etc. Tyvärr har min chef fått med sig många andra anställda. Så just nu vill jag inte alls gå till jobbet.

    Men bara att bita ihop och söka nya jobb.

    Tänk så här; det är alltid lättare att få ett nytt jobb när man redan har ett jobb.

    Lycka till!

  • Anonym (Ledsen arbetare)

    Asså, som tur väl är har jag mina arbetskamrater på min sida så att gå till jobbet är inte bara anus just nu, och min tjänst är viktig men jag kan ersättas då den inte kräver någon speciell kompetens, dock är det en ganska oattraktiv tjänst.

    Det jag gjorde var att jag missade en leverans som vi behövde, detta ledde till att min chef tycker jag är slarvig. Jag tar på mig ansvaret för missen och jag står för att jag slarvade DEN gången, men min chef får det att låta som om jag är helt värdelös.
    Chefen har tidigare sagt en del dumma saker och kläckt ur sig ganska onödiga kommentarer till både mig och mina kollegor, och jag är inte den enda som fått skit kastat på sig av denna chef

  • Anonym (samma)
    Anonym (Ledsen arbetare) skrev 2018-08-15 08:19:40 följande:

    Asså, som tur väl är har jag mina arbetskamrater på min sida så att gå till jobbet är inte bara anus just nu, och min tjänst är viktig men jag kan ersättas då den inte kräver någon speciell kompetens, dock är det en ganska oattraktiv tjänst.

    Det jag gjorde var att jag missade en leverans som vi behövde, detta ledde till att min chef tycker jag är slarvig. Jag tar på mig ansvaret för missen och jag står för att jag slarvade DEN gången, men min chef får det att låta som om jag är helt värdelös.

    Chefen har tidigare sagt en del dumma saker och kläckt ur sig ganska onödiga kommentarer till både mig och mina kollegor, och jag är inte den enda som fått skit kastat på sig av denna chef


    Skönt att du har dina arbetskamrater med dig. En missad leverans låter inte så farligt. Modigt att du stod för ditt misstag.

    En sak du kan testa att säga till chefen när du får kritik/skäll etc är att säga "jag tar till mig det du säger och ska tänka på det i fortsättningen" Ofta brukar du bli så paffa så då vet de inte vad de ska säga mer. Då har du avslutat diskussionen på ett bra sätt.

    Har själv testat detta på en chef som använde sig av härskarteknik och det funkade!
  • Anonym (samma)

    ofta brukar de bli så paffa ska det stå (inte du)

  • Anonym (Ledsen arbetare)
    Anonym (samma) skrev 2018-08-15 10:48:00 följande:

    ofta brukar de bli så paffa ska det stå (inte du)


    Haha förstod det :)

    Jo asså, jag är en sån som alltid står för det jag gjort om jag gjort fel
    Det jag oroar mig för nu är att min chef ska ge mig dåliga referenser när jag söker nya jobb. Kommer att ta ett samtal med chefen när denne är tillbaka och kommer ifrågasätta varför jag fått ta emot massa skit, så om ni har tips på vad jag ska säga/undvika att säga vore jag tacksam. Kommer ringa facket och våran ombudsman också
Svar på tråden Min chef trycker ner mig