• klyban

    Misstänkt men inte dömd? Ang körkort. Förvirrad!

    När skedde detta?
    För man har satt fast en del för drograttfylla fast det bara handlat om metaboliter.
    Och metaboliter ger inte drograttfylla överhuvudtaget.


    hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Nämndeman) skrev 2018-08-15 23:19:11 följande:
    Min fråga är ifall de kan återta det körkort efter domen vunnit laga kraft? Rättsprocessen går sakta som alla vet. Men om de nu kan se misstankeregister så borde transportstyrelsen vara medvetna om misstankarna? Alltså det var 6 månader sedan jag blev misstänkt men fortfarande ej blivit dömd. Om jag nu hinner ta körkortet innan rättegången så kan de väl inte återta det?

    Detta låter verkligen mysko, men kanske det hamnat på sidan och drar ut på sig rejält.
    Men kanske du har tur att ditt körkort blir till en hemlighet för dom och att du får behålla kortet.
    Eller är det så att Transportstyrelsen inte är medvetna om detta.

    Detta kan nog inte jag reda ut åt dig, det låter som det kan bli rätt avancerat här.


    hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Duff) skrev 2018-08-16 00:31:48 följande:
    Jo dom kan ta det efteråt, att bli av med körkort räknas inte som ett straff utan lämplighet. Får du en narkotika dom på dej anses du troligen inte som lämplig längre.
    Har du tur faller det mellan stolarna men..

    Det är en jävligt mysko situation, din förklaring låter ju logisk.
    Men sen ställer man sig frågan är det verkligen detta, jag kan inte bestämma mig vilket som det är.


    hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (Duff) skrev 2018-08-16 00:50:34 följande:
    Nja inte så oklart faktiskt.
    För att ta ett annat exempel. En person som redan har körkort och torskar för narkotikabrott riskerar att bli av med körkortet trots att ingen bilkörning var inblandat.
    Brukar man narkotika så anses man ofta som olämplig helt enkelt. Sen är länstyrelsen lite av ett lotteri så finns inga klara svar.
    Jag ska läsa om och återkomma, jag tror inte jag förstått det fel men man vet aldrig
    hur många meter var det?
  • klyban
    Kjell2 skrev 2018-08-16 14:49:47 följande:
    Du får kolla med transportstyrelsen om de gör en koll. 

    Men det i sig kan orsaka problem, och att man kollar en gång till.
    Så vad ska man göra?


    Jag tror nog att leva i ovissheten är bättre, än orsaka nått(om nu man det nu blir så).


    hur många meter var det?
Svar på tråden Misstänkt men inte dömd? Ang körkort. Förvirrad!