• Äldre 17 Aug 13:10
    26714 visningar
    60 svar
    60
    26714

    Har de rätt att sparka mig?

    Hej!

    Jobbar inom vården och de flesta vet hur de brukar vara med jobb inom vård.

    Vi har på vårt ställe haft en tillfällig chef över sommaren ( som i vanliga fall jobbar precis som jag, usk inom vården).

    Hon har flera gånger bokat möte med mig, och när jag kommit till min arbetsplats har hon inte varit där, fått kontakta henne och då svarat atr de blev avbokat ( utan o medela mig).

    För någon dag sedan så hade jag ett möte med henne SOM ÄNTLIGEN BLEV AV! Då visade hon planeringen för mig och hur jag jobbar, varit hos kunder kortare tid än va de står i deras planeringar.

    Jag förklarade för henne att jag dokumenterat anledningen till varför jag vart där så kort tid ( kund som ej velat ha hjälp osv) och frågat om hon läst dokumentationen, och som svar får jag " de har inget med saken att göra".

    Hon har nu kontaktat bemmaningen ( då jag jobbar som tim) och nästa vecka har jag möte med min ordinarie chef angående detta och om jag får stanna kvar på min arbetsplats.

    Har aldrig vart otrevlig mot våra kunder eller gjort nåt " olagligt" på arbetstid som vissa av mina kollegor gör/gjort.

    Tror ni jag blir omplacerad bara pga detta ? Finns de nåt jag kan säga/göra för att inte bli omplacerad ?

  • Svar på tråden Har de rätt att sparka mig?
  • Äldre 17 Aug 13:42
    #1
    -1

    Sköter du inte ditt jobb som din chef anser så har dom rätt att låta dig gå.

  • Äldre 17 Aug 13:47
    #2
    Salmiakk skrev 2018-08-17 13:42:26 följande:

    Sköter du inte ditt jobb som din chef anser så har dom rätt att låta dig gå.


    Ja men jag sköter ju mitt jobb, och gör de min ordinarie chef bett mig om tidigare
  • Anonym (c)
    Äldre 17 Aug 14:01
    #3
    Catta97 skrev 2018-08-17 13:47:44 följande:
    Ja men jag sköter ju mitt jobb, och gör de min ordinarie chef bett mig om tidigare