Inlägg från: Corneliass |Visa alla inlägg
  • Corneliass

    Tidigt gravida som skulle vilja följas åt ?

    Ville bara kika in och säga grattis till er och ett stort lycka till! Jag hör inte riktigt hemma i denna tråd, är gravid i vecka 16 (går in i vecka 17 på Söndag) så jag ville bara gratulera :) 


    Gravid med första barnet
  • Corneliass
    Mamaze skrev 2018-09-11 21:09:17 följande:

    Jag följs gärna åt. Plussade i fredags (7 sept) och om jag räknat rätt är jag i v6 (5+0). Har inga symtom direkt, mer än lite molande värk i "tjejmagen".


    Har tid hos BM 20 sept, funderar på att be om ett VUL då jag haft en ljusrosa flytning inatt och imorse var det brunt.. man går ju runt och är konstant orolig såhär i början.


    Första barnet för oss så minsta lilla konstiga känsla får en ju att undra..


    Hur har ni andra det med symtom osv?


    När jag hade samma problem som dig, dock var det i vecka 13, så ringde jag min BM och berättade att jag hade haft rosa flytningar och därefter bruna och hon bad mig åka in till gynakuten för att fastställa så det inte var någonting allvarligt. 

    Så jag rekommenderar dig att ringa din BM nu idag och se vad hon säger. För barnmorskor gör inte VUL, det gör läkare.
    Kram!
    Gravid med första barnet
  • Corneliass
    Mamaze skrev 2018-09-13 22:21:49 följande:

    Jag har lite svårt att hitta någon gynmottagning i Uppsala som har tid för VUL förrens om 3 veckor.. Jag åker utomlands 21 sept-3 okt och hade velat kolla innan men antar jag får avvakta och se.


    Har inte haft några bruna flytningar sen igår förmiddag, bara mycket flytningar, vilket jag hört är vanligt när man är gravid. Jag får ta det som det kommer helt enkelt, avvakta. Just nu känns allt Ok :)


    Vad bra att allting känns okej nu i alla fall! Hoppas att det håller sig så :)
    Gravid med första barnet
Svar på tråden Tidigt gravida som skulle vilja följas åt ?