• Anders87

    Nattjobb som SSK på hemsjukvården i stockholm?

    Jag jobbar i en medelstor svensk stad som sjuksköterska på hemsjukvården nattetid och det är något jag stormtrivs med.

    Saken är den att jag har planer att flytta till Stockholm på grund av förhållande och hoppas på att få ett nattjobb inom hemsjukvården även där, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga. När jag söker på arbetsförmedlingen får jag upp hundratals sjuksköterskejobb på sjukhus, äldreboende och vårdcentral men det mesta är dagtid eller treskift. Hittar faktiskt inte ett enda hemsjukvårdsjobb nattetid och de hemsjukvårdsjobb som finns är dagtid och kväll. Jag har jobbat på flera sjukhusavdelninar, äldreboenden och hemsjukvårdsgrupper i olika städer både i Sverige och i Norge under mina åtta år som syrra och vet nu att jag trivs bäst på hemsjukvården nattetid och därför vill jag dit.   

    Är det nån här som vet vart man ska vända sig om man vill jobba natt inom hemsjukvården i Stockholm?

  • Svar på tråden Nattjobb som SSK på hemsjukvården i stockholm?
  • Fliselisan

    Hmmm....i Stockholm sköter vårdcentralerna hemsjukvården dagtid och ofta har PR vård uppdraget kväll/natt.

    Så ring direkt till PR vård, finns säkert fler men dom är stora. Vet iallafall att dom har hela södra Stockholm.

    Kom ihåg att kräva ordentlig lön :) många har timlön men tror att de anställer också. Men det är slitigt, räkna med att få jobba ordentligt.

    Lycka till!

  • Anders87

    Tack för svaret! Jag kollade upp dom nu när jag hade nått att gå på och det känns ju absolut som att det är rätt väg att gå. 

    Mycket riktigt känns det som att det är mycket timanställningar. Skumt kan man tycka dom borde vilja ha lite fast personal men som sagt kanske finns det med.

Svar på tråden Nattjobb som SSK på hemsjukvården i stockholm?