• Anzil
    Äldre 19 Aug 13:03
    688 visningar
    4 svar
    4
    688

    När det kommer till föda - Allt som man blir extra sugen på - Är det onyttigt?

    Hej!

    Jag är stamkund på en Thailändsk restaurang. Jag beställer nudlar med kyckling. På tallriken finns det mängder av grönsaker och chili.

    Det är en rätt som jag oftast beställer. Och jag funderar på om det är kanske ohälsosamt. Jag tänker på om allt som man kanske tycker extra mycket om och bli sugen på då och då, kanske är onyttigt?

  • Svar på tråden När det kommer till föda - Allt som man blir extra sugen på - Är det onyttigt?
  • Äldre 19 Aug 13:15
    #1

    Vi brukar vara mer sugna på fett och snabba kolhydrater än vad som egentligen är nyttigt för oss, men ibland blir man sugen på något för att kroppen faktiskt behöver det. Den maten som du beskriver är det antagligen lite väl mycket fett och salt i, men grönsakerna är ju ändå grönsaker.

  • Anzil
    Äldre 19 Aug 13:39
    #2
    myskmalva skrev 2018-08-19 13:15:06 följande:

    Vi brukar vara mer sugna på fett och snabba kolhydrater än vad som egentligen är nyttigt för oss, men ibland blir man sugen på något för att kroppen faktiskt behöver det. Den maten som du beskriver är det antagligen lite väl mycket fett och salt i, men grönsakerna är ju ändå grönsaker.


    Fett och salt, så mycket onyttigt med andra ord?

    Vad kan negativa resultat bli egentligen, dåligt för hjärtat, dåligt för tarmarna. Bli tjock eller något annat?
  • Äldre 19 Aug 13:50
    #3

    Mycket och snabba kolhydrater (nudlar) och mycket fett (som sånna här restaurangers mat brukar drypa av) i kombination kan leda till övervikt. För mycket salt höjer blodtrycket.


    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Anzil
    Äldre 19 Aug 14:03
    #4
    Aniiee skrev 2018-08-19 13:50:35 följande:

    Mycket och snabba kolhydrater (nudlar) och mycket fett (som sånna här restaurangers mat brukar drypa av) i kombination kan leda till övervikt. För mycket salt höjer blodtrycket.


    Men om man samtidigt tränar och motionerar/promenerar. Är det farligt i alla fall?
Svar på tråden När det kommer till föda - Allt som man blir extra sugen på - Är det onyttigt?