• Anonym (Sally)

    Fel kön på ultraljudet?

    Gjorde RUL förra veckan, vecka 18+4.

    I slutet frågade vi om könet gick att se, och bm sa att hon tror det är en pojke. Hon tittade lite till och sa: "ja, det ser ut som en pung".

    Vi hade tänkt göra könsultraljud i vecka 26, men börjar känna att det nog är onödigt? Med allra största sannolikhet kommer vi ju få samma svar där.

    Vet att det inte är 100% säkert, men hur vanligt är det egentligen att de ser fel på ultraljudet?

    Tycker mest man hör talas om någon som känner någon som fått "fel", inte så många som själva varit med om det.

    Jag känner bara en där "pojken" blev en flicka. Alla andra har fått rätt.

    Är i valet och kvalet om vi ska boka in ett könsultraljud eller inte...

    Någon här som fått fel besked vid ultraljud?

  • Svar på tråden Fel kön på ultraljudet?
  • Anonym (ppp)
    Anonym (Sally) skrev 2018-08-25 11:51:45 följande:

    Gjorde RUL förra veckan, vecka 18+4.

    I slutet frågade vi om könet gick att se, och bm sa att hon tror det är en pojke. Hon tittade lite till och sa: "ja, det ser ut som en pung".

    Vi hade tänkt göra könsultraljud i vecka 26, men börjar känna att det nog är onödigt? Med allra största sannolikhet kommer vi ju få samma svar där.

    Vet att det inte är 100% säkert, men hur vanligt är det egentligen att de ser fel på ultraljudet?

    Tycker mest man hör talas om någon som känner någon som fått "fel", inte så många som själva varit med om det.

    Jag känner bara en där "pojken" blev en flicka. Alla andra har fått rätt.

    Är i valet och kvalet om vi ska boka in ett könsultraljud eller inte...

    Någon här som fått fel besked vid ultraljud?


    Spelar det någon roll egentligen? Du kan ju inte göra så mycket åt saken liksom . Det barn som kommer ut, det kommer ut Glad
  • Anonym (ppp)
    Anonym (Sally) skrev 2018-08-25 11:51:45 följande:

    Gjorde RUL förra veckan, vecka 18+4.

    I slutet frågade vi om könet gick att se, och bm sa att hon tror det är en pojke. Hon tittade lite till och sa: "ja, det ser ut som en pung".

    Vi hade tänkt göra könsultraljud i vecka 26, men börjar känna att det nog är onödigt? Med allra största sannolikhet kommer vi ju få samma svar där.

    Vet att det inte är 100% säkert, men hur vanligt är det egentligen att de ser fel på ultraljudet?

    Tycker mest man hör talas om någon som känner någon som fått "fel", inte så många som själva varit med om det.

    Jag känner bara en där "pojken" blev en flicka. Alla andra har fått rätt.

    Är i valet och kvalet om vi ska boka in ett könsultraljud eller inte...

    Någon här som fått fel besked vid ultraljud?


    Spelar det någon roll egentligen? Du kan ju inte göra så mycket åt saken liksom . Det barn som kommer ut, det kommer ut Glad
  • Anonym (Lämna lite öppet)
    Anonym (Okej) skrev 2018-08-26 08:44:05 följande:
    Men alltså herregud! Enligt såna som dig så är det ju inte längre okej för flickor att gilla rosa eller killar att gilla blått. Det har gått överstyr åt det hållet! Man vågar ju knappt köpa en klänning till sin dotter längre. Men köper man en klänning till sonen så hyllas man till skyarna... Så trött på såna som dig!
    Nej det var inte det jag sa.
    Jag sa att barn måste få välja själva. Min dotter älskar dockor och prinsessklänningar, och motorcyklar, men vill ha allt i blått.
    Min son älskar bilar och teknik men drömbilen är lila.
    Min dotter har klänningar när hon vill, och min son har också i perioder haft klänning. De får välja själva.
  • Anonym (Lämna lite öppet)
    Anonym (Okej) skrev 2018-08-26 08:44:05 följande:
    Men alltså herregud! Enligt såna som dig så är det ju inte längre okej för flickor att gilla rosa eller killar att gilla blått. Det har gått överstyr åt det hållet! Man vågar ju knappt köpa en klänning till sin dotter längre. Men köper man en klänning till sonen så hyllas man till skyarna... Så trött på såna som dig!
    Men alltså herregud! Enligt såna som dig får man inte skriva mer än en mening i varje inlägg eftersom man inte kan begära att folk orkar läsa mer än så eller orkar tänka själva. Det här ÄR ett diskussionsforum där man har rätt att förvänta sig att folk faktiskt läser ett inlägg innan de kommenterar...
    Så trött på såna som dig!
  • Anonym (Stina)

    Tycker att det är jättekul att man kan kolla t.ex. kön på ultraljud. Är väl hur coolt som helst att den teknologin finns? Vem som helst fattar väl att ts inte direkt skulle lämna kvar bebisen på bb om det är "fel" kön som kommer ut.

    Och so what om pojken får rosa små bodys för att föräldrarna trodde att det var en tjej. Man hinner ju knappt blinka, så har bebisen vuxit ur dem ändå. Mina föräldrar trodde att jag var en pojke (de kollade inte kön på ul) och hade ett killnamn redo, och så fick dom en tjej. Inte mer med det.

  • Anonym (Sally)
    Pinkdemon1984 skrev 2018-08-26 08:40:45 följande:

    Med första barnet jag väntade sa dom på rul att det var en flicka, sen gjorde jag ett UL kring v 36 där bm sa att jag ser en pung var på jag utbrister, "Åh en tjej med pungkulor"! Tror aldrig att min bm hade skrattat så mycket som hon gjorde då

    Som tur var så hade jag bara köpt neutrala kläder


    Haha, ja så skulle jag nog också reagera!

    Tack för att du delar med dig!
  • Anonym (Sally)
    Anonym (Stina) skrev 2018-08-26 10:18:24 följande:

    Tycker att det är jättekul att man kan kolla t.ex. kön på ultraljud. Är väl hur coolt som helst att den teknologin finns? Vem som helst fattar väl att ts inte direkt skulle lämna kvar bebisen på bb om det är "fel" kön som kommer ut.

    Och so what om pojken får rosa små bodys för att föräldrarna trodde att det var en tjej. Man hinner ju knappt blinka, så har bebisen vuxit ur dem ändå. Mina föräldrar trodde att jag var en pojke (de kollade inte kön på ul) och hade ett killnamn redo, och så fick dom en tjej. Inte mer med det.


    Precis. Men det verkar av någon anledning provocera vissa något oerhört att man vill veta könet i förväg.
  • Anonym (Sally)
    Virvlande skrev 2018-08-26 06:26:26 följande:

    Med nr 2 sa dom pojke. Ut kom en flicka som världens överraskning. ???? Första frågade vi aldrig, pojke. Trean sa dom tjej å de stämde. Fyran har dom sagt tjej 2 ggr, så vi får se om dom har rätt. ????


    Där ser man. Var de säkra på att det var pojke, eller var det mer en gissning?
  • Pinkdemon1984
    Anonym (Sally) skrev 2018-08-26 12:05:23 följande:

    Haha, ja så skulle jag nog också reagera!

    Tack för att du delar med dig!


    Glömde tillägga att det var en pojke som kom ut
  • Nostalgity

    Enligt min bm är det svårare att se fel om det är en pojke, än det är på tjejer. Eftersom könet är svullet pga hormoner.


    Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
Svar på tråden Fel kön på ultraljudet?