• Anonym (Ellen­)
    Äldre 25 Aug 14:44
    28031 visningar
    79 svar
    79
    28031

    Det här med Tinder, vem ska egentligen skriva först??

    När jag skriver först blir det oftast några rader, sen avmatchar han mig oftast. Så jag tror att om killen är intresserad skriver han först, visst är det så?? Har därför lagt ner att skriva först.

    Jag sveper höger endast på de killar som jag kan tänka mig. Ingen kille som jag är tveksam på.

    Killar kanske sveper mer höger...

    Men hur som, nu är det en kille som jag matchat med, som jag är väldigt intresserad av. Är nån månad sen vi matchade. Men tänker att, är han intressead hör han såklart av sig? samtidigt som jag verkligen vill få kontakt med honom. Men vill inte bli avmatchad...

    Hur tänker ni med Tinder?
  • Svar på tråden Det här med Tinder, vem ska egentligen skriva först??
  • Anonym (Ellen­) Trådstartaren
    Äldre 25 Aug 14:54
    #2
    Anonym (123) skrev 2018-08-25 14:51:25 följande:
    Det där är önsketänk. 

    Är du intresserad, skriv. Inte svårare än så. Om alla tänkte som dig så hade ingen någonsin träffats.
    Jo men min erfarenhet säger att om en kille är intresserad hör han av sig. Skulle ju önska att det kunde vara åt andra hållet också, att han kan va intresserad, men börjar tveka.
  • Anonym (Ellen­) Trådstartaren
    Äldre 25 Aug 16:04
    #7
    Anonym (kille35) skrev 2018-08-25 15:19:36 följande:
    Jag brukar skriva först, men ibland råkar man matcha med väldigt många samtidigt och då är det svårt att hinna skriva till alla. Men om en tjej skriver först blir jag jätteglad för det visar ju ändå att hon är intresserad. 

    Det är rätt ovanligt att tjejer skriver först här hemma, utomlands är det mycket vanligare.

    Sedan har du lite rätt i att killar generellt är mer frikostiga med sina högersvep, jag är det inte. Jag orkar inte lägga energi på någon jag inte väldigt gärna vill ha.

    Säg att jag matchar med 20 tjejer under en kväll, jag msgar de första 5, får jag igång en konversation med ett par av dem så kommer jag ju inte fortsätta msga alla de andra 15 som jag matchar med, inte den kvällen iaf.

    Tycker du skall fortsätta skriva till de du matchar med om du orkar det.

    Sedan beror det ju på vad du är ute efter, själv söker jag bara seriöst.
    Oj, matchar med 20 på en kväll??
    Jag gillar max 2 killar per dag, finner sällan några fler som jag verkligen fastnar för. Så då förstår du att det verkligen är guldkorna jag valt ut:)
    Jag söker också bara seriöst.
    Eftersom det tydligen är så ovanligt att tjejer skriver först (jag vet inte) men det verkar så, då borde ju killar svara och inte bara avmatcha...
    Funderar på att skriva ikväll...to be continued..
  • Anonym (Ellen­) Trådstartaren
    Äldre 25 Aug 16:07
    #8
    Mongoliet skrev 2018-08-25 15:40:04 följande:

    Tänker inte ens på vem som skriver först. Jag matchar med många eftersom många har ett intressant utseende för mig. Oavsett om du skriver eller inte så riskerar du ju att bli raderad så förstår inte problemet.


    Fast om han inte finner mig intressant borde han ju ha avmatchat mig, men han finns kvar än. Bättre att han avmatchar direkt då än att han gör det när jag tagit modet till mig att skriva.
  • Anonym (Ellen­) Trådstartaren
    Äldre 25 Aug 16:54
    #13
    Mongoliet skrev 2018-08-25 16:23:16 följande:
    Ingen tjej har någonsin avmatchat mig oavsett om jag skrivit eller inte. Fattar inte vad de håller på med. Avmatcha för helvete eller ställ en fråga tilbaka men nä aldrig. I Sverige alltså. I alla andra länder är det ju annorlunda.
    Nä jag förstår inte heller varför man gör så, varför gilla om man ändå avmatchar?
    Det har hänt mig några ggr, antingen avmatchar han direkt eller så väntar han några timmar. Jag avmatchar aldrig någon, om vi inte har skrivit ett tag och kommit fram till att det inte blir något.
  • Anonym (Ellen­) Trådstartaren
    Äldre 25 Aug 17:08
    #15
    Mongoliet skrev 2018-08-25 16:58:10 följande:
    Varför avmatchar inte ni tjejer? Händer aldrig.
    Jag gillar/sveper bara höger på dom jag verkligen gillar och då vill jag ju inte ta bort min matchning,
  • Anonym (Ellen­) Trådstartaren
    Äldre 25 Aug 17:10
    #16
    Vissa killar kan säkert vänta på att tjejen ska skriva, var så för ett tag sedan, han skrev till mig först, då hade vi haft matchen i 3 veckor. 
    Troligtvis väntade han men inget hände från min sida... men en del killar är kanske för blyga för att någonsin våga skriva först.
  • Anonym (Ellen­) Trådstartaren
    Äldre 25 Aug 17:17
    #19
    Mongoliet skrev 2018-08-25 17:11:47 följande:
    Ställer du frågor tillbaka till killen eller är du som alla andra svenska tjejer och bara svarar & väntar på nästa fråga?
    Hmm jag försöker ställa frågor, men ok jag kanske kan va lite dålig på det. Fast det händer mest när han inte ställer en fråga i sitt senaste meddelande, varför ska jag svara då? 

    Är tjejer så dåliga på att skriva frågor tillbaka!??
  • Anonym (Ellen­) Trådstartaren
    Äldre 25 Aug 17:55
    #22
    Mongoliet skrev 2018-08-25 16:58:10 följande:
    Varför avmatchar inte ni tjejer? Händer aldrig.
    Varför avmatchar du tjejer?
  • Anonym (Ellen­) Trådstartaren
    Äldre 25 Aug 18:20
    #24
    Mongoliet skrev 2018-08-25 18:10:39 följande:
    För att de är kassa på att kommunicera. Det visste jag ju inte när jag likeade dem. Fin bild eller bra text gjorde ju att jag likeade. Sedan när hon inte vill lägga ner minsta lilla på att vi ska reda på om vi har något intresse för varandra då tar jag bort henne. Om man inte vill eller vågar kommunicera när man är okänd för varandra & ?safe? så är inte tjejen något för mig. Jag gillar blyga tjejer men då får hon gärna hinta det & då kan jag görna sköta konversationen men detta scenariot har jag aldrig varit med om.
    Ok, men du avmatchar alltså när ni har haft lite kontakt och skrivit med varandra.
    Killar avmatchar innan man ens hunnit snacka med dom.
  • Anonym (Ellen­) Trådstartaren
    Äldre 25 Aug 20:17
    #30
    Anonym (Ccc) skrev 2018-08-25 18:44:17 följande:

    Mina killkompisar svajpar höger på typ 7 av 10 tjejer för att över huvud taget ha chans till matchning. Skulle det sedan bli en matchning så kollar de profilen ordentligt och bestämmer om de ska skriva eller avmatcha.

    Tror inte det handlar ett dugg om blyghet när killar inte skriver, de är antingen inte tillräckligt intresserade bara.

    Tjejer däremot verkar göra som TS, högersvajpar bara på dom de verkligen vill ha.

    Så, redan där skiljer sig jakten.

    I min värld finns inget intresse om ingen har börjar skriva efter typ två dagar.

    Jag är tjej och skriver först om jag är intresserad. Jag orkar inte vänta. De som har svarat har varit allt från sega skittråkiga snubbar till de som varit jättepå. Några har raderat mig också, har varit med om allt.

    Och det jag kommit fram till är att bara köra, finns inget att vänta på.


    Jag håller inte med om det med intresse. Jag kan vara väldigt intresserad, men skriver inte först ändå, för jag vill att han ska göra det. Har flera matchningar som jag skulle vilja skriva till, men jag gör det inte. Dumt, jag vet. Men om din teori stämmer så hör killen av sig om ham är intresserad.
  • Anonym (Ellen­) Trådstartaren
    Äldre 26 Aug 08:52
    #41

    Jag skrev igår på eftermiddagen, han har inte svarat än...

  • Anonym (Ellen­) Trådstartaren
    Äldre 26 Aug 09:15
    #46
    +1
    Mongoliet skrev 2018-08-26 09:00:03 följande:
    Imorgon kan du avmatcha.
    Jag hade nästan tänkt avmatcha idag...
    Jag kommer aldrig skriva först nån mer gång! Jag har lärt mig nu. Det är alltid såhär, skriver jag först - inget svar. Är en kille intresserad så skriver han! 

    Sen kan alla killar som gnäller över att tjejer aldrig tar första steget lägga ner, det finns en anledning till att det är så!
  • Anonym (Ellen­) Trådstartaren
    Äldre 26 Aug 10:31
    #51
    Anonym (kille35) skrev 2018-08-26 09:51:00 följande:
    Om du skall skriva först vänta inte, gör det direkt. Ju längre du väntar desto lägre chans att han svarar.
    Kanske ligger nåt i det...
    Men varför är chansen mindre att han svarar ju längre man väntar?
  • Anonym (Ellen­) Trådstartaren
    Äldre 26 Aug 11:32
    #54
    Smecker skrev 2018-08-26 10:55:54 följande:
    För att ju snabbare du skriver efter en matchning desto mer intresserad verkar du och desto mer prioriterad känner han sig. Skriver du efter en vecka känner han sig som ett tredjehandsval, som att du skriver när det inte fanns någon annan mer intressant att skriva till.
    True!
  • Anonym (Ellen­) Trådstartaren
    Mon 15 Jul 2019 12:37
    #58
    Anonym (öppnadindörr) skrev 2019-07-15 11:47:27 följande:
    Han kanske "bara" är blyg?
    Haha, en blyg kille är väl bland det omanligaste en tjej kan tänka sig.
    Där blir det inget spännande sex direkt.
    Kan berätta hur det gick. Jag la ner Tinder, många matcher men ingen som skrev eller svarade när jag skrev först. Träffade han med stort "H" i verkligheten. Tror inte på nätdejting.
  • Anonym (Ellen­) Trådstartaren
    Mon 15 Jul 2019 12:44
    #60

    Så alla ni som håller på med nätdejting. Det är inget hållbart alternativ. Det blir så konstlat, man skriver, sen ska man träffas och sen bli ihop, trots att man aldrig träffat människan irl innan. Jag tror inte att det funkar att hitta äkta kärlek på nätet. 

  • Anonym (Ellen­) Trådstartaren
    Mon 15 Jul 2019 12:49
    #61
    Anonym (öppnadindörr) skrev 2019-07-15 12:43:57 följande:
    Var träffades ni? Är han blyg eller en riktig man?
    Jag kände till den här killen sen jag var barn egentligen. Sen följde jag med min bästa kompis på tillställningar som hon brukar besöka, då var han där. Min kompis kände honom bättre än mig så vi fick kontakt genom henne o började prata med varandra.

    Ja han är en riktig man, såklart!
Svar på tråden Det här med Tinder, vem ska egentligen skriva först??