• Anonym (Ts)
    Äldre 26 Aug 19:14
    12262 visningar
    65 svar
    65
    12262

    Vad under förlossningen gör ondast?

    Är det när man ska öppna sig , själva värkarna eller när barnet ska ut som gör ondast?

  • Svar på tråden Vad under förlossningen gör ondast?
  • Boll86
    Äldre 26 Aug 19:20
    #1

    Jag tyckte själva värkarna i "slutskedet" gjorde ondast. Det var liksom en smärta som gick genom hela benmärgen. Min syster (som fött fem barn) tycker att det är när huvudet ska ut. Det är mer som en brännande känsla, mer hanterbar känsla tyckte jag. Fick EDA och sen värlstimulerande för ryggmärgsbedövningen gjorde att det blev himla utdraget.

  • elyse
    Äldre 26 Aug 19:22
    #2

    Det är säkert lika olika som hur olika förlossningar kan vara. De sista lååånga värkarna innan krystningsfasen tyckte jag gjorde ondast.

  • Äldre 26 Aug 19:26
    #3

    När huvudet skulle ut, som någon sagt ...att få ut en vattenmelon genom ena näsborren.


    Goodness me
  • Äldre 26 Aug 19:28
    #4

    Värkarna som satte igång för mig efter att vattnet hade gått. Krystvärkarna tyckte jag var mer hanterbara för då hade jag något att fokusera på

  • Anonym (Selma­)
    Äldre 26 Aug 19:39
    #5
    taquine skrev 2018-08-26 19:26:43 följande:

    När huvudet skulle ut, som någon sagt ...att få ut en vattenmelon genom ena näsborren.


    :D

    Krystvärkarna, utan tvekan. Som tur är gick det fort.
  • Anonym (A)
    Äldre 26 Aug 19:47
    #6
    Anonym (Selma) skrev 2018-08-26 19:39:54 följande:
    :D

    Krystvärkarna, utan tvekan. Som tur är gick det fort.
    Samma här.
  • Äldre 26 Aug 19:55
    #7

    För min del öppningsskedet. Varje värk gör mer ont än den förra och det blir liksom inte bättre..

  • Anonym (cm)
    Äldre 26 Aug 20:00
    #8

    De sista 8-10 cm i öppningsskedet.

  • Äldre 26 Aug 20:10
    #9

    För mig var det absolut värsta de tre timmar som det tog att öppna mig från 5 till 8 cm (efter det fick jag eda). Upplevde inte det som så farligt när bebisen skulle ut. Klart att det också gör väldigt ont men det är också enda gången under förlossningen som man själv kan vara med och påverka och efter en lång förlossning upplevde jag det som väldigt skönt att äntligen få göra något annat än att bara härda ut. Dessutom vet man i det läget att det är så nära tills man får träffa sitt barn vilket gjorde mig väldigt fokuserad och målmedveten.

  • Anonym (Titti­)
    Äldre 26 Aug 20:16
    #10

    Nu vet jag att jag kommer få fan för detta men jag tycker att det är lite fusk att bedöva bort smärtorna.

    Jag genomled mina förlossningar helt utan bedövning. Det värsta var slutskedet av öppningsfasen. En nära-döden-upplevelse skulle jag nog säga.
    Men jag red genom smärtan med stolthet.

Svar på tråden Vad under förlossningen gör ondast?