• Mongoliet

    Lika illa som på Flashback ju

    Alltså efter 2 veckor på Familjeliv kan jag konstatera att här särskrivs det ju lika jävla mycket som på Flashback. Alltid trott att det har varit rasist-faktorn där som har varit anledningen. Antar att det är färre rasister här men ändå så sanslöst låg nivå. Dessutom anar jag att folk är äldre här än på Flashback vilket gör det ännu märkligare. Dessutom många föräldrar här som ska hjälpa sina barn med läxor. Det kommer att bli ännu värre alltså.

  • Svar på tråden Lika illa som på Flashback ju
  • OlgaElvira
    Mongoliet skrev 2018-08-27 05:25:27 följande:

    Alltså efter 2 veckor på Familjeliv kan jag konstatera att här särskrivs det ju lika jävla mycket som på Flashback. Alltid trott att det har varit rasist-faktorn där som har varit anledningen. Antar att det är färre rasister här men ändå så sanslöst låg nivå. Dessutom anar jag att folk är äldre här än på Flashback vilket gör det ännu märkligare. Dessutom många föräldrar här som ska hjälpa sina barn med läxor. Det kommer att bli ännu värre alltså.


    Särskrivningar, stavfel, stora språkfel är mycket vanliga på forum, i bloggar och chattar av olika slag, det har flera än du noterat. Men människor skriver och stavar inte sämre idag än vad de gjorde för några decennier sedan. Skillnaden är att idag kan alla publicera sig på ett sånt sätt att det kan läsas av alla som har tillgång till Internet.

    Tidigare skrevs brev och vykort som sedan lästes av mottagaren. Jag har tillgång till brev som skrevs av en äldre anhörig på 60-talet, stavfel, blandning av versaler och gemener, stora språkfel, jag har också läst brev skrivet av privatpersoner till en myndighet, där man säkert försökte skriva så bra som möjligt, även där stora fel.

    Mina egna föräldrar kunde aldrig hjälpa mig med stavning eller annat, de kunde själva inte skriva så bra och hade ett begränsat ordförråd. Men de insåg vikten av att kunna det så de såg till att jag lärde mig att låna böcker på biblioteket.

    Vi får också inse att språk förändras vare sig vi vill det eller inte, vi kommer nog att få acceptera användningen av dem i stället för de.
  • Mongoliet

    Ja jag fattar men trodde att äldre folk & kvinnor var snäppet smartare men icke.

  • trash panda

    Familjeliv och Flashback är ju typ samma sak. Karln sitter och skriver koleriska inlägg om invandrare på Flashback medan frugan sitter bredvid i soffan och skriver på Familjeliv om sin odugliga karl.

    Rekommenderar den här sidan: familjelivellerflashback.se

  • Lady Anne

    Hänger en del på båda ställena och tänkte just häromdagen att debattklimatet är fan så mycket bättre på Flashback.

  • Mongoliet
    Lady Anne skrev 2018-08-27 12:56:23 följande:

    Hänger en del på båda ställena och tänkte just häromdagen att debattklimatet är fan så mycket bättre på Flashback.


    Min IP-adress är banned for life på Flashback så kan inte tramsa där längre med mina typ 25 olika konto. Synd eftersom underhållningen nästan är bättre där. Folk fattar ironi dåligt på båda ställen tyvärr. Trodde dock att äldre människor & kvinnor skulle skriva bättre men så är det ju tyvärr inte.
  • lucinda
    Mongoliet skrev 2018-08-27 05:25:27 följande:

    Alltså efter 2 veckor på Familjeliv kan jag konstatera att här särskrivs det ju lika jävla mycket som på Flashback. Alltid trott att det har varit rasist-faktorn där som har varit anledningen. Antar att det är färre rasister här men ändå så sanslöst låg nivå. Dessutom anar jag att folk är äldre här än på Flashback vilket gör det ännu märkligare. Dessutom många föräldrar här som ska hjälpa sina barn med läxor. Det kommer att bli ännu värre alltså.


    Är mkt WT här
  • Mongoliet
    lucinda skrev 2018-08-27 13:09:32 följande:

    Är mkt WT här


    Ja så är det ju såklart. Man nästan ser den gula blenden i mungipan när de undrar hur de ska hinna laga mat med en nyfödd.
  • Furti

    I snitt ligger Flashback-nivån högre än här på Familjeliv. Men spridningen är större på Flashback, där kan man hitta fler rejäla bottennapp.

  • Lady Anne
    Mongoliet skrev 2018-08-27 13:03:36 följande:
    Min IP-adress är banned for life på Flashback så kan inte tramsa där längre med mina typ 25 olika konto. Synd eftersom underhållningen nästan är bättre där. Folk fattar ironi dåligt på båda ställen tyvärr. Trodde dock att äldre människor & kvinnor skulle skriva bättre men så är det ju tyvärr inte.
    Det jag saknar på Familjeliv som Flashback ändå sköter hyfsat är moderering. Blir fullständigt tokig på alla trådar där någon ställer en rimlig fråga, sen handlar diskussionen om definitionen av anemi eller förtal. Jag önskar att någon kunde gå in här och be folk hålla sig on topic.
  • Lady Anne
    Lady Anne skrev 2018-08-27 14:10:04 följande:
    Det jag saknar på Familjeliv som Flashback ändå sköter hyfsat är moderering. Blir fullständigt tokig på alla trådar där någon ställer en rimlig fråga, sen handlar diskussionen om definitionen av anemi eller förtal. Jag önskar att någon kunde gå in här och be folk hålla sig on topic.
    Alla trådar här på Familjeliv alltså.
  • Hypotenusan
    Lady Anne skrev 2018-08-27 14:10:04 följande:
    Det jag saknar på Familjeliv som Flashback ändå sköter hyfsat är moderering. Blir fullständigt tokig på alla trådar där någon ställer en rimlig fråga, sen handlar diskussionen om definitionen av anemi eller förtal. Jag önskar att någon kunde gå in här och be folk hålla sig on topic.
    Modereringen är på ett sätt bättre på Flashback och på ett annat sätt bättre här, tycker jag. Det är mycket högre till tak på Flashback när det gäller vilka åsikter man får ha, och vilka ämnen som får diskuteras. De är inte alls lika försiktiga, politiskt korrekta eller moralistiska som moderatorerna är här (efter riktlinjer från Familjelivs ägare förmodrar jag).

    Baksidan på det är tyvärr, att folk får skriva väldigt grova personangrepp till andra medlemmar utan att det tas bort, eller personen varnas. Det gör Flashback osympatiskt för mig. Man är väldigt ensam om man blir utsatt för trakasserier, eftersom det inte går att få hjälp av modsen.  
  • Bananböjaren
    Mongoliet skrev 2018-08-27 13:03:36 följande:
    Min IP-adress är banned for life på Flashback så kan inte tramsa där längre med mina typ 25 olika konto. Synd eftersom underhållningen nästan är bättre där. Folk fattar ironi dåligt på båda ställen tyvärr. Trodde dock att äldre människor & kvinnor skulle skriva bättre men så är det ju tyvärr inte.

    25 konton bland lekskoleligisterna och knarkarna på flashback och du har ändå inte lärt dig hur man byter IP och surfar anonymt? Det var illa... illa,illa... Du får nog läsa på knarkforumdelen där så du lär dig. Tuffingarna där är riktiga Pablo Escobars allihopa.

    Klart nivån är högre på flashback när intelligensen bland medlemmarna är det förövrigt.

  • Bananböjaren
    Lady Anne skrev 2018-08-27 14:10:04 följande:
    Det jag saknar på Familjeliv som Flashback ändå sköter hyfsat är moderering. Blir fullständigt tokig på alla trådar där någon ställer en rimlig fråga, sen handlar diskussionen om definitionen av anemi eller förtal. Jag önskar att någon kunde gå in här och be folk hålla sig on topic.
    Det finns inga aktiva moderatorer på det här forumet. Det ända dom gör är att ta bort inlägg som blir anmälda av nån argkränkt femhenistisk miljöpartist...
Svar på tråden Lika illa som på Flashback ju