• Äldre 30 Aug 18:23
    2963 visningar
    3 svar
    3
    2963

    Kraftig blödning I vecka 18

    Hej är gravid med tvillingar och fick en stört blödning förra veckan. Kördes in med ambulans och läkaren kunde inte se vart Blödningen kom ifrån då förutom att den va inne i livmodern. Blev då inlagd och där konstaterades att Blödningen orsakat ett hematom på 8cm mellan fosterhinnorna.

    Var på ett ul I går och hematomet är kvar men blöder inte längre och tvillingarna mår bra.Där kunde läkaren se att Blödningen förmodligen kom från livmoderväggen och inte från en av moderkakorna.

    Är sjukskriven för hotat missfall.

    Hur har det slutat för er när ni haft stora blödningar I veckorna runt där jag är nu? Vore tacksam om ni tog er tid att berätta hur ni haft det.

    Kram

  • Svar på tråden Kraftig blödning I vecka 18
  • Äldre 30 Aug 18:54
    #1

    Hade en stor blödning i v 23 men man kunde inte se varifrån den kom. Blev inte sjukskriven då den gick över på en dag.

    Vattnet gick i v32 och hon föddes i v33.

  • Äldre 30 Aug 18:58
    #2
    Meriall skrev 2018-08-30 18:54:54 följande:

    Hade en stor blödning i v 23 men man kunde inte se varifrån den kom. Blev inte sjukskriven då den gick över på en dag.

    Vattnet gick i v32 och hon föddes i v33.


    Va skönt att det gick bra för er. Har förstått att det kan va svårt att se vart Blödningen kommer I från många gånger.
  • Äldre 5 Sep 01:08
    #3

    Usch. Hoppas du blir bra snart.

    Fick en kraftig röd blödning i v13

    Läkaren konstaterade missfall & beklagade.

    VUL visade ett friskt levande foster. Det visade sig att jag hade en hematom i livmodern. Den röda blödningen slutade. Men övergick till bruna blödningar (vilket var bra, då hematomet tömdes på gammalt blod) den kunde orsaka en irritation ii livmodern vilket kunde starta en för tidig förlossning. Dem följande 8v (tyvärr) blödde jag varje dag brunt blod tills v21.

Svar på tråden Kraftig blödning I vecka 18