Inlägg från: Anonym (Kvinna med varierande lust) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kvinna med varierande lust)

Min sabos sexlust har dött totalt

Jag vet inte detta inlägg hjälper vare sig TS eller någon annan, men jag hoppas att det kan belysa något iaf. 

Jag är en 45-årig kvinna så äldre än TS sambo. Men jag har haft varierande lust jämt skulle jag vilja säga. 

Om något är jobbigt så minskar lusten direkt. För många kvinnor är det så att sex prioriteras bort först när något inte är riktigt ok. 

När jag är stressad så försvinner lusten. När min man är lat så jag får dra hela lasset själv hemma så försvinner lusten. Är det tufft på jobbet så försvinner lusten. Mår jag inte bra i min kropp så försvinner lusten oavsett hur mycket min man älskar min kropp. 

Jag trivs inte superbra med min kropp, men jag saknar inte sex så pass att jag ids göra nåt åt det heller. En gång gick ett helt år innan vi hade sex min man och jag. När jag väl sen kände lust blev han nästan utsliten på bara några dagar stackarn  

För mig handlar det delvis om att jag har svårt att få orgasm, jag har också blivit bekväm och vill ha det överstökat bara (känns det som ibland). Det blir kladdigt och bökigt, sperman ska rinna ut ibland under flera dagar och lukta osv. 

Samtidigt så älskar jag min man och vill gärna ha sex, men jag orkar helt enkelt inte alltid. Det finns annat i mitt liv som jag vill göra som jag prioriterar före sex. Jag har varit utbränd och då hade jag verkligen ingen sexlust, då gick all energi åt till att ens ta sig ur sängen och sköta sin hygien. 

Annat som fått mig att tappa lusten är preventivmedel. Jag har nog testat allt som finns på marknaden utom p-plåster (pga känslig hy) och ALLA gör att min lust försvinner mer eller mindre. 

Efter ett antal år får man jobba för att hålla attraktionen i gång i de allra flesta förhållandena. Gå på dejt, uppvakta varandra,  S E  varandra. 

Boka in dejter, UTAN avsikt att det ska bli sex efteråt (tro mig, man märker sånt och det är bara stressande och otrevligt). Skaffa barnvakt och laga mat till henne, tappa upp ett bad lagom tills hon kommer hem från jobbet en fredag. Se till att huset är städat, att tvätten är tvättad osv. 

Låt henne bada i fred, kanske med något gott att dricka medan du gör klart det sista för middagen, ha en varm handduk redo (värm i torktumlare eller på element) lägg undan mobilerna och prata med varandra, spela något spel kanske om ni gillar det. Kanske se en film ihop sen då du ger henne fotmassage och så lägger ni er, utan att du försöker med sex. Om det krävs får du tänka på något som verkligen gör dig avtänd. ;.) 

Om du tror att hon ogillar sin kropp så ta initiativ till fysiska aktiviteter, promenader etc och köp inte hem onyttigheter. Då måste hon ta sig iväg till en affär om hon är sugen på något gott. 

Anonym (makt) skrev 2018-09-09 13:41:21 följande:

Prova att vända på maktförhållandet hemma i stället. Just nu blir du ju bara utnyttjad för att "avlasta henne", vilket hon mycket väl vet om, på en undermedveten, nivå eftersom du ventilerat vad du tycker om bristen på sex.

När det gått några dagar utan sex, gör inte ett skit för hennes räkning. Payment/sex up front är det som gäller.

Jag kan med 99% säkerhet säga att hon absolut inte blir mer sugen om han gör så. Lata män som inte gör sin del i hushållet är fruktansvärt avtändande. Inte många kvinnor som tänder på 'män' som beter sig som tonåringar. 

Sex är ofta inte ens hälften så viktigt för kvinnor som för män och om en man vägrar göra vissa saker för att få sex blir han nog strax besviken. Är man inte kompatibel får man tyvärr göra slut om inte problemet kan lösas. 
    Anonym (1%) skrev 2018-09-09 14:29:31 följande:
    Då har jag träffat den procenten som inte fungerar så. Tre gånger av tre dessutom. Ju mer grisigt, tonårsaktigt och respektlöst jag beter mig, ju mer sex får jag. Att göra saker hemma, anpassa sig till henne, blidka henne leder till helt dött sexliv.

Jag menar inte att jag är elak eller så, bara lat och lyder inte kvinnans order. Att se det som hennes jobb, för att hon är kvinna och ignorera henne om hon gnäller är grejen om man vill ha sex.

Ja, det är ju trist att du träffat på den procenten kvinnor som inte värdesätter sig själv. Men om ni trivs så, så kör på!  

TS, såg att du skrev att hon inte gillar att kramas för att du är så varm, jag ogillar också att bli svettig, särskilt nu denna sommaren. Men jag kramas med min man ändå, ett tag. Sen vill jag ligga för mig själv i sängen. Man kan istället massera varandra, då blir det inte lika svettigt. 

Anonym (hej) skrev 2018-09-09 15:54:48 följande:

Prova som fler innan mig var inne på - gör saker för henne utan att förvänta dig sex i gengäld. Uppvakta henne. Berätta hur vacker du tycker att hon är. Köp blommor. Hennes favoriter, inte just rosor bara för att. (Och sluta för bövelen inte med detta om sexlivet kommer igång igen! Genomskinligt och lusten kommer sjunka som en sten.) Bjud henne på middag. Se henne i ögonen. Ta med henne ut en kväll, ta med en filt och ligg och kolla på stjärnorna. Kanske låter klyschigt men det är något som jag saknar i mitt förhållande till och från som jag känner påverkar min lust. Inte så sugen att ligga med en partner som snarare känns som en bästa vän eller ett syskon. Försök att verkligen ge henne uppmärksamhet, få henne att känna sig älskad och åtrådd. Liksom verkligen SE henne. Inte kolla på henne, utan läs av om hon behöver hjälp med något, prata om något, fråga hur hon mår på riktigt osv. Jag kan känna i mitt förhållande att jag står för väldigt mycket mer "emotionellt arbete". Från att ta hand om den andra personen i vardagen, fråga hur dagen har varit, hur partnern mår, verkligen lyssna osv. Till att det är på mitt intiativ som vi går på bio, går ut och käkar osv. Jag kommer alltid med förslag och även om min partner tycker att det är en bra ide och gärna vill följa med så är det tröttsamt att alltid vara den som tar initiativ och överraskar. Jag vill bli överraskad. Jag vill bli uppvaktad. Jag vill bli sedd och känna mig uppskattad. Till slut tröttnar man på att bara ge och inte få något tillbaka.

Killar blir ofta väldigt slappa med detta efter en tid i förhållandet. Vilket kanske inte är så konstigt när förälskelsen dalar, men jag skulle säga att det då är konstigt att klaga på att man har för lite sex. Sex för mig med andra är väldigt mycket känslostyrt. Kåt och lust kan jag ha när jag är ensam, och då onanera. Men lust till min partner fungerar i alla fall för mig lite annorlunda. Jag vill känna att jag är viktig för min partner och han vill ha sex med mig för att han älskar mig, för att de är så nära man kan komma. Inte bara för att "tömma". 

Mer romantik helt enkelt! 

Men även att göra saker tillsammans ibland. Spela spel, vik tvätt, lyssna på en podcast, bada, baka eller liknande. Lätt att fastna framför tv och film, och såklart även det är mysigt men det kan bli lite långtråkigt i längden. Ta med henne på cykeln och ta ett nattdopp! Var lite spontan och hitta på lite äventyr bara ni ibland.

Fokusera även mycket på hennes njutning när ni väl har sex. Många killar tror att sex bara är snopp i snippa, vilket i 9/10 inte är skönt för kvinnor som även behöver klitoris-stimuli. Lär dig om vad hon gillar, prova olika, fokusera på klitoris, slicka henne osv. Hennes klitoris är som ditt ollon, men hennes sitter utanpå. Så smek! Men även hals, bröst, rumpa osv. Behandla henne som en gudinna så är det vad du kommer få tillbaka. 

Vet inte hur ni har det såklart men några tips :) 

Jättebra inlägg! Det kunde ha varit jag som skrev det Jag är inte superromantisk, jag blir ganska generad, men jag vill bli sedd, få frågan hur min dag har varit. Jag frågar min man det varje dag. Han har frågat mig färre än fem gånger! På SJU år! 

Jag har först nu börjat fundera på vad det är jag saknar i vårt förhållande och jag börjar så smått klura ut det. Det är den själsliga gemenskapen. Att det är VI. Han tar gärna med mig på saker, men han fattar inte att jag inte alltid vill se på när han utövar sin hobby. Han vill jättegärna att jag börjar jag med, men jag saknar HELT det intresset. 

När vi väl sätter oss och pratar (vilket oftast är i bilen) så är det jättebra! Varje gång vi vart på långresa, till hans familj tex, ja då är jag alltid mer kåt. Vi har relativt vuxna barn hemma, en är alltid hemma om jag är det då denne har en diagnos och behöver någon med sig ute. Vi väntar på att få en kontaktperson men det är svårt. Så det blir i bilen vi kan prata helt ostört. 

Anonym (hej) skrev 2018-09-09 21:11:45 följande:
    Om det där med att han knappt aldrig frågar hur din dag varit (knäppt!)- känner igen mig så starkt i att det alltid är jag som frågar först. Blev inspirerad, så ska nog prova ett experiment tror jag. Ska sluta fråga honom och se vad som händer :) Kanske något för dig att prova också? Ska bli intressant. Jag och min partner bor inte ihop än men det är alltid jag när vi ses som frågar hur han mår, hur dagen varit, hur han haft det osv. Ställer mer ingående frågor om detaljer om tex. jobbet osv. Ska se om jag kan bryta mönstret och se vad som händer. 

Det har jag provat, utan resultat. Han blev lite mer lättstött och orolig men jag tror inte han vet varför ens. Dock har jag på senare tid börjat misstänka att han kan ha asperger. 

Det är ju jättebra att du testar nu, innan ni flyttar ihop och på så vis (förhoppningsvis) bryter mönstret.  

New Dawn skrev 2018-09-10 10:59:13 följande:
    Så intressant ni beskriver det (du och signaturen "kvinna med varierad lust" ) Jag känner också igen det. Jag minns att jag var tvungen att påminna om saker som var viktigt för mig i min förra realtion typ "ja, nu var det ju min första dag på jobbet". "i dag mår jag bättre om du undrar, så jag åker till jobbet i morgon". "jo, jag var ju och träffade min mamma efter hjärtinfarkten". Liksom att man måste starta igång frågorna. Hjälpa honom på traven att visa intresse. Det kommer naturligt i min nya relation och sådant betyder mycket. Tyvärr tror jag en hel del personer inte ser detta. Jag tror inte mitt ex såg detta. Han var inte medveten om att jag startade igång honom. Ändå blev inte frågorna så engagerade. Visst kan man glömma även viktiga saker, men när man verkligen älskar varandra VILL man veta hur den andre har det och då glömmer man sällan det. Saknas detta är det inte konstigt om sexlivet brister.

Jag har en ganska självgående drift. Om jag inte fått orgasm behöver jag ha sex, få orgasm, men är inte relationen bra i grunden hjälper det inte att ha sex.
    Precis, här är det jag som är VD i familjen AB och den som får starta igång precis allt. Om jag börjar städa kommer han IBLAND och städar han med. Ska vi hitta på en aktivitet, då är det jag som får sköta logistiken. 

Han kom tex en dag för kanske 6 månader sen och sa att han fått biobiljetter av sin chef som uppskattning så han och jag borde gå på bio. Ja, det låter trevligt svarade jag, men än har vi inte kommit iväg  

Det jag märker är att när han tror att jag är på väg bort så kan han anstränga sig mer, men jag ska ju inte behöva låtsas vara så missnöjd att jag vill avsluta relationen för att han ska engagera sig tycker jag. 

Det var ett tillfälle när jag börjat nytt jobb för några år sen och jag och en manlig kollega klickade direkt. Inte sexuellt utan som vänner. Då blev det ju så att jag pratade mycket om mitt nya jobb och då nämndes denna kollega så klart väldigt ofta. Han blev mer omtänksam och tog tag i saker hemma och jag var så klart överlycklig. Det pajade så att säga när han en dag frågade om mitt halsband, vem jag fått det ifrån, det hade han inte sett förut. 

Jag berättade då att jag hittat det igen efter att det varit borta och att det var min studentgåva från farfar (nu bortgången sedan många år). Då blev han lättad och sa att han trott att jag fått det 'av nån annan man'. Oooooch så återgick det till det vanliga, att jag får sköta det mesta.  

Just nu orkar jag inte ta tag i det, nytt jobb (igen haha) och en ny hobby så jag koncentrerar mig på det. 
Svar på tråden Min sabos sexlust har dött totalt