Min sabos sexlust har dött totalt
Jag vet inte detta inlägg hjälper vare sig TS eller någon annan, men jag hoppas att det kan belysa något iaf.
Jag är en 45-årig kvinna så äldre än TS sambo. Men jag har haft varierande lust jämt skulle jag vilja säga.
Om något är jobbigt så minskar lusten direkt. För många kvinnor är det så att sex prioriteras bort först när något inte är riktigt ok.
När jag är stressad så försvinner lusten. När min man är lat så jag får dra hela lasset själv hemma så försvinner lusten. Är det tufft på jobbet så försvinner lusten. Mår jag inte bra i min kropp så försvinner lusten oavsett hur mycket min man älskar min kropp.
Jag trivs inte superbra med min kropp, men jag saknar inte sex så pass att jag ids göra nåt åt det heller. En gång gick ett helt år innan vi hade sex min man och jag. När jag väl sen kände lust blev han nästan utsliten på bara några dagar stackarn
För mig handlar det delvis om att jag har svårt att få orgasm, jag har också blivit bekväm och vill ha det överstökat bara (känns det som ibland). Det blir kladdigt och bökigt, sperman ska rinna ut ibland under flera dagar och lukta osv.
Samtidigt så älskar jag min man och vill gärna ha sex, men jag orkar helt enkelt inte alltid. Det finns annat i mitt liv som jag vill göra som jag prioriterar före sex. Jag har varit utbränd och då hade jag verkligen ingen sexlust, då gick all energi åt till att ens ta sig ur sängen och sköta sin hygien.
Annat som fått mig att tappa lusten är preventivmedel. Jag har nog testat allt som finns på marknaden utom p-plåster (pga känslig hy) och ALLA gör att min lust försvinner mer eller mindre.
Efter ett antal år får man jobba för att hålla attraktionen i gång i de allra flesta förhållandena. Gå på dejt, uppvakta varandra, S E varandra.
Boka in dejter, UTAN avsikt att det ska bli sex efteråt (tro mig, man märker sånt och det är bara stressande och otrevligt). Skaffa barnvakt och laga mat till henne, tappa upp ett bad lagom tills hon kommer hem från jobbet en fredag. Se till att huset är städat, att tvätten är tvättad osv.
Låt henne bada i fred, kanske med något gott att dricka medan du gör klart det sista för middagen, ha en varm handduk redo (värm i torktumlare eller på element) lägg undan mobilerna och prata med varandra, spela något spel kanske om ni gillar det. Kanske se en film ihop sen då du ger henne fotmassage och så lägger ni er, utan att du försöker med sex. Om det krävs får du tänka på något som verkligen gör dig avtänd. ;.)
Om du tror att hon ogillar sin kropp så ta initiativ till fysiska aktiviteter, promenader etc och köp inte hem onyttigheter. Då måste hon ta sig iväg till en affär om hon är sugen på något gott.