Inlägg från: Anonym (nisse) |Visa alla inlägg
  • Anonym (nisse)

Min sabos sexlust har dött totalt

riboflavin skrev 2018-09-04 05:37:17 följande:
    Här hade jag faktiskt slutat vara snäll och förstående, och istället blivit arg. Att köra en sån passive aggressive twist i efterhand när du egentligen gjort allt rätt är bara elakt rakt av.
    Undrar varför kvinnor är så elaka? Nån som vet?
  • Anonym (nisse)
    Anonym (paddy) skrev 2018-09-08 23:01:05 följande:
    Vet vad du menar. 
    Jag kan inte heller föreställa mig att separera. Känslorna är ju vad de är. Jag vill inte ha någon annan, jag vill inte ha nå annat än det livet vi har byggt tillsammans.  
    Samtidigt så verkar det inte sjunka in för donnan hur viktigt sexet faktiskt är?
    Själv undrar jag hur de kan vara utan det? Hur kan de inte ens känna nostalgi till det sexlivet vi har haft?  Minnas hur bra sex är för oss som ett par?
    Det jag inte fattar är deras totala likgiltighet inför problemet. Ni har ju ett väldigt bra liv i övrigt, som många andra. Dels riskerar hon att du omvärderar situationen och lämnar henne. Dels gör hon dig ledsen genom att agera likgiltigt. Hur kan man inte bry sig när man sårar den man lever med? Egoismen hos de flesta kvinnor verkar i det närmaste total.
  • Anonym (nisse)

Det är svårt att inte dra på munnen åt alla fina "råd" från kvinnor i tråden.

Mannen ska alltså ta ansvar för allt i hemmet och behandla kvinnan som prinsessan på ärten. Hur länge tror ni någon orkar hålla på så. De flesta gör faktiskt så gott de förmår. Sen menar ni att efter veckor, månader eller kanske år så får prinsessan plötsligt lust till sex? Då jävlar är det minsann självklart att mannen ifråga ska ställa upp på kommando.

• Anonym (nisse)
    Mimosa86 skrev 2018-09-11 06:55:43 följande:
    Vem och vart i alla dessa inlägg står det att TS ska ta allt ansvar i hemmet eller behandla henne som prinsessa? Vad alla uppmanar till är jämställdhet i hemmet och uppvaktande. De har tre barn, vilket ofta innebär mycket jobb vilket i sig innebär trötthet och stress som är det största hotet mot sexlusten.

Frun har gått från att ha sexuell aptit till att inte vilja alls. Då får man ju ta reda på vad det beror på så att båda kan vidta förändring eller hitta en lösning. Sex är inget som kommer på beställning bara för att man är i en relation. En relation kräver jobb, massor av jobb.

Du frågar hur man orkar det? Man orkar det om man gör det tillsammans och samarbetar.
    Just det. Tillsammans. Tror  du inte det är jobbigt även för mannen i en relation och tre barn. Nog kan män få skit för bristande matlagning, städning och tvättning. Att man hämtar och lämnar på dagis/skola. Skjutsar till samtliga aktiviteter. Tar hand om läxläsningen. Sköter nattningen. Sköter tomten, är fastighetsskötare. Ansvarar för renoveringar och al ekonomi. Inget av detta är värt ett smack.

Ja, jag frågar vem som orkar behandla sin fru som en prisessa? Du tror inte att mannen någon gång skulle vilja bli uppvaktad? Eller kanske bara tillägnad en tanke, alltså en annan tanke än den hur dålig han är.

• Anonym (nisse)
    New Dawn skrev 2018-09-11 23:28:26 följande:
    Ja, visst är det jobbigt för båda med barn och hushåll. Vi vet inte så mycket om det men han säger bla att han "hjälper til" och tar sin del.

Det TS är missnöjd med är hennes sexlust. Han skriver egentligen bara om just det. Han vill inte heller att hon bara ska ställa upp. Olika skribenter här tar upp faktorer som påverkar sexlust, enligt deras erfarenhet. Bara för att TS och andra män inte påverkas av hushållsarbete hjälper ju inte de kvinnor som påverkas. Negativt.

Vad menar du att hon ska göra, för att få sexlust? Att ge honom sex funkar ju inte.

Han skriver att hans potens inte funkar om hon bara ställer upp.. Men tänk om hennes "potens" inte funkar när han hela tiden tjatar om att hon måste vara mer kåt och sugen och hur viktigt det är att hon verkligen ser till att bli det.

Ingen, förutom du skriver om att kvinnan ska behandlas som en prinsessa. Ingen, förutom du, skriver om att mannen gör "allt". Men det är klart att det finns problem även som drabbar män.
    Vill tilägga att vi inte vet att hushållsarbete påverkar kvinnors sexlust negativt. Om så vore fallet skulle ju ingen ensamstående mamma ha sexlust någonsin.

Jo, det skrivs långa haranger om hur mannen utöver sina vanliga sysslor dessutom ska sköta 100% av städ, disk och tvätt att han dessutom ska uppvakta henne på såväl fantasifulla som kostnadsdrivande sätt. "Helt utan krav på motprestation". Bara detta är ju direkt hatiskt mot män i allmänhet. Skulle vi kräva sex som motprestation? Har ni fått fnatt? Förhoppning är en sak, men det hoppet dör ju ganska snabbt ut för dessa stackare.

Jag har inget recept på vad hon ska göra för ökad sexlust. Men jag tror hennes man skulle må bättre av att få höra att även hon är frustrerad över obefintlig sexlust. Det är klart lättare att acceptera om båda parter erkänner att det är ett problem. Om man som som får den förståelsen och får veta att hon iallafall försöker hitta tillbaka så kan jag nästan garantera att "tjatet" skulle försvinna.

Men vi lever i en tid där kvinnan alltid har rätt. Aldrig ber om ursäkt för någonting och där hon ofta skiter fullkomligt i om hennes egen man mår dåligt.
  • Anonym (nisse)
    New Dawn skrev 2018-09-12 09:47:18 följande:
    Likgiltig är hon ju inte eftersom hon uppenbarligen har försökt ge honom sex. Problemet är att hon inte blir kåt.

Tror du verkligen att det är egoism bakom oförmåga att bli kåt.

Tycker du att män med potensproblem också är egoistiska?
    Egoismen ligger i oviljan att erkänna att det är ett problem. För båda. Oviljan att prata om det. Oviljan att hitta vägar för att göra något åt det.

Att ställa upp på sex och få honom att tro att det var bra för att sedan sänka honom totalt med ett elakt sms. Det är egoistiskt.
Svar på tråden Min sabos sexlust har dött totalt