New Dawn skrev 2018-09-11 23:28:26 följande:
Ja, visst är det jobbigt för båda med barn och hushåll. Vi vet inte så mycket om det men han säger bla att han "hjälper til" och tar sin del.
Det TS är missnöjd med är hennes sexlust. Han skriver egentligen bara om just det. Han vill inte heller att hon bara ska ställa upp. Olika skribenter här tar upp faktorer som påverkar sexlust, enligt deras erfarenhet. Bara för att TS och andra män inte påverkas av hushållsarbete hjälper ju inte de kvinnor som påverkas. Negativt.
Vad menar du att hon ska göra, för att få sexlust? Att ge honom sex funkar ju inte.
Han skriver att hans potens inte funkar om hon bara ställer upp.. Men tänk om hennes "potens" inte funkar när han hela tiden tjatar om att hon måste vara mer kåt och sugen och hur viktigt det är att hon verkligen ser till att bli det.
Ingen, förutom du skriver om att kvinnan ska behandlas som en prinsessa. Ingen, förutom du, skriver om att mannen gör "allt". Men det är klart att det finns problem även som drabbar män.
Vill tilägga att vi inte vet att hushållsarbete påverkar kvinnors sexlust negativt. Om så vore fallet skulle ju ingen ensamstående mamma ha sexlust någonsin.
Jo, det skrivs långa haranger om hur mannen utöver sina vanliga sysslor dessutom ska sköta 100% av städ, disk och tvätt att han dessutom ska uppvakta henne på såväl fantasifulla som kostnadsdrivande sätt. "Helt utan krav på motprestation". Bara detta är ju direkt hatiskt mot män i allmänhet. Skulle vi kräva sex som motprestation? Har ni fått fnatt? Förhoppning är en sak, men det hoppet dör ju ganska snabbt ut för dessa stackare.
Jag har inget recept på vad hon ska göra för ökad sexlust. Men jag tror hennes man skulle må bättre av att få höra att även hon är frustrerad över obefintlig sexlust. Det är klart lättare att acceptera om båda parter erkänner att det är ett problem. Om man som som får den förståelsen och får veta att hon iallafall försöker hitta tillbaka så kan jag nästan garantera att "tjatet" skulle försvinna.
Men vi lever i en tid där kvinnan alltid har rätt. Aldrig ber om ursäkt för någonting och där hon ofta skiter fullkomligt i om hennes egen man mår dåligt.