• Mimosa86

Min sabos sexlust har dött totalt

Fråga,

1) Hur länge har hon känner så här? När blev det ett riktigt problem.

2) ser hon att det som ett problem eller är det enbart du som känner så?

3) hur mår hon i övrigt, är hon glad, sprallig och engagerad generellt i livet?

När man är ett par så äger man varandras sexualitet och då är det viktigt att hitta lösningar, kompromisser och att båda vill ha en förändring. Och det ör inte enkelt att hålla lågan vid liv när man varit ihop länge. Därför måste båda jobba aktivt för förhållandet.

Jag tänker att hon har varit mycket sexuell tidigare så är det ju något som inte är rätt i förhållandet. Något som saknas som gör att hon inte vill vara intim med dig. Det kan vara en svacka men om det inte är det måste ni komma fram till vad det är som brister. Visst kan det vara klimakteriet men det är ju inte så vanligt att den startar redan nu. Kan det vara oro hos henne, livskris, Depp eller tristess? Det behöver absolut inte vara kopplat till dig! Men det kan vara något i hennesliv som inte känns på topp och då hår det ut över lusten.

Är hon trött? Det är svårt att vilja sexa när energin är på noll. Och jag förutsätter att du utryckte dig enbart klumpigt i din tex där du skriver att du hjälper henne med barn, hem och mat. För det är inget du ska hjälpa till med. Du ska göra din del. Punkt. Tycker många killar använder uttrycket *hjälpa till* men jag har aldrig hört någon tjej som säger att de brukar hjälpa till henna med barnen, mat och stöd För att avlasta mannen.

• Mimosa86
    Anonym (nisse) skrev 2018-09-11 01:47:37 följande:

Det är svårt att inte dra på munnen åt alla fina "råd" från kvinnor i tråden.

Mannen ska alltså ta ansvar för allt i hemmet och behandla kvinnan som prinsessan på ärten. Hur länge tror ni någon orkar hålla på så. De flesta gör faktiskt så gott de förmår. Sen menar ni att efter veckor, månader eller kanske år så får prinsessan plötsligt lust till sex? Då jävlar är det minsann självklart att mannen ifråga ska ställa upp på kommando.

Vem och vart i alla dessa inlägg står det att TS ska ta allt ansvar i hemmet eller behandla henne som prinsessa? Vad alla uppmanar till är jämställdhet i hemmet och uppvaktande. De har tre barn, vilket ofta innebär mycket jobb vilket i sig innebär trötthet och stress som är det största hotet mot sexlusten.

Frun har gått från att ha sexuell aptit till att inte vilja alls. Då får man ju ta reda på vad det beror på så att båda kan vidta förändring eller hitta en lösning. Sex är inget som kommer på beställning bara för att man är i en relation. En relation kräver jobb, massor av jobb.

Du frågar hur man orkar det? Man orkar det om man gör det tillsammans och samarbetar.
Svar på tråden Min sabos sexlust har dött totalt