• New  Dawn

Min sabos sexlust har dött totalt

Anonym (makt) skrev 2018-09-09 13:41:21 följande:

Prova att vända på maktförhållandet hemma i stället. Just nu blir du ju bara utnyttjad för att "avlasta henne", vilket hon mycket väl vet om, på en undermedveten, nivå eftersom du ventilerat vad du tycker om bristen på sex.

När det gått några dagar utan sex, gör inte ett skit för hennes räkning. Payment/sex up front är det som gäller.

Nu är det ju lika mycket mannens ansvar att städa, laga mat, ta hand om barn osv... Det är väl i så fall lika mycket hon som avlastar honom när HON gör dessa saker. Man kan ju se det som att hon "hjälper" honom med barnen.

Så en man ska stimuleras med sex för att sköta barn och hem.... Blä
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    Anonym (hej) skrev 2018-09-09 15:54:48 följande:

Prova som fler innan mig var inne på - gör saker för henne utan att förvänta dig sex i gengäld. Uppvakta henne. Berätta hur vacker du tycker att hon är. Köp blommor. Hennes favoriter, inte just rosor bara för att. (Och sluta för bövelen inte med detta om sexlivet kommer igång igen! Genomskinligt och lusten kommer sjunka som en sten.) Bjud henne på middag. Se henne i ögonen. Ta med henne ut en kväll, ta med en filt och ligg och kolla på stjärnorna. Kanske låter klyschigt men det är något som jag saknar i mitt förhållande till och från som jag känner påverkar min lust. Inte så sugen att ligga med en partner som snarare känns som en bästa vän eller ett syskon. Försök att verkligen ge henne uppmärksamhet, få henne att känna sig älskad och åtrådd. Liksom verkligen SE henne. Inte kolla på henne, utan läs av om hon behöver hjälp med något, prata om något, fråga hur hon mår på riktigt osv. Jag kan känna i mitt förhållande att jag står för väldigt mycket mer "emotionellt arbete". Från att ta hand om den andra personen i vardagen, fråga hur dagen har varit, hur partnern mår, verkligen lyssna osv. Till att det är på mitt intiativ som vi går på bio, går ut och käkar osv. Jag kommer alltid med förslag och även om min partner tycker att det är en bra ide och gärna vill följa med så är det tröttsamt att alltid vara den som tar initiativ och överraskar. Jag vill bli överraskad. Jag vill bli uppvaktad. Jag vill bli sedd och känna mig uppskattad. Till slut tröttnar man på att bara ge och inte få något tillbaka.

Killar blir ofta väldigt slappa med detta efter en tid i förhållandet. Vilket kanske inte är så konstigt när förälskelsen dalar, men jag skulle säga att det då är konstigt att klaga på att man har för lite sex. Sex för mig med andra är väldigt mycket känslostyrt. Kåt och lust kan jag ha när jag är ensam, och då onanera. Men lust till min partner fungerar i alla fall för mig lite annorlunda. Jag vill känna att jag är viktig för min partner och han vill ha sex med mig för att han älskar mig, för att de är så nära man kan komma. Inte bara för att "tömma". 

Mer romantik helt enkelt! 

Men även att göra saker tillsammans ibland. Spela spel, vik tvätt, lyssna på en podcast, bada, baka eller liknande. Lätt att fastna framför tv och film, och såklart även det är mysigt men det kan bli lite långtråkigt i längden. Ta med henne på cykeln och ta ett nattdopp! Var lite spontan och hitta på lite äventyr bara ni ibland.

Fokusera även mycket på hennes njutning när ni väl har sex. Många killar tror att sex bara är snopp i snippa, vilket i 9/10 inte är skönt för kvinnor som även behöver klitoris-stimuli. Lär dig om vad hon gillar, prova olika, fokusera på klitoris, slicka henne osv. Hennes klitoris är som ditt ollon, men hennes sitter utanpå. Så smek! Men även hals, bröst, rumpa osv. Behandla henne som en gudinna så är det vad du kommer få tillbaka. 

Vet inte hur ni har det såklart men några tips :) 

Jättebra inlägg!

Du kommer med många bra exempel på att den mentala närheten ofta är grunden. I början är man ofta mer lyhörd och intresserad av den andre, visar mer omtanke och kärlek , delar både jobbiga och roliga saker... Det är viktigt.

Vissa menar på att sex är det som skiljer från en vänskapsrelation, men det anser inte jag, utan att det är en annan typ av kärlek, mer nära, som du så bra beskriver.

Jag upplevde att det första som brast mellan mitt ex och mig var den mentala närheten. Sedan minskade den ickesexuella närheten och därefter blev sexet tristare och tristare. För de som har lägre sexdrift kan sexet säkert ta stryk tidigare.

Vissa ser inte andra brister än själva sexet, men sex påverkas av så mycket.

PS.. Personligen är jag inte så förtjust i blommor. Tycker det känns lite opersonligt.. Ds
  • New  Dawn
    Anonym (hej) skrev 2018-09-09 21:11:45 följande:

Om det där med att han knappt aldrig frågar hur din dag varit (knäppt!)- känner igen mig så starkt i att det alltid är jag som frågar först. Blev inspirerad, så ska nog prova ett experiment tror jag. Ska sluta fråga honom och se vad som händer :) Kanske något för dig att prova också? Ska bli intressant. Jag och min partner bor inte ihop än men det är alltid jag när vi ses som frågar hur han mår, hur dagen varit, hur han haft det osv. Ställer mer ingående frågor om detaljer om tex. jobbet osv. Ska se om jag kan bryta mönstret och se vad som händer. 

Så intressant ni beskriver det (du och signaturen "kvinna med varierad lust" ) Jag känner också igen det. Jag minns att jag var tvungen att påminna om saker som var viktigt för mig i min förra realtion typ "ja, nu var det ju min första dag på jobbet". "i dag mår jag bättre om du undrar, så jag åker till jobbet i morgon". "jo, jag var ju och träffade min mamma efter hjärtinfarkten". Liksom att man måste starta igång frågorna. Hjälpa honom på traven att visa intresse. Det kommer naturligt i min nya relation och sådant betyder mycket. Tyvärr tror jag en hel del personer inte ser detta. Jag tror inte mitt ex såg detta. Han var inte medveten om att jag startade igång honom. Ändå blev inte frågorna så engagerade. Visst kan man glömma även viktiga saker, men när man verkligen älskar varandra VILL man veta hur den andre har det och då glömmer man sällan det. Saknas detta är det inte konstigt om sexlivet brister.

Jag har en ganska självgående drift. Om jag inte fått orgasm behöver jag ha sex, få orgasm, men är inte relationen bra i grunden hjälper det inte att ha sex.
  • New  Dawn
    Anonym (nisse) skrev 2018-09-11 22:29:29 följande:

Just det. Tillsammans. Tror  du inte det är jobbigt även för mannen i en relation och tre barn. Nog kan män få skit för bristande matlagning, städning och tvättning. Att man hämtar och lämnar på dagis/skola. Skjutsar till samtliga aktiviteter. Tar hand om läxläsningen. Sköter nattningen. Sköter tomten, är fastighetsskötare. Ansvarar för renoveringar och al ekonomi. Inget av detta är värt ett smack.

Ja, jag frågar vem som orkar behandla sin fru som en prisessa? Du tror inte att mannen någon gång skulle vilja bli uppvaktad? Eller kanske bara tillägnad en tanke, alltså en annan tanke än den hur dålig han är.

Ja, visst är det jobbigt för båda med barn och hushåll. Vi vet inte så mycket om det men han säger bla att han "hjälper til" och tar sin del.

Det TS är missnöjd med är hennes sexlust. Han skriver egentligen bara om just det. Han vill inte heller att hon bara ska ställa upp. Olika skribenter här tar upp faktorer som påverkar sexlust, enligt deras erfarenhet. Bara för att TS och andra män inte påverkas av hushållsarbete hjälper ju inte de kvinnor som påverkas. Negativt.

Vad menar du att hon ska göra, för att få sexlust? Att ge honom sex funkar ju inte.

Han skriver att hans potens inte funkar om hon bara ställer upp.. Men tänk om hennes "potens" inte funkar när han hela tiden tjatar om att hon måste vara mer kåt och sugen och hur viktigt det är att hon verkligen ser till att bli det.

Ingen, förutom du skriver om att kvinnan ska behandlas som en prinsessa. Ingen, förutom du, skriver om att mannen gör "allt". Men det är klart att det finns problem även som drabbar män.
  • New  Dawn
    Anonym (nisse) skrev 2018-09-11 01:29:50 följande:

Det jag inte fattar är deras totala likgiltighet inför problemet. Ni har ju ett väldigt bra liv i övrigt, som många andra. Dels riskerar hon att du omvärderar situationen och lämnar henne. Dels gör hon dig ledsen genom att agera likgiltigt. Hur kan man inte bry sig när man sårar den man lever med? Egoismen hos de flesta kvinnor verkar i det närmaste total.

Likgiltig är hon ju inte eftersom hon uppenbarligen har försökt ge honom sex. Problemet är att hon inte blir kåt.

Tror du verkligen att det är egoism bakom oförmåga att bli kåt.

Tycker du att män med potensproblem också är egoistiska?
  • New  Dawn
    Anonym (nisse) skrev 2018-09-12 20:31:32 följande:

Vill tilägga att vi inte vet att hushållsarbete påverkar kvinnors sexlust negativt. Om så vore fallet skulle ju ingen ensamstående mamma ha sexlust någonsin.

Jo, det skrivs långa haranger om hur mannen utöver sina vanliga sysslor dessutom ska sköta 100% av städ, disk och tvätt att han dessutom ska uppvakta henne på såväl fantasifulla som kostnadsdrivande sätt. "Helt utan krav på motprestation". Bara detta är ju direkt hatiskt mot män i allmänhet. Skulle vi kräva sex som motprestation? Har ni fått fnatt? Förhoppning är en sak, men det hoppet dör ju ganska snabbt ut för dessa stackare.

Jag har inget recept på vad hon ska göra för ökad sexlust. Men jag tror hennes man skulle må bättre av att få höra att även hon är frustrerad över obefintlig sexlust. Det är klart lättare att acceptera om båda parter erkänner att det är ett problem. Om man som som får den förståelsen och får veta att hon iallafall försöker hitta tillbaka så kan jag nästan garantera att "tjatet" skulle försvinna.

Men vi lever i en tid där kvinnan alltid har rätt. Aldrig ber om ursäkt för någonting och där hon ofta skiter fullkomligt i om hennes egen man mår dåligt.

tror inte du fattar...

Läs hur kvinnorna som gett detta exempel skriver. Det handlar INTE om att mannen ska göra mer än hälften, utan att det tar på energin att vara den som styr upp allt.

Vad gäller hushållsarbete och stress i vardagen kan det för vissa vara så att man behöver koppla av för att känna lust. Då funkar det inte om man har en man som inte har förståelse för detta pockar på uppmärksamhet i fel tillfällen, och endast ser det som en "bortförklaring" om man är för trött.

Om jag är trött efter en stessigt dag jobbet och har mycket att göra, blir jag inte alls lika lätt kåt, men det fattar min karl.

Singelkvinnor har sällan sex mitt i vardagsstressen utan träffar män när de är avslappnade. TS kvinna vill också ha sex, det skrev han ju om. Hon kom tom flera gånger. Efteråt blev hon antagligen irriterad när han direkt efter snart ville göra om det och skrev att det var "fint snus". Det kanske handlar om att hon inte vill ha sex lika ofta. Hans hårda ton att han inte vill ha hennes "pitty sex" och hur viktigt sex är kan mycket väl skapa en känsla av krav och tjat. Sedan kan det ju vara så att hon inte älskar honom, eller att hon upplever brister i hans kärlek.

Ang motprestation tycker jag att du har en väldigt konstigt syn på kärlek. I vår relation gör vi inte saker inte saker för varandra för att få en "motprestation". Jag gör saker för min karl för att jag älskar honom. Han fungerar lika, och jag tycker det är naturligt att det fungerar så i en kärleksfullrelation. Du pratar om hat när man förväntar sig att få saker utan motprestation, men för mig är det en naturlig del av kärlek. Jag har väl fått fnatt som vill ge min man olika sker. Men då har jag väl"fnatt" då....

Jag tror båda i paret (TS) behöver få mer förståelse, för varandra.
  • New  Dawn
    Anonym (nisse2) skrev 2018-09-13 18:51:13 följande:

Konstigt. Jag skrev ju att det vore vettlöst att kräva sex som motprestation. Du kanske borde läsa lite bättre.

TS kvinna SMSade att "hon ställde upp igår", vilket tyder på att hon helst inte vill ha sex alls. Inte med TS iallafall. Jag är tvärsäker på att om en kändis med hög sexstatus dök upp skulle hon gåigång direkt. Även om hon haft en stressig dag och diskat.

Jag tror det är många män och kvinnor som gör saker just för att få sex. Det är själva syftet med handlingen ibland. Det kan handla om att ansträngningar, uppvaktningar, uppfiffande, mm har syftet att leda till sex. Egentligen är det inget konstigt med det, och när båda vill ha sex är det heller inget problem, utan kan vara positivt, men det blir ett problem när viljan, drivkraften och förutsättningarna blir olika. Då blir detta en belastning som måste brytas. Jag tror inte så många verkligen "kräver" sex, men visar en tydlig förväntan, och en tydlig besvikelse när så inte sker. Problemen tornar upp sig både hos den som inte har lust och hos den som har.

Jag tror inte alls på att hon ställde upp. Vi måste väl utgå ifrån att hon ändå skrev så, men jag tolkar det som en irritation över hans plockade om mer sex direkt efteråt, en "antireaktion". Självklart en onödigt negativ ton.

Du missar poängen. Det är en helt annan sak att tända på en man som man inte har massa bagage med. Du är inte irriterad på att han inte lyssnat, inte diskat osv. Sex med okända är något helt annat än sex i långa kärleksrelationer. Du kan inte ens ta in kändisen i samma situation... Då måste du låta dem vars tillsammans lika länge först. Om du tror att sex ska fungera på samma sätt i tillfälliga kontakter som i långa relationer där sex tom blivit infekterat har du en ytlig bild av sex.
  • New  Dawn
    Anonym (nisse2) skrev 2018-09-13 19:45:40 följande:

Tror inte att det ska fungera likadant. Jag bara påvisar att "en jobbig dag" inte har ett dugg med bristande sexlust att göra.

Eftersom hon skrev i SMSet att hon ställde upp så utgår jag ifrån att det var sant. Men visst kan det vara som du skriver. Man vet ju aldrig.

Ja, problem tornar upp sig och de problemen blir ju värre när den ena parten låtsas som det regnar.

Fast att ha många jobbiga dagar kan faktiska minska sexlusten... Lägg då till att partnen inte alls har förståelse, utan ser tex trötthet som en "undanflykt". Lägg dessutom till tjat om sex, och tydligt besvikelse och irritation över utebliven sex. Lägg då till att börja ställa upp på sex utan att vara kåt. Vips så har kroppen börjat streta emot. Den negativa spiralen börjar mala neråt. Sex förknippas inte längre med något positivt. Det är så grundläggande psykologiskt. Om något kopplas ihop med något negativt kommer hjärnan och kroppen börja agera utifrån det. (Känner du till "Pavlovs hundar"? )

Jag får mindre sexlust när jag är trött och stressad men jag möts med förståelse. Jag får dessutom lika mycket närhet, ömhet och fysisk njutning som de dagar vi har sex. Det ökar våra förutsättningar till sex. Med en annan, oförstående, man kunde den negativa spiralen börjat snurra nedåt.

BÅDA måste visa förståelse. Det brister från båda håll i TS fall, samt att de inte kan prata med varandra. Det känns som att TS inte funderar så mycket på hur hans kvinna känner, utan han tycker bara att hon inte "förstår" hur viktigt sex är.
  • New  Dawn
    Anonym (nisse2) skrev 2018-09-13 22:09:57 följande:

När kvinnan ifråga vägrar att ens prata om det så blir det väldigt svårt för ts att förstå henne.

När det gäller att många jobbiga dagar kan minska sexlusten så kan det säkert vara så. Men ofta handlar problemen inte om utebliven sex i en vecka. Det handlar om månader som blir till år. Då får man till slut allvarliga problem. Då börjar man som man ifrågasätta sig själv.

Det är väldigt lätt att visa förståelse så länge de dåliga perioderna är någorlunda begränsade. Så funkar det hos oss också. Vi är båda sjukt utarbetade till och från. Samtidigt kan man fantastiskt sex även i det utmattade stadiet. Det får spänningar att släppa och kan ge en mycket god natts sömn och i sin tur välbefinnande.

Fast när det gäller att prata har ju även där båda ett ansvar. Om han bara fokuserar på hur HAN känner och hur viktigt sex är för HONOM, kanske hon helt enkelt inte har något att säga. Det kan liksom bli så att hon bara känner sig fruktansvärt dålig som inte får lust. Hon vet ju inte säger hon. Hon behöver hjälp av honom om de ska kunna gå vidare. Sex har blivit något jättejobbigt och man kan inte få lust på beställning. Hur är tonen i samtalen kan man undra. Jag tycker hans sätt att uttrycka sig här inte låter bra. Nu misstänker jag att problemem är större än bara sex.

Nu vet vi inte riktigt hur det är med frekvensen här i TS fall. Det är klart att man har stora problem om sex blir så sällan.

Någonstans börjar det och det kan starta med att man får minskad sexlust i perioder... Tjatet kommer... Ställa upp sex kommer... Missnöjesdeklarationer levereras... Osv.

Ni kanske förstår varandra bättre i er relation.

Sex är fantastiskt om man har en bra relation .Jag har ganska hög sexdrift så för mig funkade sex länge trots att kärleken brast, bara för att jag (vi) hade det fysiska behovet. Det fanns inget positivt med det. Jag kände mig bara tom efteråt. Sex är per automatik inte något positivt. Om man dessutom inte blir kåt är det inte alls så givande. Tänk dig att ha sex med slak kuk. Hur kul vore det?
  • New  Dawn
    Anonym (paddy) skrev 2018-09-16 11:41:16 följande:

Det låter värre än det är, lovar.

Vi har alltid haft en ganska skämtsam och enl andra ganska hård ton till varandra. Efter 14år så vet vi vad som är skämtsam ton och vad som är allvar. Men jag ser hur du kan missuppfatta det.

Mjo.... Att Få henne att nå klimax har aldrig varit problemet. Det är liksom en förutsättning för att jag skall uppleva sexet som tillfredställande att hon kommer i mål. Njuter inte hon fullt ut, så njuter inte jag.

Vi har alltid haft ett rikt sexliv, i många år har vi haft den höga driften som matchar varandras. Att den sen sjunker i otakt lite efter varje barn köpper jag....det kommer mer eller mindre tebax efter ett tag är min erfarenhet.....men efter 3e....ingenting. Nu är sista ungen snart 3. Då oroar jag mig naturligtvis att vi är fast där. Vi har talat om det, hon har beskrivit vad hon behöver fr mig, och jag har levererat(enligt henne) ....Men inget har förändrats?

Jag vill inte att kvinnan jag älskar skall förlora sin sexualitet, Inget konstigt i det?

Jag tror det är svårt att skämta om det som blivit ett känsligt problem, så att ni alltid skämtat så tidigare behöver inte betyda att det fungerar på samma sätt nu.

Självklart jobbigt om hon förlorar sin sexualitet, men helt har hon väl inte förlorat sin sexualitet, eftersom ni nyligen haft sex och hon då kom flera gånger.

Vad har du för förväntningar på sexlivet och vad har hon för förväntningar? Vad har hon för känslor för erat sexliv?
  • New  Dawn
    Anonym (paddy) skrev 2018-09-16 11:52:14 följande:

Vi har ju talat ut om vad hon behöver. Jag har uttryckligen sagt att jag vill inte att hon skall känna sig tvungen att leverera sex av plikt, kan inte betona nog hur tydlig jag varit med det.

Enligt henne själv så har jag levt upp till de önskemål hon hade om vad som skulle underlätta för henne. Men jag kan ju inte gärna styra vad hon gör efteråt?  Jag har sagt uttryckligen att det får ta den tid hon behöver, sålänge hon fortsätter kommunicera med mig så jag vet om jag levererar eller inte.

Jag vet inte....kanske "ställde hon upp" för att inte göra mig besviken när jag gjort en ansträngning?  Det är inte vad jag ville....det har det aldrig varit. Hon vet detta.

Jag är bara väldigt varm helt enkelt, svettas så fort det är varmare än 15+. Läkarna säger att det är inget ovanligt när man håller mycket muskelmassa på sin ram.

Sen hjälper det ju inte att jag får en klart märkbar erektion av att röra henne mer eller mindre öht? Jag har liksom ingen kontroll över det? Svårt att bortföklara sina önskemål då? 

"nonchalera mina svällkroppar, det är inte ett krav på sex" är en förklaring som används allt för frekvent. :/

Även om du SÄGER att hon inte ska ställa upp av plikt kanske känslan av förväntan att hon ska leverera finns.

Jag, personligen, förstår att det kan bli jobbigt för henne att förhålla sig till ditt stånd, då du vägrar ta emot sex utan att hon är kåt. Hade inte funkat för mig. Att alltid känna att man måste bli riktigt kåt, (för mannens svällkroppar) skulle inte funka för mig heller.
  • New  Dawn
    Anonym (paddy) skrev 2018-09-16 15:47:27 följande:

Ja, vad ska jag säga... Jag kan inte kontrollera att jag blir kåt mer än hon kan kontrollera att hon INTE blir kåt?

Om vad jag säger inte spelar roll.... då blir jag ju lite handikappad?

Att jag inte vill att hon ska känna sig tvungen att ha sex pga min sexualdrift....vet jag inte om jag kan eller bör be om ursäkt för?

Känns som om jag gör fel oavsett vad jag gör enl dessa premisser?

Nej, klart du inte kan kontrollera kåtheten, men hur ni hanterar obalans kan du välja.

Du har så bestämt sagt att du inte vill att hon ska ha sex för din skull och det blir ju låst då. Hon måste ju bli kåt under de premisserna.

Det handlar ju om att ni måste förstå varandra och möta varandra... där ni är känslomässigt.

Varför inte låta henne tillfredställa dig när dina svällkroppar reagerar. Varför är det så omöjligt?

För mig är det inget konstigt alls att man tillfredställer varandra utan att vara kåt.

Det spelar roll vad du säger, men man måste också se flera olika uttalanden tillsammans. Om du ena dagen säger att du inte vill att hon ska ställa upp med sex, för att nästa dag klaga på att hon inte är kåt måste du förstå att det är svårt att inte påverkas av olika saker du säger som inte riktigt går att förena. För övrigt spelar det roll HUR du säger och hur du bemöter hennes svar.
  • New  Dawn
    Anonym (paddy) skrev 2018-09-16 16:02:11 följande:

Detta vet jag inte var du får ifrån?

Jag skulle ALDRIG acceptera att hon kände sig värdelös, definitivt inte för detta? Jävla insinuation....

Hon vet att jag älskar henne, och jag vill att hon har sex med mig, karln hon älskar, för ATT HON VILL.....  Vi har diskuterat hur hon känner, självklart.... Jag gör vad hon ber mig göra för att hon ska komma tebax där hennes sexualitet en gång varit. Enl henn gör jag oxå det.... men det sker lite förändring.

Klart jag accepterar hennes känslor o kroppsliga reaktioner... annars hade jag tjatat henne till att ha sex... o det gör jag inte.

Men jag vill ju givetvis se en förändring åt rätt håll.

Därav vänder jag mig hit för första gången i mitt liv. För att se om jag är på rätt spår, är det fler med mina erfarenheter, har jag missat nåt?

Jag ventilerar självklart för henna att jag vill se en förändring i vårt sexliv...men jag säger ju inte att det havererar mitt självförtroende....vad skulle det bidra med till henne?

Jag försöker inte skuldbelägga henne på nåt sätt, vilket är vad du försöker få det att låta som....jävligt orättvist måste jag säga....för det stämmer inte.

Du har tydligen aldrig tänkt tanken att hon kan känna sig väldigt värdelös som inte kan leva upp till dina förväntningar. Det är inte alls konstigt att hon gör det. Varför är det så otänkbart? Tänk dig om du var tillsammans med en kvinna som gång på gång berättade hur jobbigt det var att du inte fick stånd (om det nu var så) Är det så konstigt att du i så fall skulle känna dig värdelös? Jag vet många, både män och kvinnor, som reagerar just så, även om det verkar helt otänkbart för dig.

Okej ni har diskuterat hur hon känner i för erat sexliv. Hur känner hon då?

Du säger att du inte tjatat, men är du säker på att hon inte upplever det så? Hur kommer det sig att du trots att ni nyligen haft sex direkt inpå, skriver att du snart vill göra om det. Varför inte ge henne lite tid, när det nu varit så känsligt?

Du skrev ju här i tråden att det "inte sjunker in för donnan hur viktigt sex är". På det uttalandet låter det som hon bara är besvärlig, som inte "förstår" att hon måste bli kåt.
  • New  Dawn
    Anonym (paddy) skrev 2018-09-16 18:38:21 följande:

Du verkar utgå från att vi inte kommunicerar av någon anledning? Det gör vi, min ton är inget problem, hennes är snarlik och den nivån av ärlighet har tjänat oss väl genom åren.

Hon har bett om min hjälp på olika sett... Enl henne har jag levererat, men det har tyvärr inte resulterat i någon förändring.... Jag biter ihop sålänge så får vi se med tiden.

Våran situation är ingens fel.... Även om du gärna vill luta mot att det är mitt fel av någon anledning?

Sånt här händer i livet, jag vill bara se om jag missat något och om flera har upplevt det jag upplever?

Varför du tillskriver mig en massa handlingar jag inte gjort är bortom mig?

Vad har dina preferenser om hur jag ska uttrycka mig med saken att göra?

Det viktiga är väl hur jag och min dam kan kommunicera med varandra?

Inlägget som du svarar mig på är skrivet som ett svar till en annan skribent, så delar av inlägget är inte direkt kopplat till er.

Jag utgår ifrån hur du skriver här i tråden och här skriver du saker som låter märkliga i mina öron.

Nej jag tror inte det behövet vara någons fel att man får problem med minskad lust eller obalans i sexlivet. Det är ju vanligt.

Men vad bra att ni är så bra på att kommunicera. Då kan du ju bara fråga henne hur hon känner inför erat sexliv och hur hon tycker att ni ska gå vidare. Då har ni ju antagligen redan pratat om hur ni bestämt att agera på att ni har olika lust. Vill hon ha mer lust? Vad är orsaken till att hon inte vill ha närhet? Du nämnde din svett, men det finns ju lite lugnare aktiviteter som man inte behöver bli svettig av. Vad tycker hon om det?
  • New  Dawn
    Anonym (paddy) skrev 2018-09-16 18:50:36 följande:

Jag klagar inte på henne att hon inte blir kåt, jag klagar om hon försöker ge mig intrycket att hon vill, när hon egentligen inte vill. Stor skillnad.

Vi har en rak o ärlig ton till varandra, har alltid varit så.

Jag gör det hon ber mig om, vi kommunicerar. Men vissa saker vägrar hon helt enkelt att utforska.

Är det ett hormonell problem?

Skulle det bli bättre om hon tog mer kontroll över sin kost och började träna som jag gör?

Skulle hon uppskatta om jag involvera mig i hennes aktiviteter?

Såna saker får jag bara axelryckning till svar.

Vilket leder mig till att undra... Vill hon få igång vårat sexliv egentligen?

Om inte.... Varför?

Du skriver att du inte klagar på att hon inte blir kåt, men kontentan av att du rakt och ärligt beskrivet ditt missnöje med att hon inte är kåt har samma innebörd.

Klart att det är tråkigt om hon direkt spelar, men det kan ju vara så att hon försöker. Hon kanske vill vilja och hoppas att kroppen sätter igång. Hon vet att du vill att hon ska vara kåtare, eftersom du tydligt berättar att du saknar det.

Märkligt att du skriver att hon "vägrar"(!) utforska vissa saker. Varför måste hon vägra? Det är helt naturligt att man inte är sugen på att utforska allt. Inget konstigt med det och det handlar inte om att "vägra".

Ja tycker det låter som att ni inte kan kommunicera. Ni verkar inte riktigt nå varandra.
  • New  Dawn
    Anonym (paddy) skrev 2018-09-16 19:13:33 följande:

Vi har talat om hur hon känner att hon inte känner sig tillräcklig. Jag har intyga henne länge o väl att hon är absolut inte det. Allt har en förklaring, även detta.

Jag beskrev att sex är viktigt, inte för att jag o hon bara ska få orgasm. Men för att jag funkar så som person att den yttersta formen att ge uttryck för mina känslor för henne är just genom sex. Jag har aldrig delat min säng med någon jag inte älskar(med 1 undntg som jag ångrar än idag) och då blir sex något extra personligt som bär mer vikt än att "bara få komma".

Sex är viktigare änså på emotionell nivå för mig.

Hon vet detta, därav borde hon oxo veta vad ett obefintligt intresse gör emot mig.

Hon sa att jag tjata de första 8mån efter sista barnet. Jag ändra mitt beteende, hon sa bra gjort... Tack för det... Nu har 2år till gått.

Jag känner att du läser in saker i det jag skriver som inte alls stämmer med verkligheten?

Framförallt så verkar du väldigt sugen på att tilldela skuld, något jag inte tror går?

Hon känner sig inte tillräcklig för dig, eftersom hon inte är lika kåt. Det måste vara jobbigt för henne. Vad har ni gjort för att hon inte ska känna så?

Ja, sex är viktigt för dig. Det framgår. Det har nog din sambo hört långa beskrivningar om. Om då din sambo inte kan möta dig är hon ju inte tillräcklig för dig.

Menar du att hon plötsligt ändå ÄR tillräckligt, trots att hon inte har samma intresse och lust? Du svänger likt värsta politikern.

Jag försöker få dig att förstå din sambo och hur hon kan tänkas uppleva situationen.

Jag tycker du har väldigt svårt att lämna dina behov av sex, (emotionella behov av sex,) och se hennes känslor.

Att ge varandra närhet och njutning kan vara jättemycket känslor bakom. Vissa blir inte lika lätt kåta och det kan de ofta inte hjälpa. Man kan känna precis lika mycket kärlek även om man inte lika lätt blir kåt.

Du skriver igen att hon borde veta hur mycket ett obefintlig intresse gör. Men hon får ju ändå inte ge dig sexuell njutning heller om hon inte är kåt, så vad ska hon göra? Du kan inte tänka dig att vara nära henne utan att dina svällkroppar växer och då måste hon bli kåt för det är viktigt för dig.
  • New  Dawn
    Anonym (paddy) skrev 2018-09-16 19:27:15 följande:

Om hennes direkta ord är: jag vägrar göra dessa nämnda saker, utan förklaring varför.... Vad ska jag annars beskriva det med för ord?

Vi kan kommunicera, detta e trots allt första stora grejen vi stöter på som ett riktigt problem på över 10år?

Men som kille sitter jag inte direkt i ett förhandlingsläge?

Jag kan göra allt mellan himmel o jord utan att det gör någon skillnad?

Säg vad man vill men hade situationen varit omvänd så hade du sett mins 10 tjejer föreslå att kvinnan skaffar en älskare om killen inte levererar? Inte många hade låtit som du gör nu i tonen.

Jag känner mig hjälplös bara?

Jag gör allt i min makt utan att veta om det kommer göra någon skillnad, o det skrämmer skiten ur mig.

Vände mig mest hit för att dels få idéer jag själv inte tänkt på, dels för att se om andra upplevt samma sak o hur de hantera det?

Men vad är det för samtal ni har där hon måste ta i sådana kraftuttryck som "jag vägrar". Det är så främmande för mig att tala om sex på det sättet. Man undrar ju hur dessa saker är "nämnda". Det låter som att hon känner sig lite pressad och måste markera tydligt.

Jag fattar inte att du hela tiden säger att ni kan kommunicera. Varför vet du i så fall inte mer om hennes sexualitet?

Vad i hela världen menar du med att du "som kille inte sitter i förhandlingsläge". Hur kan du ens uttrycka dig som att det har ett dugg med förhandlingar att göra?!?!Dig blir man verkligen inte klok på.

Ja, det finns alltid de som föreslår älskare och älskarinnor, men det tror jag är en väldigt kortsiktigt lösning, som dessutom kan bli väldigt uppslitande. Jag ställer för övrigt samma frågor till kvinnor.

Jag förstår att du inte trivs i relationen om du inte känner dig älskad och jag förstår att du vill ha sex. Jag försöker bara få dig att förstå henne, innan du bestämmer dig för att lämna.

Det viktiga när man söker lösningar är att man försöker möta känslorna bakom. Om du inte förstår de bakomliggande känslorna spelar det ingen roll vad du gör.

Några råd.

Ta reda på hur hon känner inför erat sexliv och försök lämna tanken på dina behov just då och lyssna. Ta reda på om det skulle hjälpa henne med närhet som inte behöver ett leda till sex (om du nu kan tänka dig det) . Visa att du lyssnar och ser henne, ställ följdfrågor. Berätta att du inte kan låta bli att få stånd när ni är nära och ta upp att du inte kan rå för det. Fundera på hur ni ska göra när ni inte är synkade i lusten.

Fråga henne hur hon tycker ni ska gå vidare. Ta reda på om hon vill att ni ska hitta tillbaka, om hon vill ha lust och om hon vill jobba på er relation. Fundera på om ni kan möta varandra. Om inte, berätta att du inte kan tänka dig leva i relationen när du inte känner sig älskad och uppskattad.
Svar på tråden Min sabos sexlust har dött totalt