• Äldre 4 Sep 14:41
    3211 visningar
    15 svar
    15
    3211

    Så rädd för utdrivningsskedet

    Som rubriken lyder.

    Jag ska inom 3 veckor ( bf är 25/9) föda mitt andra barn. Mitt första barn var för 10 år sen med planerat kejsarsnitt pga säte. Jag har tidigt flaggat för bm min rädsla för att spricka och bli allvarligt skadad i samband med förlossningen. Fick remiss för flera månader sen till aurora men har inte fått någon hjälp därifrån då de inte har några tider. Jag känner att jag börjar få panik över att föda nu och det hela eskalerade när jag förra veckan var på UL och fick reda på att bebis väger ca 3300g och det känns som att jag bara blir större o större. Rädd för att föda stor bebis...

    Inte rädd för värkar och den smärtan utan det är när bebis ska ut som jag är livrädd för att det ska hända någonting med mig själv,spricka u name it...

    Jag behöver nog pepp på hur jag ska klara det här..

  • Svar på tråden Så rädd för utdrivningsskedet
  • Äldre 4 Sep 17:40
    #4
    Ebo88 skrev 2018-09-04 15:32:06 följande:

    Vet inte riktigt vad jag ska skriva men kan ge dig lite pepp angående stora bäbisar...

    Min bästa kompis har två barn. Pojken vägde 5.5kg och var 53 cm lång. Flickan som kom 1.5 år senare vägde 4.9 kg och var 50 cm lång. Hennes förlossningar gick jättebra och hon behövde bara sy ytterst lite bägge gångerna.

    Min mammas bästa kompis fick en son som vägde 6 kg och kom med fötterna först. Allt gick jättebra ! Dom fick hjälpa pojken lite med att komma ut men förlossningen var kort och hon sydde bars litegrann.

    Hoppas du får det stöd och den hjälp du behöver för att må så bra som möjligt!!

    All lycka till dig


    Tack för pepp!
  • Äldre 4 Sep 17:44
    #5
    Meriall skrev 2018-09-04 17:24:44 följande:

    Det är väl dessutom huvudets omkrets som spelar roll och inte vikten? Stort barn kan ha normalstort huvud om hen bara hunnit lägga på sig extra vikt/hull :)


    Jo jag vet:) men ändå hela den stora kroppen ska ut ur MIG lixom...har hög smärttröskel och inte rädd för värkarna men är så rädd att när barnet ska ut så blir jag så rädd att jag kommer hålla emot. Stoppa lixom av rädsla. Jag får ont i hela kroppen jag bara tänker på det:(
  • Äldre 4 Sep 18:08
    #7
    Fjäril kär skrev 2018-09-04 17:57:49 följande:

    Det är faktiskt en omöjlighet, en pågående förlossning kan du inte knipa ihop o stoppa.


    Attans????
  • Äldre 4 Sep 19:49
    #8

    Skulle jag inte vara massa frågetecken...

Svar på tråden Så rädd för utdrivningsskedet