• Äldre 5 Sep 03:55
    5843 visningar
    12 svar
    12
    5843

    Min son saknar pappan som är periodare

    Hej gott folk, tänkte behöver åsikt eller råd omgående min son. Jag hade gifta mig i 2012 och fått en underbart son i 2014. Hela vägen från 2012-2014 är inga problem, och sen plötsligt pappa börjar igen dricka, min son var 4 månader när han var full hemma i 5 dagar, då fick jag panik och besviken för att sonen behöver en trygg och lugn natten utan mannen som skricka , går som zombies i hella lägenheten och ohygieniskt situationen. Då fick jag hjälp av sos och bor ute i 1 månader. Han be ursäkt och vill träffa sonen igen och ber mig kom hem. Jag tänkte i början alla kan gör felt och kan inte vara perfekt hela tiden, då kom jag tillbaka till honom igen.

    Men situationen blir ännu mera, har haft flytta överallt när han fick den känslan att vara full i 5-6 dagar. Längst att jag vara borta är 7 månader, och fick andra lägenhet och bor som en normal mamma utan den känslan att oro eller räd.

    Saken är, min son har så bra relation med pappan. Dom har fina relation, självklart när pappan är en normal man. Det var jag som jagga honom att bryr sig om min son, för att sonen så broken heart och saknar hans pappan. När vi är seperera, pappan aldrig fråga om barnen och ringer eller gör video call som kan göra sonen lugn osv. Han straffar mig genom barnen. Han besviken att jag lämnar honom efter vad han gör till mig och en fina liv när jag med honom. Det förstår jag egentligen. Jag har skuld till honom, det förstår jag. Men, att göra min son broken heart osv är oacceptabelt för mig.

    Sista tillfället är, han slog mig i ansiktet framför min son och jag var svimma och fått hjärnskakning. Då vi seperera och skilja. Jag kom till beslut att flytta tillbaka till mitt land att landat och bygga om mitt liv igen omkring mina familj. Men det verkar sonen kan inte anpassa sig till ny land som annorlunda än Sverige. Han saknar sin pappa samtidigt förstår att jag eller vi kan inte vara där. Sonen personlighet förändrats mycket. Han är 3,8 månader,snart 4 år. Han börjar kissa på sig, vill inte äta i 2 månader, han är så broken heart. Mitt hjärtat går i flera bitar. Han påminner mig hela tiden om flera platsen i sverige och olika lekpark som vi brukar vara i.

    Han går ner i vikten, ledsen och besviken. Jag ber pappan göra video call och det blir bra för en stund. Pappa saknar han son och sonen saknar pappan. Sos tycker inte att jag är så nära med pappan, men för min son skull jag skulle göra allt att dom har bra relation som det ska. Pappa och barn relation. Jag skulle inte tabort pappa bild från sonen, men det verkar lite svårt för pappan personlighet som periodare.

    Jag vill min son mår bra, men att borta från pappa påverkar sonen psikis. Men om jag är där, självkart den känslan, jag kan inte stå där som en stark tjej och normal igen. Jag behöver landat lite och ta steg igen med benen och börjar kriga och kämpa mer.

    Vad kan jag göra, sonen förändrats så mycket, hans psikis att sakna pappa gör mitt hjärtat sönder.

    Tycker ni att jag tortyra min son känslor??

    Bor jag kom närmare till pappan och gör dom fri från lider av borta från varandra??

    Har ensam vårdnad och rättegången beslut att pappa fick inte umgäng rättigheter på grund hans situation.

    Finns det möjligheter att pappan går till högre rättegången att få vårdnaden (gör twist och ta min son från mig)????

    Jag är öppen hjärtat att kooperativ med pappa för barnen skull, men han situation kan inte övertygad mig att han själv mår bra och kan ge trygghet till min son

    Förlåt för långt

    Men please ge mig råd flr att sonen verkar lider och mår inte bra

    Tack

  • Svar på tråden Min son saknar pappan som är periodare
  • Äldre 5 Sep 14:12
    #2
    faren skrev 2018-09-05 05:02:57 följande:

    Måste bara säga att du skriver mycket bra på svenska, även om det är massor fel, så går din historia rakt in i hjärtat, så man själv börjar må dåligt. Är du fån Thailand? Nå men att ha en relation med den mannen är nog ingen idé nu när sonen är så liten, han har nog redan sett och hört alldeles för mycket. Varför inte testa att flytta till ditt land? Har du lärt sonen ditt språk? Om du har put, kan du ju altid komma tillbaka efter 6 månader, om det inte fungerar i ditt land. Sonen skall inte behöva ta ställning till omgången med sin pappa när han är så liten. Det är mycket destruktivt för ett så litet barn att se sin mamma bli misshandlat av sin "älskade" pappa, som plötsligt blir ett monster. Du måste skydda din son från det, och du måste skydda dig själv. Vad du än gör så låt inte din son träffa pappan utan att någon annan är med, för att skydda er båda. Prata med soc om det. Det kan vara ett par timmar då och då. Du har ingen som helst orsak skyldighet att vara med pappan igen, håll dig långt borta i stället. Lycka till.


    Hej, oj, tack ???? och ursäkta för det, ???? jag kommer förbättra mig mera med språket.????.

    Är inte kommer från Thailand. Jag hade tänkte samma flera gånger, och nu är vi i mitt land. Vi har bot här ungefär 2 månader. Jag har put och hade gjort duble medborgarskap för min son. Allt hade jag tänkte innan den misshandel hände och jag räknat allt som möjligt. Min son har nu 4 språk i hans liv ????. Han kan kommunicera i den 4 språk när som helst.

    Grejen är, när vi är i mitt land, då börjar han saknar och längtar pappan, i början jag tänkte han kan vänja sig och justera till ny situation, ny området och ny kultur. Men han vill inte äta och går ner i vikt så häftigt. Han börjar kissa på sig ofta och "hinner" inte sig gå till toaletten. Han brukar inte vara så. Han kan gå till toa och säger till om han vill. Han tappat lust att leka och ser ut så ledsen och inte på gott humör alls. Det inte som han förut, han är glad sosial person som kan bara skratta när som helst. Men nu inte det. Han broken heart och kanske förvirrad set pappa bli en monster och det gör ont i mitt hjärtat.

    Jag känner mig som mamma som tortyr hans känslor och gör han mår dåligt. Eller det bara perioden?

    Men tack snälla du

    Att du har tid att läsa min långt historia och ge mig råd ????

    ????
  • Äldre 6 Sep 08:36
    #5
    faren skrev 2018-09-05 15:33:19 följande:

    Ja så, du är redan i ditt hemland. Jag tycker du skall ge det mera tid, din son har varit med om hämska saker, men det blir inte bättre av att du åker tillbaka med honom och träffar pappan, och försöker igen. Det är en stor risk att det blir samma misshandel igen. Kan inte pappan komma till din familj, så han kan träffa sin son där?


    Tänkte inte kommer tillbaka till honom, men kanske bo närmare. Men du har rätt i, det stort möjligheten till risken.

    Tack snälla, för tid och råd till mig

    Hoppas du ha en fantastisk dag

    Tackar dig
  • Äldre 6 Sep 09:01
    #6
    Anonym01 skrev 2018-09-05 15:49:22 följande:

    Trots att sonen är så liten kan du försöka prata med honom. Han kanske är orolig att aldrig mer få träffa sin pappa och/eller lider av minnen från det som har hänt. 

    Försök lugna honom med att pappa inte mår bra just nu men att pappan älskar honom och att du ska hjälpa sonen att få vara med pappan längre fram när pappan mår bättre. Bekräfta att du förstår att sonen är ledsen och att det absolut inte är hans fel. Barn skyller ofta på sig själva! Din son saknar förstås pappa och det får du lov att bekräfta och lugna honom med att detta inte är för evigt.

    Jag har lite svårt att hänga med i alla turer som du skriver om men kan du försöka ha en bra dialog med pappan och se om han kan träffa sin son under lugna och bra former? Kanske kan pappan åtminstone kommunicera via brev till sonen? 

    Jag är själv barn till perioder och det stora felet många gör är att inte prata med barnen! Barnen märker en massa men kan inte förstå situationen. De behöver höra att de är älskade, att det inte är deras fel och att de vuxna gör allt för att situationen ska bli bättre även om det kan ta lite tid. Att de kan bara vara lugna och leka och vara barn medan de vuxna tar hand om problemen. Även mycket små barn förstår detta.

    Lycka till.


    Hej,

    Jag har gjort det i nästan 1 år, att övertyga och förklara i små barn nivå förståelse. Atr pappa mår inte bra och behöver lite tid och vi kan vänta till det kommer. Men den perioden att han betee sig så där (att kissa på sig och vill inte äta i långt peruode) tolkat jag "lite" häftigt. Tyvärr en bra dialog som jag försöker fungerar inte, pappan kan inte acceptera att jag lämna och fått vårdnad.

    Nu försöker jag skapa "kärlek" miljö omkring sonen, en mormor, morfar, moster och morbror mkärlek som en stöd form. Kanse du har rätt, han behöver tiden. Samtidigt blir jag orolig och förvirrad att jag tortyra han känslor mot pappan.

    Men får jag fråga en sak? Hur mycket tid att du kan acceptera eller förstår att din föräldrar behöver tid för sig själv. Jag kan inte tänka mig, det massor känslor i den tiden för en barn som står i mitten. Jag älskar min son och försöker skydda honom fysisk och psikis flr en bättre framtid. Men jag kan inte skydda honon från broken heart.

    Tack snälla att du har tid att läsa och ge.mig råd

    Tackar dig mycket.
  • Äldre 7 Sep 00:15
    #8
    Hårfagre skrev 2018-09-06 20:30:53 följande:

    Afrikan ?


    Nej, är kommer inte från Afrika

    Jag kommer från Asia
  • Äldre 7 Sep 00:21
    #9
    Hårfagre skrev 2018-09-06 20:30:53 följande:

    Afrikan ?


    Bara fråga om råd, men tack för att du har tid att läsa och gissa
  • Äldre 24 Oct 01:55
    #11
    Cea skrev 2018-10-21 20:03:01 följande:

    Det låter som din son är traumatiserad. Ni behöver hjälp av professionella, sök upp en barnpsykolog. I övrigt tänker du rätt, mycket kärlek, omsorg och närhet. Bra också att du pratar med sonen. Berätta för sonen att hans pappa har en sjukdom som gör honom konstig i huvudet eller liknande istället för att han behöver tid för sig själv. Sonen är så liten nu, men när han blir större är risken att han tolkar ?tid för sig själv? som att han behöver vara ifrån sonen. Då kan sonen tänka att det är något fel på honom eftersom pappa behöver vara borta från honom.


    Hej, det är det faktiskt, nu är den perioden att min son säga till "varför" fråga efter en förklaring, då undvika jag den "behöver tid" förklaring. Tack, jag kommer pröva det!

    Tyvärr det blir så krångligt att träffa barnpsykolog här i mitt land, men han fått hjälp med närhet och kärlek. Lite bättre men fortfarande fattar inte varför vi är här (mitt land), och han vill bara äta ordentligt när pappan och brorsan ringt (men fortfarande inte gå up i vikten efter 3 månader). Mitt hjärta blodet om han fråga om dom.

    Kanske jag har felt beslut at komma långt borta flera tusen km från pappan och brorsan???
Svar på tråden Min son saknar pappan som är periodare