• Anonym (Ts)

    Tips på bra bedövning vid förlossning?

    Jag vill ha tips från er med erfarenhet om bra bedövning vid förlossning. Vill helst inte ha epidural eftersom det kan förstöra värkarna helt och hållet och riskera att sluta i kejsarsnitt och det vill jag inte. Finns någon bra bedövning utöver epidural som ni kan rekommendera?

  • Svar på tråden Tips på bra bedövning vid förlossning?
  • Anonym (Ts)
    Anonym (BM) skrev 2018-09-05 13:19:33 följande:

    Det här måste du prata med din BM om.


    Har inte tid med det och vill höra andras erfarenheter
  • Anonym (Lustgas)

    Lustgas tycker jag fungerade. Det tar inte bort smärtan men det gör att huvudet bedövas så pass att det går hantera smärtorna lättare. Stannar inge upp vörkarbetet och går lätt att reglera, starkare eller svagare.

    Sen vet jag att vissa mår illa eller inte klarar av lustgas så det är ju bra att ha en annan smärtlindring i åtanke utifall att.

  • Anonym (BM)
    Anonym (Ts) skrev 2018-09-05 13:21:27 följande:
    Har inte tid med det och vill höra andras erfarenheter
    Har inte tid?? Har du inte tid när det handlar om din förlossning??
  • Anonym (A)

    Lustgasen var det enda jag hade ända fram till jag skulle krysta ut huvudet.
    Där nånstans gjorde det så pass ont att jag vrålade "efter nåt annat" och jag fick pbd. Det rekommenderar jag ej. Gjorde ondare än allt annat och det enda som blev bedövat var mitt högra ben som tappade all känsel (kändes som en evighet och jag har inte koll på exakt hur länge) under resten av tiden och även en god stund efteråt.

  • Anonym (Ts)
    Anonym (BM) skrev 2018-09-05 13:25:03 följande:

    Har inte tid?? Har du inte tid när det handlar om din förlossning??


    Kan föda när som och min bm sa att jag får fundera på det själv. Inte mycket till hjälp
  • Anonym (Botad rädsla)

    Angående bedövning som några av er nämner för en naturlig förlossning skulle jag vilja påminna om att vi har en naturlig bedövning i oss som kroppen producerar flitigt om man kan uppnå ett totalt avslappnad tillstånd. Hur i h*** gör man det vid barnafödsel... jag vet.. inte lätt. Men man KAN träna sig själv att gå ner i en djup 'trans' med meditation. Jag har gjort det själv tre gånger nu- har inte spruckit, eller använt nån annan smärtlindring än varmt vatten bad. Konceptet heter Hypnobirthing och det är populärt bland kändisar i USA, Storbritanien. Kate Middleton och kungafamiljerna gör det. Kika på hypnobaby.se för workshops i Stockholm eller Malmö.

Svar på tråden Tips på bra bedövning vid förlossning?