• Anonym (A)
    Äldre 5 Sep 23:47
    4604 visningar
    4 svar
    4
    4604

    Kraftiga underlivsbesvär?

    Jag är 21 år gammal

    Vid 18 års ålder så hade jag då och då oskyddat samlag med killar.

    Anade att något var fel med underlivet kommer jag ihåg, men när jag hade sex med den sista killen under den perioden så blev besvären tydliga.

    Underlivet svullnade upp tillfälligt precis efter samlaget och det gick inte längre att få in penisen efter det pga smärta och obehag.

    Kunde knappt torka mig för att jag var så öm.

    Behandlades kort därefter för mykoplasma (testade mig för det och klamydia) men blev frisk från det.

    Jag slutade att ha sex för att något kändes fel med underlivet, så jag vågade inte ha det mer. Har inte heller pullat eller låtit nån vara där inne och peta på 2 år.

    Under dessa 2 år har jag haft illaluktande, missfärgade flytningar som aldrig försvunnit.

    Testade mig då för svamp/bakteriell vaginos och har nu behandlats 2 gånger för bakteriell vaginos under 2018.

    Det var svårt att föra in vaginaltabletterna/gelen för att det känns så svullet där nere.

    Det kändes som att jag tryckte in tabletterna långt men dom föll bara ut igen när jag släppte dom med fingrarna.

    Gelen tog också lång tid för mig att föra in men till slut så gick det och det var då jag blev av med infektionen.

    Har även testat mig för svamp igen men har inget av det längre.

    När jag kollar med spegel så ser det verkligen rött och täppt ut inuti underlivet, och ibland när jag torkat mig efter toalettbesök så känns det som att något är ?i vägen? där vid öppningen. Känns som att en pingisboll eller liknande skulle kunna ramla ut vilken sekund som helst.

    Det känns bara fel!

    För några dagar sen hade jag sex igen efter 2 år. Trots att jag verkligen känner att nåt är fel där inne så testade jag.

    Denna gången kändes det som att penisen inte kom in ordentligt, och det gjorde ont ibland.

    1-2h efter samlaget var det omöjligt att få in penisen en gång till eftersom jag kunde känna hur svullet det var igen (utöver det vanliga)

    Samma dag + dagen efter så hade jag svårt att sätta mig normalt.

    I trosorna fick jag ljusbruna flytningar och när jag torkade mig så var det blodblandat. Gjorde även väldigt ont att torka mig.

    Både dag 2 och 3 så hade jag ont i nedre delen av magen (från naveln och ner) men jag vet inte ens om det har nåt med saken att göra.

    Och nu när det är dag 4 så vaknade jag och hade ont när jag reste mig och gick/satte mig. Jag nös imorse och då gjorde det ont i underlivet när kroppen spändes.

    Det har varit obehagligt och gjort ont under hela dagen .

    Nedre delen av magen känns fortfarande svullen och hård på ett konstigt sätt.

    Sammanfattning:

    Har alltså haft problem med flytningar i 2,5 år och jag har alltid trott att det skulle försvinna efter mina antibiotikabehandlingar men nej.

    Tabletter för att balansera underlivet har inte heller hjälpt.

    Tror att jag känt av svullnaden i snart ett år men alltid trott att det är pga infektionerna jag haft.

    Kan tillägga att jag är sjukt trött dygnet runt om det har nån betydelse.

    Eftersom det inte är klamydia, mykoplasma, svamp eller bakteriell vaginos - vad kan det då vara?

    Alla gissningar uppskattas

    Vill höra nån teori innan jag söker hjälp

  • Svar på tråden Kraftiga underlivsbesvär?
  • Anonym (,,,)
    Äldre 5 Sep 23:59
    #1

    Har dem undersökt dig därnere? dem kanske behöver undersöka dig ordentligt. Ingen aning om vad det kan vara om du redan testats för klamydia , svamp o dylikt. Men jag skulle nog kräva att dem gjorde en grundlig utredning och att dem kom fram till något ialf.. 

  • Anonym (P)
    Äldre 6 Sep 00:57
    #2
  • Anonym (Herre­gud!)
    Äldre 6 Sep 06:06
    #3

    Gå till en gynekolog! Det där låter ju rent av farligt! Tänk om du har livmoderinflammation eller så? Det kan man på riktigt dö av!

  • Anonym (Hm)
    Äldre 6 Sep 11:22
    #4

    Kontakta din VC och boka tid.

Svar på tråden Kraftiga underlivsbesvär?