• Anonym (Blondie)

Hur förför man en man i 50-årsaldern? Tips tack!

Hej,

Jag är en kvinna som är så himla attraherad av en man som är 15 år äldre, närmare bestämt runt 50 år. Kroppen får fnatt varje gång jag ser honom och jag anar nyfikenhet tillbaka. Eftersom han i dagsläget verkar vara singel så skulle jag vilja lägga in en stöt, en ganska villkorslös sådan till att börja med.

Så till frågan, vad attraherar män i denna ålder? Jag känner mig novis i frågan. Hur gör man?? Vad gör man?? Hur klär man sig? Vad får hjärtat att slå ett extra slag?

Alla tips är välkomna! 

• Svar på tråden Hur förför man en man i 50-årsaldern? Tips tack!
  • Mr K69

Ögonkontakt li...... mycket längre än nödvändigt + ett leende, lägg handen på hans mer än 1 gång, prata om vad du ska hitta på i helgen men "så är det ju lite tråkigt för du har ingen att gå med", stanna kvar på jobbet för du ska fixa något men läskigt att vara själv osv osv. Fattar han inte vinken så hör du av dej till honom sent en kväll då du "har tappat bort nyckeln hem" och har ingenstans att ta vägen.

Funkar inte något av det så får jag väl fråga chans på honom åt dej.

• Mongoliet
    Anonym (SD 2018) skrev 2018-09-09 18:00:12 följande:

Vad gäller sexuella förbindelser är detta inget märkvärdigt exempel.

#förändringpåriktigt

Nä verkligen inte. Jävla trams. När fan blev 35 ungt? Aldrig.
  • Anonym (Dööhh)

TS måste ju vara helt jävla handlingsförlamad??
    Förföra en 50-årig snubbe borde ju vara lika enkelt som att dra på
    dynamon på cykeln - tryck på knappen för i helvete!!
    Är själv snubbe på 51.
    Gå utan bh i en tunn t-shirt.
    Var glad och öppen
    Var .. inte så jävla lam helt enkelt!!

• Pissarro2
    Mongoliet skrev 2018-09-09 19:00:25 följande:
    Nä verkligen inte. Jävla trams. När fan blev 35 ungt? Aldrig.
    Det är ungt i förhållande till en 50-åring ju.
  • Mongoliet
    Pissarro2 skrev 2018-09-09 19:25:41 följande:

Det är ungt i förhållande till en 50-åring ju.

En 35-åring kommer aldrig att vara så ung att jag någonsin kommer att känna mig gubbsjuk om jag så skulle flirta med henne när jag är 70. Är detta något som förflyttats i samhället när 27-åringar på jobb har noll arbetsmoral & att 35-åringar tror att de är unga. I vilka hålor lever ni i. En 20-åring med en 50-åring inte vanligt men finns. En 25-åring med en 50-åring inte så konstigt. En 30-åring eller däröver med en 50-åring är det ingen som borde reagera det minsta över. 35 år för helvete. I vissa länder lever man knappt så länge ens. Om man tror att man är ett barn när man är 35 ja då kanske 50-åringen är för gammal.
  • villbusa
    Mongoliet skrev 2018-09-09 19:49:28 följande:

En 35-åring kommer aldrig att vara så ung att jag någonsin kommer att känna mig gubbsjuk om jag så skulle flirta med henne när jag är 70. Är detta något som förflyttats i samhället när 27-åringar på jobb har noll arbetsmoral & att 35-åringar tror att de är unga. I vilka hålor lever ni i. En 20-åring med en 50-åring inte vanligt men finns. En 25-åring med en 50-åring inte så konstigt. En 30-åring eller däröver med en 50-åring är det ingen som borde reagera det minsta över. 35 år för helvete. I vissa länder lever man knappt så länge ens. Om man tror att man är ett barn när man är 35 ja då kanske 50-åringen är för gammal.

Jag tror iofs att jag är ung fast jag fyller 50 i veckan... ???????????? men du har rätt... har träffat kvinnor som varit mer än 20 år yngre än mig... o det är ingen stor sak som jag ser det klickar det så klickar det o bra sex tackar man inte nej till hursomhelst.... o då är ålder inte avgörande.. en del kvinnor o säkert män oxå är lika värdelösa sexpartners när dom är 50 som dom var när dom var 19... o vissa är fantastiska oavsett ålder...
  • Anonym (lillsnoris)
    Pissarro2 skrev 2018-09-09 16:41:27 följande:
    Det tror jag gäller för många män, att de inte vill framstå som "gubbsjuk slisk" eller liknande. Det är svårt att veta om han är bra på att läsa av dina signaler eller inte. Och om han kan läsa av dem, är han intresserad eller är han för osäker hur han ska bete sig? Jag kan ju säga att jag själv har svårt att läsa av kvinnors signaler, och det blir ju ofta ännu svårare då det i många fall är mannen som förväntas uppvakta kvinnan. Skickar ni sms till varann eller något? Kanske du där kan lägga till Kram eller nåt mer intimt? Via text är en del män mer vågade med att säga vad de känner.
    det finns många experter här, som vet allt om hur unga kvinnor har det, när äldre män visar intresse, män kan nämligen inte läsa av kvinnors signaler, och inbillar sig en massa strunt, av en händelse så lyser just de experterna med sin frånvaro här, hade tråden startats av en äldre man, då hade de varit här och häckat
  • Anonym (lillsnoris)
    Anonym (lillsnoris) skrev 2018-09-09 21:16:26 följande:
    det finns många experter här, som vet allt om hur unga kvinnor har det, när äldre män visar intresse, män kan nämligen inte läsa av kvinnors signaler, och inbillar sig en massa strunt, av en händelse så lyser just de experterna med sin frånvaro här, hade tråden startats av en äldre man, då hade de varit här och häckat
    hallå, elin k, taquine och ni andra, nu får ni hoppa in här och styra upp, berätta hur det ska va Flört
  • Pissarro2
    Anonym (lillsnoris) skrev 2018-09-09 21:16:26 följande:
    Jaså vad kommer det sig att de inte är här tror du?
  • Anonym (Blondie)
    Pissarro2 skrev 2018-09-09 17:00:27 följande:
    Okej. Ni ska inte ha några jobbfester eller andra event med jobbet snart? Då passar det ju bra att kanske berätta hur du känner eller flörta lite?
    Nej, vi arbetar för olika företag så det är inget sådant gemensamt. Vi kan springa på varandra på lunchen men då har jag minst en (oftast fler) kollegor med mig och han har oftast ett gäng. Jag var dock ensam en gång och då passade jag på att hälsa och inleda diskussion. Då hamnade vi någon minut själva. De djupa blickarna vi gav varandra är en anledning till att jag tror att det finns intresse tillbaka. 
  • Anonym (Blondie)
    Mr K69 skrev 2018-09-09 18:54:24 följande:

Ögonkontakt li...... mycket längre än nödvändigt + ett leende, lägg handen på hans mer än 1 gång, prata om vad du ska hitta på i helgen men "så är det ju lite tråkigt för du har ingen att gå med", stanna kvar på jobbet för du ska fixa något men läskigt att vara själv osv osv. Fattar han inte vinken så hör du av dej till honom sent en kväll då du "har tappat bort nyckeln hem" och har ingenstans att ta vägen.

Funkar inte något av det så får jag väl fråga chans på honom åt dej.

Ha ha! Jag hör av mig om jag behöver hjälp med att "fråga chans"! Skrattande

Lååååång ögonkontakt och varmt leende har jag redan gjort. Men resten är svårt att göra då vi inte arbetar på samma arbetsplats och när vi ses har vi båda två kollegor med oss. Känns lite off att börja ta på honom då... Jag får nog i så fall köra med "oj, här står jag av en ren händelse utanför din arbetsplats, fast jag inte normalt har vägarna förbi, otroligt nog precis när du slutar och har tappat nyckeln till mitt hem och alla låssmeder är upptagna för dagen och natten. Stackars  ensamma mig." Nja, lättare att säga rakt ut tror jag...
  • Anonym (Blondie)
    Anonym (Dööhh) skrev 2018-09-09 19:09:14 följande:

TS måste ju vara helt jävla handlingsförlamad??
    Förföra en 50-årig snubbe borde ju vara lika enkelt som att dra på
    dynamon på cykeln - tryck på knappen för i helvete!!
    Är själv snubbe på 51.
    Gå utan bh i en tunn t-shirt.
    Var glad och öppen
    Var .. inte så jävla lam helt enkelt!!

50- åriga män är ny mark för mig. Jag gillar att förföra med stil så därför vill jag sondera terrängen innan jag närmar mig. Jag vill ha så säker utdelning som det går att få.. Han är helt enkelt en het goding av rang som jag inte vill mista chansen att slingra min kropp runt, genom så fatala saker som att jag klantar mig...
  • Mongoliet
    Anonym (Blondie) skrev 2018-09-10 08:05:32 följande:

50- åriga män är ny mark för mig. Jag gillar att förföra med stil så därför vill jag sondera terrängen innan jag närmar mig. Jag vill ha så säker utdelning som det går att få.. Han är helt enkelt en het goding av rang som jag inte vill mista chansen att slingra min kropp runt, genom så fatala saker som att jag klantar mig...

Tror att vi börjar bli rätt säkra nu på att det inte lär bli något här. Både du & han verkar vara lite för tafatta.
  • Anonym (Blondie)
    Mongoliet skrev 2018-09-09 19:49:28 följande:
    Är det någon som har pratat om "ungt" och "gammalt"? Det är åldersskillnad jag pratar om och inget annat. 

Och i vissa länder har man barnäktenskap, månggifte och kusingifte också- det betyder inte att det funkar så i andra länder (med härledning till din kommentar om att man inte ens blir 50 i vissa länder). 

Åldersskillnad har ju diskuterats så länge jag minns. "Daddy issues", "gubbsjuk", "bara ute efter pengar" är väl ett begrepp som tyvärr ofta kommer upp när det handlar om åldersskillnader. Det kan ju mycket väl vara så att det finns män och kvinnor som vill men står tillbaka för att slippa eventuell stämpel fast att det handlar om genuint intresse och känslor. Jag hoppas dock att jag har helt fel. I de kretsar jag rör mig i så är det inte många med stora åldersskillnader. Folk reagerar när någon träffat någon som är närmare 10 år yngre/äldre. Man förväntas ha någon i sin egen ålder. Men givetvis är det inget som jag lägger någon större vikt vid. Jag tänker att jag närmar mig ganska förutsättningslöst. Jag hoppas att han funkar som män tidigare skrivit i tråden, och att attraktion och åtrå får avgöra. Det är där som jag vill börja..
  • Anonym (Dejt)
    Anonym (Blondie) skrev 2018-09-10 08:30:41 följande:

Är det någon som har pratat om "ungt" och "gammalt"? Det är åldersskillnad jag pratar om och inget annat. 

Och i vissa länder har man barnäktenskap, månggifte och kusingifte också- det betyder inte att det funkar så i andra länder (med härledning till din kommentar om att man inte ens blir 50 i vissa länder). 

Åldersskillnad har ju diskuterats så länge jag minns. "Daddy issues", "gubbsjuk", "bara ute efter pengar" är väl ett begrepp som tyvärr ofta kommer upp när det handlar om åldersskillnader. Det kan ju mycket väl vara så att det finns män och kvinnor som vill men står tillbaka för att slippa eventuell stämpel fast att det handlar om genuint intresse och känslor. Jag hoppas dock att jag har helt fel. I de kretsar jag rör mig i så är det inte många med stora åldersskillnader. Folk reagerar när någon träffat någon som är närmare 10 år yngre/äldre. Man förväntas ha någon i sin egen ålder. Men givetvis är det inget som jag lägger någon större vikt vid. Jag tänker att jag närmar mig ganska förutsättningslöst. Jag hoppas att han funkar som män tidigare skrivit i tråden, och att attraktion och åtrå får avgöra. Det är där som jag vill börja..

Varför inte bjuda ut honom på en dejt! Då vet ju både han och du vad som gäller från början! Men flirta lite först! Men håll inte på med något spel för mycket och för länge. Fråga då han är avslappnad och skrattar lite!
  • Mr K69
    Anonym (Blondie) skrev 2018-09-10 07:57:34 följande:

Ha ha! Jag hör av mig om jag behöver hjälp med att "fråga chans"! 

Lååååång ögonkontakt och varmt leende har jag redan gjort. Men resten är svårt att göra då vi inte arbetar på samma arbetsplats och när vi ses har vi båda två kollegor med oss. Känns lite off att börja ta på honom då... Jag får nog i så fall köra med "oj, här står jag av en ren händelse utanför din arbetsplats, fast jag inte normalt har vägarna förbi, otroligt nog precis när du slutar och har tappat nyckeln till mitt hem och alla låssmeder är upptagna för dagen och natten. Stackars  ensamma mig." Nja, lättare att säga rakt ut tror jag...

Haha, men med din humor så blir det inga problem att lyckas med ragg. Good luck girl!
  • Anonym (En del av leken)

Spelar ingen större roll om manen är 17 eller 107. Högklackat lite lagom diskret sex klädsel och boosta lite kvinnokraft fungerar alltid. Sedan väntar man alltid på att manen skall öppna dörrar dra ut stolar och liknande det vill säga att få honom att dyrka marken där du gått och hela din uppenbarelse.

Svar på tråden Hur förför man en man i 50-årsaldern? Tips tack!