Mongoliet skrev 2018-09-09 19:49:28 följande:
En 35-åring kommer aldrig att vara så ung att jag någonsin kommer att känna mig gubbsjuk om jag så skulle flirta med henne när jag är 70. Är detta något som förflyttats i samhället när 27-åringar på jobb har noll arbetsmoral & att 35-åringar tror att de är unga. I vilka hålor lever ni i. En 20-åring med en 50-åring inte vanligt men finns. En 25-åring med en 50-åring inte så konstigt. En 30-åring eller däröver med en 50-åring är det ingen som borde reagera det minsta över. 35 år för helvete. I vissa länder lever man knappt så länge ens. Om man tror att man är ett barn när man är 35 ja då kanske 50-åringen är för gammal.
Är det någon som har pratat om "ungt" och "gammalt"? Det är åldersskillnad jag pratar om och inget annat.
Och i vissa länder har man barnäktenskap, månggifte och kusingifte också- det betyder inte att det funkar så i andra länder (med härledning till din kommentar om att man inte ens blir 50 i vissa länder).
Åldersskillnad har ju diskuterats så länge jag minns. "Daddy issues", "gubbsjuk", "bara ute efter pengar" är väl ett begrepp som tyvärr ofta kommer upp när det handlar om åldersskillnader. Det kan ju mycket väl vara så att det finns män och kvinnor som vill men står tillbaka för att slippa eventuell stämpel fast att det handlar om genuint intresse och känslor. Jag hoppas dock att jag har helt fel. I de kretsar jag rör mig i så är det inte många med stora åldersskillnader. Folk reagerar när någon träffat någon som är närmare 10 år yngre/äldre. Man förväntas ha någon i sin egen ålder. Men givetvis är det inget som jag lägger någon större vikt vid. Jag tänker att jag närmar mig ganska förutsättningslöst. Jag hoppas att han funkar som män tidigare skrivit i tråden, och att attraktion och åtrå får avgöra. Det är där som jag vill börja..