• Anonym (Blondie)

Hur förför man en man i 50-årsaldern? Tips tack!

Hej,

Jag är en kvinna som är så himla attraherad av en man som är 15 år äldre, närmare bestämt runt 50 år. Kroppen får fnatt varje gång jag ser honom och jag anar nyfikenhet tillbaka. Eftersom han i dagsläget verkar vara singel så skulle jag vilja lägga in en stöt, en ganska villkorslös sådan till att börja med.

Så till frågan, vad attraherar män i denna ålder? Jag känner mig novis i frågan. Hur gör man?? Vad gör man?? Hur klär man sig? Vad får hjärtat att slå ett extra slag?

Alla tips är välkomna! 

• Svar på tråden Hur förför man en man i 50-årsaldern? Tips tack!
  • Anonym (Freee)
    Anonym (50-åringar med rollator!) skrev 2018-09-07 23:17:15 följande:
    Han är alltså i 50 årsåldern. Inte 150.

Ts: Säg att du tänder på honom och fråga om han vill sätta på dig här och nu. Funkar nog.
    Förlåt, Men ts sa faktiskt att alla råd var välkomna. Sen blir ju en del gamla snabbt, 50 är ju närmare ålderdomshemmet än dagis om man säger så.
  • Anonym (50 Years Of Grey)

Tror inte det ska vara några problem om kemin är den rätta. Lägg inte för mycket tid på smink och kläder, det kan lätt bli overkill, var dej själv bara. Om du får napp, håll inte på med trams som att man ska dejtat X antal gånger innan man har sex eller så (men du är ju så pass gammal att du förmodligen vuxit i från sådana dumheter) Om ni hamnar i säng, var inte blyg, det är bara att läsa alla inlägg av 45+ män här på FL så förstår du att män i den åldern är mer galna i sex än någonsin. Dessutom har man ju ganska mycket livserfarenhet, så löjliga pinsamheter man skämdes för som 20 åring är inget man hakar upp sej på längre, så var inte orolig för att göra bort dej, kör hårt!

• MiaMammut
    PH76 skrev 2018-09-07 23:01:20 följande:

Herre gud, när jag läser igenom den här tråden så undrar jag hur folk funderar.

Nu är jag endast 42,  och gift, men vore jag singel och letade efter någon så skulle jag backa så fort jag kände av minsta "spel" eller liknande. Vem orkar med sådant.

Gå helt sonika fram och säg:

- Hej, jag har sett dig ett tag och jag tycker att du verkar spännande. Vill du ta en Kaffe/middag/drink/frukost (valfritt) med mig.

Håller helt med. Vad fan spelar åldern på "objektet" för roll?? Det är väl TS själv som är konstanten i ekvationen. Man kan väl inte vara på ett sätt mot en som är 35 år och sen vara någon annan när man ska flirta med en som är 50 år. En sådant sätt att se på vem man själv är och vad man själv vill känns lite naivt och förvirrat. Själv flörtar jag med alla män på samma sätt. Jag är min bästa version av mig själv - jag ler, skämtar mycket, ögonkontakt och om möjligt komma "nära intill". Nära intill brukar fungera väl. Är ganska okomplicerat.
  • Mongoliet
    MiaMammut skrev 2018-09-08 00:31:55 följande:

Håller helt med. Vad fan spelar åldern på "objektet" för roll?? Det är väl TS själv som är konstanten i ekvationen. Man kan väl inte vara på ett sätt mot en som är 35 år och sen vara någon annan när man ska flirta med en som är 50 år. En sådant sätt att se på vem man själv är och vad man själv vill känns lite naivt och förvirrat. Själv flörtar jag med alla män på samma sätt. Jag är min bästa version av mig själv - jag ler, skämtar mycket, ögonkontakt och om möjligt komma "nära intill". Nära intill brukar fungera väl. Är ganska okomplicerat.

Fast om man bara är ute efter sex får man ha fler trick i lådan än att bara vara sig själv. Ts vanliga spel funkar inte här & då tänkte hon att det kanske var en åldersgrej vilket vi nu övertygat henne om att det inte är men hon kan ju ändå behöva uttöka sina trick för att få chansen. Tror inte att han faller för det käcka spelet. Han är för världsvan för det. Han ler & spelar med kanske men han tycker att det är ointelligent & behöver något annat.
  • villbusa

Man 50 här.... O jag hatar spel o krusiduller.... ta ögonkontakt säg att han tänder dig o fråga om han e intresserad...

• Anonym (anneli)
    Anonym (Blondie) skrev 2018-09-07 18:23:20 följande:

Hej,

Jag är en kvinna som är så himla attraherad av en man som är 15 år äldre, närmare bestämt runt 50 år. Kroppen får fnatt varje gång jag ser honom och jag anar nyfikenhet tillbaka. Eftersom han i dagsläget verkar vara singel så skulle jag vilja lägga in en stöt, en ganska villkorslös sådan till att börja med.

Så till frågan, vad attraherar män i denna ålder? Jag känner mig novis i frågan. Hur gör man?? Vad gör man?? Hur klär man sig? Vad får hjärtat att slå ett extra slag?

Alla tips är välkomna! 

Alltså du är då själv runt 35? och tycker att en man runt 50 är spännande och nästan "mystisk"? Du raggar väl inte annorlunda på en 50-åring än du gör på en man i din egen ålder? Gör som du gjorde senast det funkade. Inte svårare än så. (nyss var han bara 49)
  • Anonym (anneli)
    villbusa skrev 2018-09-08 04:10:07 följande:

Man 50 här.... O jag hatar spel o krusiduller.... ta ögonkontakt säg att han tänder dig o fråga om han e intresserad...

Låt mig gissa........om en kvinna tagit ögonkontakt med dig och sagt att hon tänder på dig och undrar om du är intresserad!....så hade du gått igång i VILKEN ålder du än varit? 50 år liksom........what´s the difference?
  • Mongoliet
    Anonym (anneli) skrev 2018-09-08 05:53:14 följande:

Låt mig gissa........om en kvinna tagit ögonkontakt med dig och sagt att hon tänder på dig och undrar om du är intresserad!....så hade du gått igång i VILKEN ålder du än varit? 50 år liksom........what´s the difference?

Shit ni tror att alla män gåt igång på alla kvinnor. Herregud. Personligen går jag verkligen inte igång på fula tjejer som är framfusiga.
  • Anonym (anneli)
    Mongoliet skrev 2018-09-08 08:18:26 följande:
    Shit ni tror att alla män gåt igång på alla kvinnor. Herregud. Personligen går jag verkligen inte igång på fula tjejer som är framfusiga.
    Jag svarade en 50-årig man som förklarade vad han gick igång på och jag undrade i princip om det ändrats sedan han blev 50? TS vill ha tips på hur man förför en 50-åring!
  • Anonym (Keep it simple)

Närma dig och börja med kroppskontakt. Din hand på hans arm, ryggen. Är han bekväm med det, ge honom en smekning på kinden vid tillfälle. Det räcker för att visa ditt intresse.

Han gör resten för att ni ska komma vidare.

Svar på tråden Hur förför man en man i 50-årsaldern? Tips tack!