SD gjorde bort sig totalt
Anonym (SD) skrev 2018-09-17 01:23:35 följande:
Jo merparten av M och KDs väljare vill styra landet med hjälp av SD. Sen vilken politik detta exakt skulle leda till vet jag inte men troligen så kommer SD då får igenom stora delar av sin migrationspolitik.[/K
[quote=79061143][quote-nick]Anonym (SD) skrev 2018-09-17 01:23:35 följande:[/quote-nick]Jo merparten av M och KDs väljare vill styra landet med hjälp av SD. Sen vilken politik detta exakt skulle leda till vet jag inte men troligen så kommer SD då får igenom stora delar av sin migrationspolitik.
De stämmer de är jävligt många upprörda M och SD väljare 7/10 av deras väljarkår vill samarbeta med SD. Läs på Ulf och Ebbas instageamkonto de tog hus i helvete där när många alliansväljare fick reda på att de skulle diskutera om de kunde diskutera och samarbeta över blocken. Dom har redan idag tappat väljare till SD pga de känner stor besvikelse att man väljer S förre SD. Detta är för att både M och KD:s politik i många delar är höger och konservativa. Inte enbart integrationsfrågor står de varandra närmare även kring rättsväsende, sjukvård, skattefrågor och äldreomsorg mm. Skulle dessutom något alliansparti bryta sig loss tex C och L så blir frågan ännu mer självklar att de närmar sig varandra. De är bara en tidsfråga när SD släpps in. Troligtvis när de ser M och KD väljar går över till SD som sätter press eller som sagt tidigare C och L närmar sig. Tycker C står närmare S, MP och SD står närmare M, KD och L står någonstans mittemellan. V känns som ett stödparti om inte C vill samarbete med S. Skall jab vara ärligt tror jag Löfven vill ha denna regering S, C, Mp och L.