• Issari

För oss som tempar för att bli gravid

ÄL+12 idag. Har haft väldigt jämn temperatur nu i lutealfasen jämfört med andra cykler. Känner ett svagt molande från livmodern eftermiddagar/kvällar när jag är mer stilla. Vet inte om jag vågar hoppas eller inte. Åttonde försöket nu!

• Issari
    oshark skrev 2018-10-25 11:24:35 följande:

Ja, ser väldigt jämn ut. När är BIM?

På lördag! :)
  • Issari
    Anonym (BIM 18/1) skrev 2019-01-11 16:36:43 följande:

Jag testade idag att tempa i örat, munnen och där nere, med resultatet 37,6 i öra 36,4 i mun och 37,0 där nere. Allt innan jag klivit ur sängen. Hur vet man vad man ska lita på? Munnen känns ju inte helt säker heller, tänk om man ibland sover med öppen mun ibland o sängd ibland..?

Jag tänker snarare att det viktigaste är att göra lika dant (dvs, samma ställe, direkt vid uppvaknande och med samma termometer) istället för att det skulle vara viktigt att få exakt RÄTT temperatur. Det vi letar efter för att kunna bekräfta ÄL är ju trots allt skillnader (dvs en höjning som håller i sig). Det får man om man gör lika. Så även om tempning i munnen kanske ger lite lägre temp, så spelar ju inte det någon roll, eftersom det alltid kommer vara samma ?felmarginal?. :)
  • Issari
    rosagnu skrev 2019-01-18 23:37:04 följande:

Hej!

Har tempat i en månad nu och har en liten fundering. När jag började tempa så fick jag min systers termometer från NC som hon inte använder och provade den här gratismånaden man får i appen. Kör också med fertility friend men kände nu att jag trivs med NC och tog därför en årsprenumeration på den och får därför hem en ny termometer. Blir det helt knasigt om jag börjad använda den nya termometern när den kommer? Kommer självklart inte använda båda, men oroar mig lite för ett byte av termometer, blir det sån skillnad att det kan röra till kurvan helt?

Byt i början av nästa cykel så är det lugnt!
  • Issari

Vågar inte hoppas men det börjar bli spännande med tredje dagen i rad med högre temp (gula kurvan)...

• Issari
    FruW85 skrev 2019-01-25 08:29:21 följande:

Åh, det ser ju lovande ut! Håller tummarna för att den håller sig kvar där uppe :D

Tack! Än så länge är den kvar där uppe. BIM igår. Sov lite sämre då så det är därför tempen var lite extra hög då. Ska ta ett test ikväll!

• Issari
    FruW85 skrev 2019-01-27 13:17:08 följande:

Spännande! :D

Det blev plus!

• Issari
    Clemmentina skrev 2019-01-27 19:58:08 följande:

Åh vad roligt! Grattis! Alltid spännande att se olika kurvor.

FruW85 skrev 2019-01-27 20:55:06 följande:

Åh, men gud så kul!! Grattis! :D

Tack! Det var elfte försöket. Blev gravida med tidigt missfall på första försöket. Nu hoppas jag att denna gången ska gå bra.
  • Issari
    minnie768 skrev 2019-01-29 15:53:03 följande:

Kollade på din tempkurva nu och plötsligt fick jag lite hopp!! Ser att din temp inte ökade förrän äl+9-10. Och att du nu plussat?

Jag är på äl+8 idag och tempen ligger i "höjd" med tidigare månader. Hur långt efter äl testade du?

Och så klart stort GRATTIS!! <3

Tack! Jag plussade i söndags på ÄL+15. En dag efter BIM. Ville hålla mig från att testa för tidigt, började känna på mig att det kanske var nåt på ÄL+13 då tempen fortfarande höll sig hög. Här kommer en bild på min kurva fram tills idag, vaknade några gånger innan jag tempade så det är därför den är ännu lite högre idag. På ÄL+11 kände jag som ett stick i livmodern under ca 15-30 sekunder, skulle kunna ha varit implantation kanske, men samtidigt har jag så starkt streck på stickan på ÄL15 att det kanske borde skett tidigare.

Håller tummarna för dig!

Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid