Inlägg från: Anonym (E) |Visa alla inlägg
  • Anonym (E)

För oss som tempar för att bli gravid

Asparaghus skrev 2019-01-23 11:04:31 följande:

Hej på er!

Nyfiken på detta med att tempa..

Kan man som jag som inte har någon fungerande sömn öht tempa? Sover i BÄSTA fall 4 h oroligt åt gången. Men oftast mindre än så...

Påverkar några läkemedel tempen?

(Äter en hel del i dagsläget allt från amfetaminprep (adhd), antidepp och morfin m.m)

Är på cd 1 idag så tacksam för svar om jag ska skynda mig och köpa en termometer ????????

Jag är inne på andra månaden med tempning. Sover precis som du i bästa fall fyra oroliga timmar. Tar narkotikaklassade sömntabletter och går på antidepressiva också, så vi är ganska lika där också. För någon vecka sen började jag se ett tydligt mönster och satan vad glad jag blev, haha.

Det jag har gjort är att jag mäter första gången jag vaknar, tiden är inte riktigt detsamma varje gång jag mäter, men det blir efter ungefär lika många timmars sömn varje gång. Efter första gången jag vaknat så sover jag ännu sämre, vaknar minst en gång i timmen och sover extremt oroligt, så då har jag märkt att temperaturen är väldigt olika. Var någon vecka jag sov skitdåligt som jag inte kunde mäta alls, gav upp lite där men det vände och nu har jag koll på läger ändå.

Hitta vad som passar för dig, känner att det viktigaste för mig är antalet timmar jag sovit än när det är.

Kan kännas hopplöst i början, bara att försöka fortsätta :)
  • Anonym (E)

Är det någon som vet när höjningen av tempen sker vid ägglossning? Det är väl precis efter?

Men det jag egentligen funderar på är att förra månaden så sa NC till mig att de ville ha tre temperaturhöjningar tre dagar i följd innan de kan bekräfta att ägglossningen skett. Är det så det funkar eller kan det vara så att appen helt enkelt inte hunnit känna mig än och behöver mer information? Har ju inte tempat så länge.

Tittar jag på era kurvor så är det ju BÄÄM och där kom höjningen, bekräftar appen eran ägglossning direkt eller vill den ha fler mätningar? :)

En hel vetenskap denna kvinnokropp

• Anonym (E)

Blir så irriterad på mig själv. Vaknade tidigt i morse och gick på toa, efteråt kom jag på att jag glömde tempa. Jag måste väl klicka i avvikande temperatur på den mätningen jag gjorde efter jag varit uppe?

Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid