• TrueLove12

För oss som tempar för att bli gravid

Hej, hoppas fler kan följa med vi som tempar, jag själv började med detta förra månaden då det inte har blivit något sedan nov 2017.

Denna månad bestämde vi oss för att inte testa med äl tester pga stressrelaterat för min del provar lite olika metoder.

Jag använder babyplan tempen och lägger in i Flo appen.

Jag är 27 år om en vecka ungefär och min man är 34

Vad använder ni?

Hur länge har ni försökt?

Vilka åldrar är ni?

• Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid
  • Issari

Vågar inte hoppas men det börjar bli spännande med tredje dagen i rad med högre temp (gula kurvan)...

• FruW85
    Issari skrev 2019-01-25 08:02:26 följande:

Vågar inte hoppas men det börjar bli spännande med tredje dagen i rad med högre temp (gula kurvan)...

Åh, det ser ju lovande ut! Håller tummarna för att den håller sig kvar där uppe :D
  • FruW85

Det är andra månaden jag tempar och jag är så fascinerad över hur mina båda kurvor följer samma mönster runt + efter äl. Det är inte exakt på dagen, men jag kan verkligen se "sektion för sektion" hur den går upp och ner på samma sätt. Funderar över om det är slumpen eller om det faktiskt är något i kroppen som påverkar upp-/nergångarna specifika tider i cykeln? 

• oshark
    FruW85 skrev 2019-01-25 08:43:27 följande:

Det är andra månaden jag tempar och jag är så fascinerad över hur mina båda kurvor följer samma mönster runt + efter äl. Det är inte exakt på dagen, men jag kan verkligen se "sektion för sektion" hur den går upp och ner på samma sätt. Funderar över om det är slumpen eller om det faktiskt är något i kroppen som påverkar upp-/nergångarna specifika tider i cykeln? 

Vissa förändringar är ju definitivt kroppen eftersom östrogen och progesteron påverkar tempen. Jag tex får alltid en östrogendipp på ÄL+4/5.
  • oshark
    oshark skrev 2019-01-25 09:31:57 följande:

Vissa förändringar är ju definitivt kroppen eftersom östrogen och progesteron påverkar tempen. Jag tex får alltid en östrogendipp på ÄL+4/5.

Alltså en tempdipp pga östrogentillskott.
  • FruW85
    oshark skrev 2019-01-25 09:31:57 följande:

Så intressant! Jag hade också en liten dipp på ÄL+4 (eller kanske snarare en minipeak på äl+3?)

Jag har delat upp alla delar i "sektioner" och markerat dom i olika färger. Det finns ju helt klart ett mönster :O

Ska bli spännande att se om nästa kurva också den blir lika lik..men det hoppas jag att jag får vänta ett tag på att se :)

• Anonym (N)
    WanderChild skrev 2019-01-24 20:18:16 följande:

Har du haft nån äl/mens alls sen du slutade med hormoner? Är kroppen ur fas så är det inte ovanligt med *rocky mountain* temperaturer så inte ger någon mening eftersom där inte finns någon rytm av hormoner som reglerar tempen. Kan även inträffa om kroppen hoppar över el äl, då ökar inte heller hormonerna som de ska för att stabilisera tempen inför/efter äl.

Nä, har inte fått igång maskineriet efter förlossningen för tio månader sen.. Men hade äl-smärta, positivt test och flytningar förra månaden så trodde det var igång... Men så fel jag hade..

Någon som vet hur det är med bidrottninggele när man ammar?

Göder han egentligen bara på nätterna, men vet att det kan vara trögstartat ändå...
  • WanderChild
    Anonym (N) skrev 2019-01-25 10:18:27 följande:

Nä, har inte fått igång maskineriet efter förlossningen för tio månader sen.. Men hade äl-smärta, positivt test och flytningar förra månaden så trodde det var igång... Men så fel jag hade..

Någon som vet hur det är med bidrottninggele när man ammar?

Göder han egentligen bara på nätterna, men vet att det kan vara trögstartat ändå...

Okej, då är det antagligen pga det som din temp ter sig konstigt. Helt ?normalt? med andra ord... Men förstår att det är frustrerande, särskilt när kroppen verkade göra ett försök förra månaden...
  • WanderChild
    Clemmentina skrev 2019-01-24 21:46:36 följande:

Intressant att läsa! Exakt så är/har det varit för mig det senaste.

Jag hade också precis så innan min äl kom igång, hittade en text i fertility friend som förklarade *Rocky mountains* temperaturer då. När cykeln väl kom igång kunde jag, precis som andra här nämnt, se ett tydligt mönster av upp/nergångar inför och efter äl.
  • TrueLove12

Nu är de andra dagen jag har ont i svanken och öm i magen hade äl pos test 23:e och alvedon hjälper inte osv. Min temp har vart hel knas och år förkyld sen snart 2 veckor typ lr ngt

Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid