• TrueLove12

För oss som tempar för att bli gravid

Hej, hoppas fler kan följa med vi som tempar, jag själv började med detta förra månaden då det inte har blivit något sedan nov 2017.

Denna månad bestämde vi oss för att inte testa med äl tester pga stressrelaterat för min del provar lite olika metoder.

Jag använder babyplan tempen och lägger in i Flo appen.

Jag är 27 år om en vecka ungefär och min man är 34

Vad använder ni?

Hur länge har ni försökt?

Vilka åldrar är ni?

• Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid
  • FruW85
    Mezzy skrev 2019-01-30 10:33:35 följande:
    Oj det va inte starkt! :)  Det blir till att vänta och se om mensen kommer. Men tiden går ju såååå långsamt! :)
    Nej, precis. Med reservation för att tempningen kan ha fel när äl var, men det borde inte skilja mer än ett par dagar ändå :)

Ja, herregud, dom dagarna där är hemska..helt galet vad långsamt tiden kan gå!

• Anonym (E)

Är det någon som vet när höjningen av tempen sker vid ägglossning? Det är väl precis efter?

Men det jag egentligen funderar på är att förra månaden så sa NC till mig att de ville ha tre temperaturhöjningar tre dagar i följd innan de kan bekräfta att ägglossningen skett. Är det så det funkar eller kan det vara så att appen helt enkelt inte hunnit känna mig än och behöver mer information? Har ju inte tempat så länge.

Tittar jag på era kurvor så är det ju BÄÄM och där kom höjningen, bekräftar appen eran ägglossning direkt eller vill den ha fler mätningar? :)

En hel vetenskap denna kvinnokropp

• Mezzy
    Anonym (E) skrev 2019-01-31 00:26:12 följande:

Är det någon som vet när höjningen av tempen sker vid ägglossning? Det är väl precis efter?

Men det jag egentligen funderar på är att förra månaden så sa NC till mig att de ville ha tre temperaturhöjningar tre dagar i följd innan de kan bekräfta att ägglossningen skett. Är det så det funkar eller kan det vara så att appen helt enkelt inte hunnit känna mig än och behöver mer information? Har ju inte tempat så länge.

Tittar jag på era kurvor så är det ju BÄÄM och där kom höjningen, bekräftar appen eran ägglossning direkt eller vill den ha fler mätningar? :)

En hel vetenskap denna kvinnokropp

Jag har appen Fertility friend och den bekräftar inte äl förrän efter tre dagar med höjd temp. Jag tror att det är så för alla. Man kan ju under cykeln ha vissa dagar med en höjd temp men när den varit hög tre dagar irad så vet man att äl skett. :)
  • Mezzy

God morgon!

Jag är lite fundersam över när jag haft min äl. Har två appar som säger olika dagar. Och jämför man mina två kurvor så känns det som att den satte ut äl en dag tidigt denna månad. Precis som min andra app säger. Jag hade ett positivt äl test på äl dagen båda månaderna om det har någon betydelse. Vad tror ni? Vilken ska man lita på?

• Anonym (BIM 18/1)

Godmorgon!

Jag är rätt ny på detta med tempning och tester. Testade positivt på ÄL sticka igår, och fick temp höjning idag. Borde inte ÄL vara idag och då temp gå upp imorgon? Har fått hört att tempen går upp dagen efter ÄL? Och att tester ger utslag 1-2 dagar innan ÄL? Enligt två appar bör jag ha ÄL idag.

• Anonym (BIM 18/1)

Nej vänta! Enligt flo skulle jag haft igår, men den flyttades till idag iom pos ÄL test igår!

Anonym (BIM 18/1) skrev 2019-01-31 07:21:32 följande:

Godmorgon!

Jag är rätt ny på detta med tempning och tester. Testade positivt på ÄL sticka igår, och fick temp höjning idag. Borde inte ÄL vara idag och då temp gå upp imorgon? Har fått hört att tempen går upp dagen efter ÄL? Och att tester ger utslag 1-2 dagar innan ÄL? Enligt två appar bör jag ha ÄL idag.

• Mezzy
    Anonym (BIM 18/1) skrev 2019-01-31 07:21:32 följande:

Godmorgon!

Det beror helt på hur mkt lh hormon du har. Man kan ha äl allt från 12-48 h efter ett positivt äl test. Sen bekräftar inte FF appen att äl skett förrän efter 3 dagar med höjd temp.

Sen ser det ut som om du inte har en temp med 2 decimaler? 

• Anonym (BIM 18/1)

Ah, okej, förstår. Tack!

Nej, jag har inte det. Beställde en igår dock, så till nästa månad blir det kanske tydligare

Mezzy skrev 2019-01-31 08:10:44 följande:

Det beror helt på hur mkt lh hormon du har. Man kan ha äl allt från 12-48 h efter ett positivt äl test. Sen bekräftar inte FF appen att äl skett förrän efter 3 dagar med höjd temp.

Sen ser det ut som om du inte har en temp med 2 decimaler? 

• oshark
    Mezzy skrev 2019-01-31 06:01:48 följande:

God morgon!

Jag är lite fundersam över när jag haft min äl. Har två appar som säger olika dagar. Och jämför man mina två kurvor så känns det som att den satte ut äl en dag tidigt denna månad. Precis som min andra app säger. Jag hade ett positivt äl test på äl dagen båda månaderna om det har någon betydelse. Vad tror ni? Vilken ska man lita på?

Jag har FF och NC och de har nog aldrig satt ut ÄL på samma dag. FF sätter alltid ut dagen innan NC. Anledningen tror jag är att jag har en liten temphöjning upp till CL första dagen som FF räknar som temphöjning men NC inte räknar. Dagen efter det har jag ytterligareen som gör att jag hamnar 0,2-0,3 grader över CL.

Exempel: 36,18 - 36,38 - 36,47.

Min teori är att mitt ägg släpper under natten mellan de dagarna och att tempen därför inte hinner höjas tillräckligt mycket. Och att jag då sexmässigt borde räkna dagen FF säger eftersom min tapp brukar vara stängd på morgonen den dagen NC säger, men ägglivsmässigt räkna den dagen NC säger eftersom ägget lever 24 timmar efter släppet
  • Mezzy
    oshark skrev 2019-01-31 10:26:03 följande:
    Jag har FF och NC och de har nog aldrig satt ut ÄL på samma dag. FF sätter alltid ut dagen innan NC. Anledningen tror jag är att jag har en liten temphöjning upp till CL första dagen som FF räknar som temphöjning men NC inte räknar. Dagen efter det har jag ytterligareen som gör att jag hamnar 0,2-0,3 grader över CL.

Exempel: 36,18 - 36,38 - 36,47.

Min teori är att mitt ägg släpper under natten mellan de dagarna och att tempen därför inte hinner höjas tillräckligt mycket. Och att jag då sexmässigt borde räkna dagen FF säger eftersom min tapp brukar vara stängd på morgonen den dagen NC säger, men ägglivsmässigt räkna den dagen NC säger eftersom ägget lever 24 timmar efter släppet

Det låter ju helt logiskt! :) Tack för svar!

Det jag är mest fundersam över nu är om man jämför mina två kurvor så ser man dippen vid äl som förra månaden va dagen innan äl och denna månad samma dag som äl (enligt ff). Jag tror att jag egentligen har haft äl samma dag i förhållande till dippen båda månaderna men att ff går efter äl testerna då jag hade positivt äl test dagen efter dippen förra månaden och ett positivt test samma dag som dippen denna månad.
    Men följer man sen resten av kurvan efter äl så passar de mer ihop om äl skulle flyttats en dag fram denna månad. 
    Detta låter säkert jätte förvirrande haha
    Jag vill bara veta om jag kan lita på att jag denna månad faktiskt fortfarande har hög temp fast jag är dagen innan bim för förra månaden började den dippa dagen innan.  

Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid