• TrueLove12

För oss som tempar för att bli gravid

Hej, hoppas fler kan följa med vi som tempar, jag själv började med detta förra månaden då det inte har blivit något sedan nov 2017.

Denna månad bestämde vi oss för att inte testa med äl tester pga stressrelaterat för min del provar lite olika metoder.

Jag använder babyplan tempen och lägger in i Flo appen.

Jag är 27 år om en vecka ungefär och min man är 34

Vad använder ni?

Hur länge har ni försökt?

Vilka åldrar är ni?

• Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid
  • oshark
    Kullan90 skrev 2019-02-07 07:17:08 följande:

Om jag lägger in resultatet ser kurvan ut så här

En timme kan göra stor skillnad, speciellt om du brukar tempa runt 5-6 men istället tempar runt 4-5, då man är som allra svalast runt 4-5. Men borde nog inte vara en hel grads skillnad.

Jag skulle ta det med en nypa salt och se hur morgondagen ter sig.
  • Kullan90
    oshark skrev 2019-02-07 10:19:06 följande:

En timme kan göra stor skillnad, speciellt om du brukar tempa runt 5-6 men istället tempar runt 4-5, då man är som allra svalast runt 4-5. Men borde nog inte vara en hel grads skillnad.

Jag skulle ta det med en nypa salt och se hur morgondagen ter sig.

Jag brukar tempa 06.55, men ibland blir det 06.30. Idag tempade jag 05.45. Men då avvaktar jag till imorgon och ser :)
  • SofieElise
    Kullan90 skrev 2019-02-07 07:02:12 följande:

ÄL+7 eller +8 idag, dvs 6 eller 7 igår, beroende på vilken app man bör tro på :)

Jag tänkte försöka hålla mig att testa till tisdag/ onsdag. Eller allra helst torsdag haha

Hade kopparspiral innan, han som tog ut den sa att man i princip kunde bli gravid redan veckan efter om ÄL inföll då (vilket såklart fick upp mitt hopp för att det skulle gå fort)

Starkt om du kan hålla dig. Men bra, för då kommer du få ett väldigt säkert resultat. Hoppas!!?
  • oshark
    Kullan90 skrev 2019-02-07 11:42:01 följande:

Jag brukar tempa 06.55, men ibland blir det 06.30. Idag tempade jag 05.45. Men då avvaktar jag till imorgon och ser :)

Ok. Jag avaktiverar i 95% av fallen en temp som skett mer än 45 min tidigare eller senare. Men det tog kanske 4 cykler att verkligen kunna se om en temp kändes rimlig eller inte.
  • Kullan90
    SofieElise skrev 2019-02-07 17:01:50 följande:

Starkt om du kan hålla dig. Men bra, för då kommer du få ett väldigt säkert resultat. Hoppas!!?

Ja, över helgen är inget problem iaf. Kommer hm från en resa måndag kväll. Så får se hur pass jag kan hålla mig tis morgon haha. Ja, hoppas verkligen nu alltså!
  • Kullan90
    oshark skrev 2019-02-07 17:18:18 följande:

Ok. Jag avaktiverar i 95% av fallen en temp som skett mer än 45 min tidigare eller senare. Men det tog kanske 4 cykler att verkligen kunna se om en temp kändes rimlig eller inte.

Ja, om jag tempar mer än 35 min innan/ efter så brukar jag skriva tempen som en kommentar istället för att lägga in. Bättre med en dag utan tänker jag :)

Hur länge har du tempat?
  • SofieElise
    Kullan90 skrev 2019-02-07 21:14:44 följande:

Ja, över helgen är inget problem iaf. Kommer hm från en resa måndag kväll. Så får se hur pass jag kan hålla mig tis morgon haha. Ja, hoppas verkligen nu alltså!

Perfekt, då är du distraherad. På tis är ändå okej, då är det ÄL +12 eller 13 och är du gravid tror jag du plussar då :)

Såg din dipp i tempen, såg väldigt annorlunda ut så hoppas o tror den är hög imorgon igen. När är bim?
  • oshark
    Kullan90 skrev 2019-02-07 21:16:50 följande:

Ja, om jag tempar mer än 35 min innan/ efter så brukar jag skriva tempen som en kommentar istället för att lägga in. Bättre med en dag utan tänker jag :)

Hur länge har du tempat?

Sen början av augusti Du?
  • Anonym (N)

Någon som orkar med en sväng av tankar kring en kurva och andra issues? Har haft vattniga flytningar drygt en vecka som nu övergått till mer tunna lotion (ursäkta) men fortfarande extremt mycket... Har endast haft blinkande gubbe (gav upp efter drygt en veckas testande) och nu i fyra dagar har jag haft galna krämpor i magen, molande och ont vid samlag... Har inte fått utsatt äl på FF, så de har med all sannolikhet inte vart någon..

Vet egentligen inte vad jag vill att ni ska svara på... Känns bara som min kropp går bananas nu... Vilket som sagt inte är konstigt då jag fortfarande ammar, men detta är andra månaden med vad de verkar som försök till äl av kroppen och har inte kännt av något alls förens i december som först....

Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid