Kullan90 skrev 2019-02-16 08:00:56 följande:
Åh, men vilket roligt sätt att berätta!! :D
När börjar man behöva andra kläder? Jag hadectpnkt vandra i Norrland en vecka i augusti, pallar kroppen med det? :o Har planerat med min närmsta vän, men vill inte berätta än tror jag.. Vecka 22! Grattis! Hur har du mått hittills?
Det varierar mycket! Jag köpte första gravidbyxorna förra veckan, v21, men vet att andra inte kommit i sina vanliga byxor redan i v8. För mig hade jag livmodern bakåtlutad plus starka magmuskler så det hela hölls liksom inne ganska länge.
Sen vad man orkar med tanke på vandring beror på om man får problem med foglossning, järnbrist, yrsel, utdraget illamående eller andra krämpor. Vissa får känningar av foglossning redan vid plusset medan andra inte känner av något alls under hela graviditeten. Jag har haft lite ont i svanskotan några veckor men senaste veckan har det förvärrats och liksom spridit sig över baksidan av bäckenet. Varierar från dag till dag men hade absolut inte orkat ev veckas vandring för tillfället... Vissa är illamående HELA graviditeten, andra känner inget (jag tex) osv. Jag hade planerat resa till USA med en vän i dec men vågade inte gå vidare med planerna eftersom jag inte hade en aning om hur jag skulle må. Ville inte riskera att förstöra resan för min vän genom att kräkas, va yr eller på annat sätt inte tipp topp på en sån resa, samt att jag inte ville lägga ?ansvaret? för mig på vännen ifall något skulle hända. Hade det varit min man jag skulle resa med så hade det varit annorlunda, han är ju lika mycket ?med? graviditeten men det är ju inte en vän. Jag och mannen åker på solsemester om några veckor :).