• TrueLove12

För oss som tempar för att bli gravid

Hej, hoppas fler kan följa med vi som tempar, jag själv började med detta förra månaden då det inte har blivit något sedan nov 2017.

Denna månad bestämde vi oss för att inte testa med äl tester pga stressrelaterat för min del provar lite olika metoder.

Jag använder babyplan tempen och lägger in i Flo appen.

Jag är 27 år om en vecka ungefär och min man är 34

Vad använder ni?

Hur länge har ni försökt?

Vilka åldrar är ni?

• Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid
  • frugr95
    Anonym (Milian) skrev 2019-02-27 09:53:06 följande:
    Nu sjönk min temp idag bim -1
    Åh va jobbigt! Man går ju bara och hoppas att den ska hålla i sig. Hur lång är din lutealfas?
  • Anonym (Milian)
    frugr95 skrev 2019-02-27 14:17:47 följande:

Åh va jobbigt! Man går ju bara och hoppas att den ska hålla i sig. Hur lång är din lutealfas?

Jag har 12 dagar mellan...så ska ha mens imorgon...har testat men negativt
  • frugr95
    Anonym (Milian) skrev 2019-02-27 14:42:15 följande:

Jag har 12 dagar mellan...så ska ha mens imorgon...har testat men negativt

Usch värsta känslan i världen <3 har ni försökt länge?
  • Anonym (Milian)
    frugr95 skrev 2019-02-27 16:09:59 följande:

Usch värsta känslan i världen <3 har ni försökt länge?

Ja verkligen...nää 3 försöket nu,med förra barnet slutade jag med p-piller i februari och blev gravid i april.

Var gravid förra året och då var det likadant att jag blev gravid i april men fick missfall i v 11
  • frugr95
    Anonym (Milian) skrev 2019-02-27 16:28:06 följande:

Ja verkligen...nää 3 försöket nu,med förra barnet slutade jag med p-piller i februari och blev gravid i april.

Var gravid förra året och då var det likadant att jag blev gravid i april men fick missfall i v 11

Beklagar ditt MF<3 Man får försöka vara pepp men även låta sig bli besviken och ledsen. :)
  • Anonym (M.)

"A dashed crosshair means that your fertility signs are somehow in conflict."

Jag förstår inte riktigt. Vad är det som gör att äl inte riktigt kan bekräftas? Förstår inte riktigt vad som är "in conflict"? Den har bara tempen att gå efter, jag har inte trackat symtom, äl-test, flytningar eller liknande.

• Clemmentina
    Anonym (M.) skrev 2019-03-08 06:19:24 följande:

"A dashed crosshair means that your fertility signs are somehow in conflict."

Jag förstår inte riktigt. Vad är det som gör att äl inte riktigt kan bekräftas? Förstår inte riktigt vad som är "in conflict"? Den har bara tempen att gå efter, jag har inte trackat symtom, äl-test, flytningar eller liknande.

Jag tror det beror på att du inte fyllt i några symtom. Min blev också sån här när jag inte la in flytningar.
  • Anonym (M.)
    Clemmentina skrev 2019-03-08 06:31:25 följande:
    Jag tror det beror på att du inte fyllt i några symtom. Min blev också sån här när jag inte la in flytningar.
    Jaha! Jag har inte direkt haft några sådana flytningar =/ Visste inte att det var ett "krav".
  • Clemmentina
    Anonym (M.) skrev 2019-03-08 06:55:17 följande:

Jaha! Jag har inte direkt haft några sådana flytningar =/ Visste inte att det var ett "krav".

När jag läser på FF:s hemsida står det att både temp och flytningar behöver läggas in för att det ska vara tillförlitligt. Det stämmer för mig. När jag testar att lägga in att jag hade vattniga eller äggviteflytningar den dag som FF har satt ut ägglossning ändras det från streckade till heldragna linjer.
  • Anonym (M.)
    Clemmentina skrev 2019-03-08 07:17:35 följande:
    När jag läser på FF:s hemsida står det att både temp och flytningar behöver läggas in för att det ska vara tillförlitligt. Det stämmer för mig. När jag testar att lägga in att jag hade vattniga eller äggviteflytningar den dag som FF har satt ut ägglossning ändras det från streckade till heldragna linjer.
    Okej. Typiskt att det inte riktigt fungerar när jag inte har så tydliga flytningar.. OM jag eventuellt haft något som liknat äggviteflytningar den här månaden så var det i så fall en dag fyra dagar innan äl=/ Jag vet ju dock att jag har haft äl när tempen höjs eftersom jag tidigare blivit gravid trots att jag inte har dessa flytningar...
Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid