• Kullan90

För oss som tempar för att bli gravid

oshark skrev 2019-02-07 17:18:18 följande:

Ok. Jag avaktiverar i 95% av fallen en temp som skett mer än 45 min tidigare eller senare. Men det tog kanske 4 cykler att verkligen kunna se om en temp kändes rimlig eller inte.

Ja, om jag tempar mer än 35 min innan/ efter så brukar jag skriva tempen som en kommentar istället för att lägga in. Bättre med en dag utan tänker jag :)

Hur länge har du tempat?
  • Kullan90
    SofieElise skrev 2019-02-07 22:05:25 följande:

Perfekt, då är du distraherad. På tis är ändå okej, då är det ÄL +12 eller 13 och är du gravid tror jag du plussar då :)

Såg din dipp i tempen, såg väldigt annorlunda ut så hoppas o tror den är hög imorgon igen. När är bim?

Ja, vet inte vad som hände där. Tempade en timme tidigare än vanligt. Sen dagen efter tempade jag vanlig tid 06.55 och tempen låg på 38.0, dvs högre än jag haft på två månader. Sen idag var den tillbaka på 37.3 igen. Fattar noll haha. BIM 14 eller 15 feb. Du?
  • Kullan90
    oshark skrev 2019-02-07 22:23:04 följande:

Sen början av augusti Du?

Väldigt kort, sen slutet av december.

Dagen efter dippen gick tempen upp till 38.0, dvs högre än jag haft på två månader. Idag var den tillbaka på normala 37.3 igen. Fattar noll haha
  • Kullan90
    Anonym (N) skrev 2019-02-09 22:40:04 följande:

Någon som orkar med en sväng av tankar kring en kurva och andra issues? Har haft vattniga flytningar drygt en vecka som nu övergått till mer tunna lotion (ursäkta) men fortfarande extremt mycket... Har endast haft blinkande gubbe (gav upp efter drygt en veckas testande) och nu i fyra dagar har jag haft galna krämpor i magen, molande och ont vid samlag... Har inte fått utsatt äl på FF, så de har med all sannolikhet inte vart någon..

Vet egentligen inte vad jag vill att ni ska svara på... Känns bara som min kropp går bananas nu... Vilket som sagt inte är konstigt då jag fortfarande ammar, men detta är andra månaden med vad de verkar som försök till äl av kroppen och har inte kännt av något alls förens i december som först....

Ledsen, men jag har ingen aning..? Låter ju lite som du haft ÄL?
  • Kullan90
    SofieElise skrev 2019-02-10 18:17:44 följande:

Men då är den fortfarande över strecken va? Det är ju positivt! När testar du? Håll oss uppdaterade!

Och om termometern är konstig så kan du kalibrera den :)

Jag är gravid i v 17 :)

Just ja, det har du sagt. Trött haha.

Termometern är det nog inget fel på tyvärr. Jag bortser från dippen på en hel grad (då jag tempade alldeles för tidigt) och då ligger allt över strecket :)

Kommer hem imorgon kväll, så testar tisdag morgon. Vill helst testa imorn, men är inte ens i Sverige haha
  • Kullan90
    SofieElise skrev 2019-02-10 21:11:32 följande:

Späääännande! Håller tummarna!!!

Nu vet jag såklart inte hur upplösningen är här på FL, men tror du detta kan betyda graviditet? Eller är det bara spök? Har tagit dessa test (RFSU) de senaste månaderna och har varit totalblankt innan :o

• Kullan90
    SofieElise skrev 2019-02-12 06:43:14 följande:

Det är definitivt är streck! Du är gravid! GRATTIS! Köp ett cb digitalt så kmr du få det svart på vitt :)

Shit! Det är på riktigt! Jag är helt darrig! Var helt säker på att mensen skulle komma, alla symptom har tytt på det! Vi började prata om att söka hjälp i förrgår tom. Hoppas verkligen jag hinner köpa ett digitalt idag! Tack!!
  • Kullan90
    SofieElise skrev 2019-02-12 07:11:28 följande:

Det är definitivt på riktigt! Hur länge har ni försökt? Helt fantastiskt! Tänk vilken fin resa ni har framför er :)

Tack!! Vi har försökt i lite över ett halvår nu :)

Shit jag får som känslostormar som sköljer över mig! Lycka, men också oro. Nu vill jag bara berätta för min sambo! Ska försöka hålla mig till alla hjärtans. Och lägga en bulle i ugnen som han får se när han går upp! :D
  • Kullan90
    SofieElise skrev 2019-02-12 17:44:59 följande:

Ååh vad fint! Det kommer ju vara den bästa presenten någonsin! Förstår precis vad du menar med känslostormar. Det är överväldigande! Köpt ett digitalt?

oshark skrev 2019-02-12 17:56:56 följande:

Jag ser också ett svagt streck! Köp ett digitalt

Det var det jag tänkte, perfekt till alla hjärtans <3

Jag har köpt ett digitalt idag, men är typ rädd att testa det innan BIM haha. Fattar inte riktigt dock. Om man kissar på testet ska det vara 5 sekunder, men om man doppar i urin ska det vara 20 sekunder?? Varför så stor skillnad? Kan det inte bli för mycket? Kanske testar imorgon bitti om jag vågar :p

Tog ett till RFSU nu när jag kom hem. Tydligare än i morse:

• Kullan90
    oshark skrev 2019-02-12 18:25:11 följande:

Jamengud, det där är ju ingen tvekan! Grattis

Taack!! :D
Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid