Inlägg från: Clemmentina |Visa alla inlägg
  • Clemmentina

För oss som tempar för att bli gravid

Jojjans skrev 2018-12-01 14:52:32 följande:

Idag har jag haft lite hugg/ilningar i livmodern. Inte alls som mensvärk utan mer som svaga kramper. Också mer matsug. Innan lunchen idag var jag så otroligt hungrig (magkatarrkänsla) och yr, nästan svimfärdig.

Håller med om att det låter lovande! Jag känner mig trött och har lite ont i brösten...tycker det känns ungefär som det brukar göra mellan ägglossning och mens.
    becca90 skrev 2018-12-01 15:44:31 följande:

Hääärligt! Jag brukar ha massa olika symtom men denna månad har jag inte ett enda haha.. eller jo kanske, ett som jag ej brukar ha, jag är supertörstig hela tiden!!

Det låter också lovande tycker jag! De flesta har ju inte så mycket symptom innan man plussar. :)
  • Clemmentina
    Mezzy skrev 2018-12-03 13:44:53 följande:

Ok men när du vaknar vid 4 och tempar och sen somnar om och tempar igen vid 5.30, vilken temp väljer du då? 

Tror det jobbiga för mig kommer vara att efter dottern kommer in till oss på natten, oftast runt 00-01, så vaknar jag till ganska ofta fram till klockan ringer. Så kommer nog va ganska svårt att veta vilken av alla gånger som jag ska välja att tempa på! haha :) 

Nu är jag ingen jättevan tempare men har märkt att det avgörande för mig verkar vara om jag går upp eller inte. Om jag bara ligger kvar och vilar påverkas inte tempen så mycket även om jag inte lyckas somna om.
  • Clemmentina

Hur går det för er alla? Vi är ju några som har bim den här veckan. När brukar er temp sjunka inför mens?

Här ligger tempen ganska konstant (36,60 idag) men ljusrosa på pappret igår kväll och imorse. Dock väldigt lite. Förra cykeln hade jag mer spottings och de började ungefär + 4-5äl. Lite känningar i magen som kommer och går har jag också. Ska försöka vänta med att testa till torsdag-fredag om tempen är oförändrad.

• Clemmentina
    Jojjans skrev 2018-12-04 06:32:00 följande:

Jag har bim på torsdag och har hållt mig från att testa hittills. Har lite smålänningar, sånt som lika gärna kan vara inbillning, men inga övertygande symptom.

Min temp brukar sjunka på bim-morgonen och då vet jag att mensen kommer under dagen. Men nu har jag åkt på en förkylning som kom smygande i söndags. Har ingen feber men tror att det ändå påverkar min basaltemperatur som ligger väldigt högt denna månad. Hoppas jag inte får feber mot bim och därför inte kan avläsa om mensen kommer komma...

Jag tänker att om tempen gått ner på torsdag behöver jag inte ens ta ett test. Håller den sig hög så är jag rätt positiv till ett plus, så då testar jag.

Men senaste dagarna har jag haft så otroligt svårt att sova. Vaknar vid 4-tiden, och sen bara halvsover fram till 5.20 när klockan ringer. Så frustrerande!

Tack för svar! :) Det verkar som att det är vanligt att tempen sjunker dagen innan eller samma dag som mensen kommer.

Usch vad segt med förkylning och dålig sömn. Exakt samma för mig faktiskt. Har vaknat vid 4-5 i snart en vecka nu. Kroppen känns inte alls på topp, även om jag inte heller har en massa symptom.
  • Clemmentina
    Jojjans skrev 2018-12-04 07:23:57 följande:

Nej det är så retligt! Det känns ju som att det inte går att lita på tempen då...

När var det du har bim? Har du haft några känningar alls?

Visst är det retligt! Tror dock inte min temp påverkas så mycket av att jag vaknar tidigare. Försöker dock ligga kvar och vila en stund innan jag mäter.

Bim på fre/lör. Har kännt lite till och från i magen men ingen direkt mensvärk. Inga ömma bröst som jag ofta får innan mens.
  • Clemmentina
    Jojjans skrev 2018-12-04 18:28:31 följande:

Detta är nu officiellt en gravidkurva!! Jag kan inte förstå att det är sant, sitter bara och gråter av lättnad och glädje.

Bim-2, rfsu vanliga test, eftermiddagsurin efter att inte ha kissat på 4 timmar.

Åh stort grattis!!!
  • Clemmentina
    oshark skrev 2018-12-06 08:35:33 följande:

Så här blev det för mig till slut. ÄL CD32. Stämmer överens med mina tidigare 6-veckorscykler under ett p-pilleruppehåll för ca 7-8 år sen. Har tid hos gyn imorn som jag bokade i måndags när jag ännu inte haft någon tempökning och vill prata om potentiell PCO/S. Ser baserat på mina förra två cykler ut som ägget försökte släppa CD25 (megadippen) men inte lyckades.

Noll chans den här månaden, BIM troligen 14 dec.

Hoppas cyklerna återgår till det normala nu. Det krävs ju inte mycket för att ägglossning ska flyttas fram (typ en förkylning, stress eller liknande).

För egen del känns det som mensen är på väg nu (bim i helgen). Testade negativt igår. Hoppas att nästa ägglossning blir tidig eller sen. Ska fira jul och nyår hos släkten och det vore ju typiskt om ägglossning blir precis då.
  • Clemmentina
    oshark skrev 2018-12-06 16:01:20 följande:

Tyvärr tror jag att ÄL CD32 är mitt normala, hade 6-veckorscykler när jag senast var 'naturell' för ca 7-8 år sen..

Ah vad tråkigt. Men det är ju som sagt aldrig helt kört förrän mensen kommer! Håller tummarna antingen för ingen mens eller bra tajmad ÄL.

Vore ju lite trevligt ändå att veta att det sista man gjorde 2018 var att skapa en liten bebis

Fast för mig är det tvärtom...har längre cykel nu (38 dagar) än innan p-piller (35).

Tack snälla! Har spottings för tredje dagen i rad men ingen tempdipp ännu.

Lycka till imorgon!
  • Clemmentina
    oshark skrev 2018-12-07 10:00:37 följande:

7 mg zink menar jag förstås...

Jag åt munkpeppar den här cykeln tom CD22 sen gav jag upp för jag var nervös över att det var den som sköt på ägglossningen.

Jag är också lite nervös över att prova mig fram med massa olika saker själv eftersom ÄL på en måndagskväll/natt är mycket bättre än ÄL på en onsdag eller torsdag. Så om min fertilitet är ok och min cykel regelbunden gör det inte så mycket än om den är lite längre för att kommer den alltid en måndag får vi kanske ändå fler chanser än om jag får ÄL var fjärde vecka men olika veckodagar.

Men ska kolla på zink och magnesium. Äter väldigt mycket vegetarisk och vegansk mat så håller på och ökar mina kosttillskott så jag får i mig allt jag behöver - speciellt sånt som Omega 3, B12, järn, och liknande som man inte får lika mycket av genom kosten då.

Skönt att det såg bra ut ändå! Det är ju helt rimligt att det tar tid för kroppen att ställa om sig efter många år med p-piller.

Jag äter mitt-val kvinna och kompletterar med extra magnesium på kvällen. Har påverkat min sömn positivt samt gett mig mindre mensvärk. Hoppas även att det ska vara bra för hormonerna. Zink ska också vara bra men har tänkt att det räcker med det jag får i mig genom två tabletter kvinna. B12 och är också bra om du äter mycket vegetariskt/veganskt.
  • Clemmentina
    oshark skrev 2018-12-07 13:24:52 följande:

Jag var för emotionellt drained efter två helger där jag väntat mig ÄL och så kom den inte och mannen var trött efter en lång vecka på jobbet. Så eftersom jag ändå gett upp hoppet blev det inget. Om jag bara hade ÄL-testat den helgen också.. Men hade jag gjort det och fått negativa test igen hade jag gått under så psykiskt var det det bästa för mig. 

Funderar lite på om jag ska våga mig på att försöka med rosenrot och/eller munkpeppar igen eller inte. När jag tog både rosenrot och munkpeppar kom ägglossningen två dagar tidigare än cykeln innan. När jag bara tog munkpeppar verkade det inte göra någon skillnad. Har typ 64 tabletter rosenrot kvar men bara kanske 20 munkpeppar, så skulle ju kunna testa bara rosenrot den här cykeln.

Men vet som sagt inte hur mycket jag vågar experiementera eftersom måndagsnätter är ganska bra.

Jag tänkte ge mig och mannen rosenrot den här cykeln (tror ju som sagt att mensen kommer i helgen).
Svar på tråden För oss som tempar för att bli gravid