• Anonym (Anonym)

    OBS FÖR känsliga läsare. ) hårdhänt sambo som är farlig. Gravid och vågar ej berätta. Rädd för att bli misshandlad till döds

    Som rubriken lyder så har jag en psykiskt störd sambo som jag ej vägar lämna. Har blivit gravid och går till barnmorskan med hög sekretess, dvs inga brev hem, inga telefonsamtal , ingen kontakt framför sambo. Hur ska jag berätta? Är livrädd och vågar inte bo under samma tak dagen jag berättar. Han har misshandlat mig psykiskt/ fysiskt tidigare men nu är frågan om LIV LR DÖD!

  • Svar på tråden OBS FÖR känsliga läsare. ) hårdhänt sambo som är farlig. Gravid och vågar ej berätta. Rädd för att bli misshandlad till döds
  • Anonym (bibbi)
    Anonym (Anonym) skrev 2018-09-12 15:42:04 följande:

    För alla er som säger gör abort. Jag blir seriöst arg. Abort är ingen utväg för mig. Men tack alla andra för era peppande svar. Ska försöka så gott jag kan!


    Och jag blir seriöst arg över att någon väljer att sätta ett barn till världen under dessa omständigheter!
  • Anonym (S.P)

    Jag kan hjälpa dig med honom men du kan inte föda hans barn då blir du aldrig av med han

  • Anonym (Tess)
    Anonym (bibbi) skrev 2018-09-13 15:13:06 följande:

    Och jag blir seriöst arg över att någon väljer att sätta ett barn till världen under dessa omständigheter!


    Jag oxå!!!

    Pratade med en kille förra veckan som blev misshandlad av sin pappa första gången när han var 5 år, när han var 8 år blev han våldtagen av honom första gången.

    Du anar inte vilken trasig människa han var, så förstörd! Klarar inte av att jobba, kan inte gå på toaletten som vanligt... jag blir så ledsen bara jag tänker på det.
  • Anonym (Marina)
    Anonym (Ms) skrev 2018-09-13 13:58:36 följande:

    ?Var?, ?hade?? Är han död nu?


    Nej ingen är död. Har barn med honom.
  • Ällingen
    Anonym (bibbi) skrev 2018-09-13 15:13:06 följande:

    Och jag blir seriöst arg över att någon väljer att sätta ett barn till världen under dessa omständigheter!


    Det blir jag med!
  • Anonym (trötter)

    Det är kvinnor som du som gör att dessa usla våldsamma män fortsätter föröka sig. Hade du haft en ryggrad och sökt hjälp av polis, kvinnojour och vänner att ta dig loss så hade deras gener dött ut fattar du väl.

    Så tack så hemskt mycket för att du ser till att ytterligare en generation underbegåvade våldsverkare kommer till livet, starkt jobbat?!

    Man blir så trött...

  • Solarn
    Anonym (Anonym) skrev 2018-09-12 13:41:10 följande:

    Som rubriken lyder så har jag en psykiskt störd sambo som jag ej vägar lämna. Har blivit gravid och går till barnmorskan med hög sekretess, dvs inga brev hem, inga telefonsamtal , ingen kontakt framför sambo. Hur ska jag berätta? Är livrädd och vågar inte bo under samma tak dagen jag berättar. Han har misshandlat mig psykiskt/ fysiskt tidigare men nu är frågan om LIV LR DÖD!


    Jag förstår inte vad din plan är? Du vågar inte lämna honom så varför dölja graviditeten för honom?
  • molly50
    Anonym (Anonym) skrev 2018-09-12 13:41:10 följande:

    Som rubriken lyder så har jag en psykiskt störd sambo som jag ej vägar lämna. Har blivit gravid och går till barnmorskan med hög sekretess, dvs inga brev hem, inga telefonsamtal , ingen kontakt framför sambo. Hur ska jag berätta? Är livrädd och vågar inte bo under samma tak dagen jag berättar. Han har misshandlat mig psykiskt/ fysiskt tidigare men nu är frågan om LIV LR DÖD!


    Du måste lämna honom och det nu!
    Ta all hjälp du kan få och lämna när han inte är hemma.
    Sök hjälp hos kvinnojour.
    Om du tänker behålla barnet så polisanmäl din sambo och berätta hur läget är.
    På så vis så kan du få ensam vårdnad om barnet sen.
    Jag förstår att det inte r så lätt nu.
    Men det bästa hade varit om du gjort abort så fort du fick veta att du var gravid.
    Ett barn ska inte behöva växa upp med en våldsam förälder.
    Det måste du förstå.
    Carpe Diem
  • Anonym (Ms)
    Anonym (trötter) skrev 2018-09-13 18:27:01 följande:

    Det är kvinnor som du som gör att dessa usla våldsamma män fortsätter föröka sig. Hade du haft en ryggrad och sökt hjälp av polis, kvinnojour och vänner att ta dig loss så hade deras gener dött ut fattar du väl.

    Så tack så hemskt mycket för att du ser till att ytterligare en generation underbegåvade våldsverkare kommer till livet, starkt jobbat?!

    Man blir så trött...


    Hur tänker du när du lägger ansvaret på kvinnan? Och inte på mannen? Så jävla korkat. Och ditt inlägg säger så mycket om dig som person och ditt intellekt. Tur att du är anonym iaf så du slipper att folk dissar dig.
  • Anonym (Jill)
    Anonym (Anonym) skrev 2018-09-12 15:42:04 följande:

    För alla er som säger gör abort. Jag blir seriöst arg. Abort är ingen utväg för mig. Men tack alla andra för era peppande svar. Ska försöka så gott jag kan!


    Nej, det är ju försent nu. Synd att du inte skrev till oss tidigare.
  • Anonym (Jesus alltså)
    Anonym (trötter) skrev 2018-09-13 18:27:01 följande:

    Det är kvinnor som du som gör att dessa usla våldsamma män fortsätter föröka sig. Hade du haft en ryggrad och sökt hjälp av polis, kvinnojour och vänner att ta dig loss så hade deras gener dött ut fattar du väl.

    Så tack så hemskt mycket för att du ser till att ytterligare en generation underbegåvade våldsverkare kommer till livet, starkt jobbat?!

    Man blir så trött...


    Det här var nog det mest okänsliga jag någonsin läst på FL! Du verkar totalt sakna empatisk förmåga, det anser jag vara ett bra mycket värre problem i samhället än låg intelligens.

    Du har inte tänkt tanken att den misshandlande mannen själv ska sällas till svars för sina handlingar?

    Du vet uppenbarligen inte hur normaliseringsprocessen yttrar sig. Att kunna ta steget och lämna handlar inte om hur stark man är som individ, bra mycket mer faktorer än så.

    P.S: att vara kvinnomisshandlare är inte något genetiskt.
  • molly50
    Anonym (trötter) skrev 2018-09-13 18:27:01 följande:

    Det är kvinnor som du som gör att dessa usla våldsamma män fortsätter föröka sig. Hade du haft en ryggrad och sökt hjälp av polis, kvinnojour och vänner att ta dig loss så hade deras gener dött ut fattar du väl.

    Så tack så hemskt mycket för att du ser till att ytterligare en generation underbegåvade våldsverkare kommer till livet, starkt jobbat?!

    Man blir så trött...


    Varför lägger du skulden på TS och inte där den hör hemma? Hos TS man?
    Det är väl "män" som honom som är problemet när de inte inser att de behöver söka hjälp!
    Jag hoppas du förstår att det är en väldigt dålig egenskap att vara så oempatisk som du visade med den här kommentaren. En stor svaghet!
    Carpe Diem
Svar på tråden OBS FÖR känsliga läsare. ) hårdhänt sambo som är farlig. Gravid och vågar ej berätta. Rädd för att bli misshandlad till döds