• Anonym (Rätt eller fel?)

Varför är feminister så arga?

Alla dessa trådar om feminismen.

Den ända röda tråden jag ser både här och på sociala medier är att de som säger sig vara feminister verkar vara så bittra och arga hela tiden!

Varför är det så?

Om folk hade fått veta mer om vad feminismen står för hade ni kanske sluppit inta försvarsställning hela tiden. Att presentera fakta (med källkritik) fungerar inte heller. Ni blir förbannade direkt.

Det känns helt meningslöst att försöka sig på en normal konversation/diskussion om feminism med en feminist.

Någon som håller med eller blir mitt inlägg bombat med tummen ner och anmälningar?

• Svar på tråden Varför är feminister så arga?
  • Anonym (kp)

För att man blir less på alla dessa draveltrådar där folk "ska lära sig om feminism men med helt absurda påståenden om vad feminister som grupp tydligen tycker".

Hur många trådar behöver vi per dag där trollen får gå lösa och TS aldrig lyssnar ändå? Ser mest uppgivna feminister och inte arga dock.

• Stampidus

Feminister är äckliga varelser. Det är det ingen som dementerar. Men det är redan så fel i huvudet på dem att de sedan blir bittra och arga är ju inte så konstigt. Det är psykiatriskt tillstånd. De borde bli vårdade inom slutenvården.

• Cat71
    Stampidus skrev 2018-09-12 15:32:50 följande:

Feminister är äckliga varelser. Det är det ingen som dementerar. Men det är redan så fel i huvudet på dem att de sedan blir bittra och arga är ju inte så konstigt. Det är psykiatriskt tillstånd. De borde bli vårdade inom slutenvården.

Personligen tycker jag det mest är antifeminister som är bittra och arga :)

Själv är jag både glad, lycklig och harmonisk som person. Och jag är självklart feminist.
  • Anonym (Lisa S)

Du tycker med andra ord inte att kvinnor ska ha samma rätt och möjlighet att forma sina liv som män har? Du tycker inte att män och kvinnor ska få likvärdig vård? Du tycker kanske att kvinnor ska ha lägre lön än män fast de har samma arbete?

Eller?
  • Cat71
    Anonym (Lisa S) skrev 2018-09-12 15:43:45 följande:
    Du tycker med andra ord inte att kvinnor ska ha samma rätt och möjlighet att forma sina liv som män har? Du tycker inte att män och kvinnor ska få likvärdig vård? Du tycker kanske att kvinnor ska ha lägre lön än män fast de har samma arbete?

Eller?
    Det går inte att argumentera mot människor som;
    1. inte har en aning om vad den faktiskt pratar om
    2. inte kan hålla sig till sakfrågor
    3. tror sig prata för "alla" och "ingen"
    4. går till personagrepp
  • Stampidus
    Anonym (Lisa S) skrev 2018-09-12 15:43:45 följande:

Eller?
    Det är inte feminism idag. Självfallet tycker jag att kvinnor ska ha lika rätt till lika arbete. Men då ska pojkar ha samma möjligheter i skolorna och få förtur till universiteten idag. Det har varit tvärtom nu under en ganska lång period. Bara ett exempel. Rättvist ska vara rättvist åt bägge hållen.
    Anonym (kp) skrev 2018-09-12 15:31:11 följande:

För att man blir less på alla dessa draveltrådar där folk "ska lära sig om feminism men med helt absurda påståenden om vad feminister som grupp tydligen tycker".

Hur många trådar behöver vi per dag där trollen får gå lösa och TS aldrig lyssnar ändå? Ser mest uppgivna feminister och inte arga dock.

Inför valet bombade en (numera fd) kompis sin fb med anledningar till att feminismen var så bra och att alla skulle rösta som henne. De som tänkte rösta på sd kunde lika gärna gräva din egen grav. När jag försökte mig på att ifrågasätta hennes påstående blev varje inlägg hatade av hennes mob. Dumma inlägg, kränkande inlägg, mobbing osv. Ingen hade nånsin träffat mig eller visste vem jag var ändå beskrevs jag som både ena o andra enbart för att jag inte höll med originalinlägget.
  • Anonym (kp)
    Anonym (Rätt eller fel?) skrev 2018-09-12 16:06:02 följande:
    Inför valet bombade en (numera fd) kompis sin fb med anledningar till att feminismen var så bra och att alla skulle rösta som henne. De som tänkte rösta på sd kunde lika gärna gräva din egen grav. När jag försökte mig på att ifrågasätta hennes påstående blev varje inlägg hatade av hennes mob. Dumma inlägg, kränkande inlägg, mobbing osv. Ingen hade nånsin träffat mig eller visste vem jag var ändå beskrevs jag som både ena o andra enbart för att jag inte höll med originalinlägget.
    Ja, feminism är inte dålig även om individer ibland kan göra något man inte håller med om. Försökte du verkligen argumentera emot feminismen som du gör här så är det inte konstigt med den reaktionen.

Det finns tyvärr många som är extrema och de får nog skylla sig själva om de får mycket mothugg. De förstör inte bara för sig själva utan feminismen som grupp.

En feminist behöver inte vara en pojkflicka med flottigt hår och omatchande kläder.

Den största gruppen med feminister är faktiskt medelålders män. Tvåa är kvinnor i karriären. De som är chefer och bestämmer. De som är i maktposition. De har en stark roll i sitt yrke men är inte alltid bra chefer. De bestämmer över arbetarklassen vilket består av många män. De låter mannen ta hand om hushållet och hämta barnen för att hon jobbar över. Mannen i förhållandet är oxå feminist för att han helt enkelt har en kvinnlig roll.

Alltså tror jag varken att feminister är psykiskt störda eller behöver vård. De är överallt men alla är inte extrema/radikala. Däremot tar de flesta allting kritiskt redan från början.
    Anonym (kp) skrev 2018-09-12 16:14:39 följande:

Ja, feminism är inte dålig även om individer ibland kan göra något man inte håller med om. Försökte du verkligen argumentera emot feminismen som du gör här så är det inte konstigt med den reaktionen.

Nä jag argumenterade mot hennes sätt att nervärdera alla som inte tyckte som henne. Jag ifrågasatte hennes specifika inlägg. Ett handlade om att hon ville tvinga alla hennes vänner att tala om ifall de tänkte rösta på sd för det skulle betyda att de var emot hela hennes jag. Hon är bisexuell och vill skafa barn med hennes flickvän. När jag påpekade att det är väldigt fult gjort och inte alls demokratiskt eller rättvist så blev jag totalt sågad.

Jag har inte argumenterat överhuvudtaget här och du bekyller mig redan och tycker att jag bör skylla mig själv!!!! Hallå!
Svar på tråden Varför är feminister så arga?