• Anonym (Johanna)

    Kan jag få bli igångsatt tror ni?

    Min kille bor i ett annat land och det tar ca 2 timmar att flyga till Sverige. Han kommer vara hos mig ca två veckor men han har ett jobb hemma att sköta så han kommer inte kunna vara där mer än två veckor.. Jag är livrädd att han ska missa förlossningen och jag behöver verkligen hans stöd. Vi tänkte först föda hos honom men jag vill kunna förstå allt som sägs och att personalen på bb ska förstå mig. Tror ni man kan bli igångsatt för detta? Har ångest varje dag över det, och vem ska man vända sig till isåfall? 

  • Svar på tråden Kan jag få bli igångsatt tror ni?
  • Anonym (D)

    Är det ditt första barn? I så fall är det en riktigt dum ide att bli igångsatt utan medicinsk anledning. Riskerna ökar betydligt för både lång, jobbig förlossning, tång/sugklocka och akut snitt. Skulle inte rekommendera det.

  • Anonym (Johanna)
    Anonym (D) skrev 2018-09-13 00:29:48 följande:

    Är det ditt första barn? I så fall är det en riktigt dum ide att bli igångsatt utan medicinsk anledning. Riskerna ökar betydligt för både lång, jobbig förlossning, tång/sugklocka och akut snitt. Skulle inte rekommendera det.


    Ja..det är mitt första barn, kan man göra något annat för att veta ungefär när det kommer hända?  Jag vill helst slippa komplikationer..
  • Anonym (D)
    Anonym (Johanna) skrev 2018-09-13 00:31:50 följande:

    Ja..det är mitt första barn, kan man göra något annat för att veta ungefär när det kommer hända?  Jag vill helst slippa komplikationer..


    Nej det kan man tyvärr inte..
  • Anonym (Hm)
    Anonym (D) skrev 2018-09-13 00:29:48 följande:
    Är det ditt första barn? I så fall är det en riktigt dum ide att bli igångsatt utan medicinsk anledning. Riskerna ökar betydligt för både lång, jobbig förlossning, tång/sugklocka och akut snitt. Skulle inte rekommendera det.
    Håller med
  • Anonym (!)

    Här får din kille visa ansvar och flytta hem. Ingen igångsättning biviljas för att underlätta barnvakt, jobb osv. 

  • Fia 28

    Att bli igångsatt är ju inget att föredra heller. Det ger oftast mycket värre värkar tex. Mycket bättre om det får starta naturligt när allt är moget.

  • Anonym (Johanna)
    Anonym (!) skrev 2018-10-01 14:06:53 följande:

    Här får din kille visa ansvar och flytta hem. Ingen igångsättning biviljas för att underlätta barnvakt, jobb osv. 


    Flytta hem? Han bor hemma, vi bor i olika länder. Läs vad jag skrivit istället.
Svar på tråden Kan jag få bli igångsatt tror ni?