• Äldre 13 Sep 14:47
    72609 visningar
    435 svar
    435
    72609

    BIM 29/9 med Rosenrot

    Haha, fick precis in på fl för att hurra/klaga o så såg jag denna tråd, perfekt! Åt RR nästan halva förra cykeln när äl kom på cd65. Slutade med p-piller strax innan midsommar men ingen äl kom så började med både RR och bidrottningsgele. Sen kom mensen redan på äl+8 o då började jag med RR igen i förhoppning om att korta nästa cykel, men hade inga stora förhoppningar. Har känt lite stick i sidan senaste dagarna men bara fått svaga streck på äl-testerna. Men! Nu idag så fick jag plötsligt väldigt starkt streck! Cd13 idag! Dock ett oerhört stort minus är att mannen är bortrest tills i morgon sen kväll :(((. Försökte få till det precis innan han åkte igår morse om nu ifall att men det låste sig totalt för honom, aldrig hänt innan. Senast vi lyckades mysa till det va i måndags kväll. Han kommer dock hem i morgon kväll så Hoppas hoppas äl håller sig iaf till i morgon. Sist hade jag starka streck 2 dagar i rad innan äl så hoppas verkligen det blir likadant nu!

  • Äldre 13 Sep 15:22
    #5
    NiMi12 skrev 2018-09-13 15:00:04 följande:

    Haha välkommen hit :)

    cd65 låter inte kul! Jag brukar ha 28 dagars cykel men fick 33 dagar efter mitt mf och det tyckte jag var alldeles för långt.

    Men om ni kan få till det imorgon kväll är det absolut inte kört. Äl inträffar ju 24-36 h efter äl testet ger utslag. Så jag tror mycket väl det kan fungera när han kommer hem.

    Stackarn, ibland blir det ju så. De kan inte alltid prestera på kommando och dessutom under stress ;)

    Min sambo frågar när han vill veta hur jag ligger till i cykeln. Han frågar nästan alltid efter vi har haft sex. Han vill inte ha pressen innan skulle jag tro. Just nu gödslar jag ju bland blinkande gubbar på cb testet så tom han undrar om det är fel på testen. Då får jag ju informera honom mer. Men annars hoppar han gärna den tekniska informationen :D 


    Tack! :) Har ätit p-piller i nästan 17 år så förstår att kroppen behövde lite tid att komma tillbaka, men man är ju otålig när man väl bestämt sig! Har en kollega som inte fick äl/mens på ett helt år efter pillerstopp, hon fick till sist få hjälp med att komma igång igen, men sen tog det sig på första försöket :).

    Ja det va nästan en intressant upplevelse faktiskt när det låste sig, han har aldrig haft några problem alls tidigare. Alltid varit *redo* i alla situationer så på ett sätt va det nästan skönt att se att han ändå har en gräns. Haha... Det var en ganska stressad situation tiiidigt på morgonen strax innan han skulle åka iväg till flygplatsen osv så absolut förståeligt! Men lite typiskt ändå. Men men, får försöka hålla igen på ägget tills han är hemma igen ;). Ska sluta med RR osv nu iaf för att inte pusha på det mer. Om äl blir i morgon eller lördag så blir BIM den 28-29/9!

    Hur ligger ni till i era cykler?
  • Äldre 13 Sep 15:23
    #6
    NiMi12 skrev 2018-09-13 15:00:04 följande:

    Haha välkommen hit :)

    cd65 låter inte kul! Jag brukar ha 28 dagars cykel men fick 33 dagar efter mitt mf och det tyckte jag var alldeles för långt.

    Men om ni kan få till det imorgon kväll är det absolut inte kört. Äl inträffar ju 24-36 h efter äl testet ger utslag. Så jag tror mycket väl det kan fungera när han kommer hem.

    Stackarn, ibland blir det ju så. De kan inte alltid prestera på kommando och dessutom under stress ;)

    Min sambo frågar när han vill veta hur jag ligger till i cykeln. Han frågar nästan alltid efter vi har haft sex. Han vill inte ha pressen innan skulle jag tro. Just nu gödslar jag ju bland blinkande gubbar på cb testet så tom han undrar om det är fel på testen. Då får jag ju informera honom mer. Men annars hoppar han gärna den tekniska informationen :D 


    Tack! :) Har ätit p-piller i nästan 17 år så förstår att kroppen behövde lite tid att komma tillbaka, men man är ju otålig när man väl bestämt sig! Har en kollega som inte fick äl/mens på ett helt år efter pillerstopp, hon fick till sist få hjälp med att komma igång igen, men sen tog det sig på första försöket :).

    Ja det va nästan en intressant upplevelse faktiskt när det låste sig, han har aldrig haft några problem alls tidigare. Alltid varit *redo* i alla situationer så på ett sätt va det nästan skönt att se att han ändå har en gräns. Haha... Det var en ganska stressad situation tiiidigt på morgonen strax innan han skulle åka iväg till flygplatsen osv så absolut förståeligt! Men lite typiskt ändå. Men men, får försöka hålla igen på ägget tills han är hemma igen ;). Ska sluta med RR osv nu iaf för att inte pusha på det mer. Om äl blir i morgon eller lördag så blir BIM den 28-29/9!

    Hur ligger ni till i era cykler?
  • Äldre 13 Sep 19:16
    #8
    Jagerika skrev 2018-09-13 15:31:48 följande:

    Men vad roligt att vi fick med en till! :D för min del så har jag ÄL i morgon om jag ska följa min flo app, den brukar ha rätt och jag är öm i magen idag. Så tog mina sista tabletter idag. Jag har ätit rosenrot och Bisolvon från mensen första dag :) vi har försökt i 9 månader och jag önskar inget mer än ett plus!

    Jag har redan pratat ett tag med NiMi12 och förklarat att min sambos styvmamma hastigt gick bort i söndags. Så att ge min svärfar ett lyckligt besked att han ska bli farfar är min högsta önskan så han har något att se fram emot. Dessutom fyller svärfar 60 år nästa månad, hade varit perfekt att titulera han som farfar då! Är såååååå spänd på denna månaden! Då har vi alla tre Bim 29:e fy fasen vad skojjigt!!! :D långt dit dock haha


    Samma här, öm i magen som tilltagit idag! Har också ätit bisolvon sen cd1 och tar även Omega3. Hoppas det tar sig för er denna gången! Eller, hoppas det tar sig för oss allihopa!

    Beklagar bortgången, förlorade själv min gamla hund väldigt hastigt som jag haft sen tonåren för några veckor sedan. Har varit rätt tufft sen dess, vi var verkligen ett team. Så skulle själv behöva något positivt att se fram emot. Men som sagt 29e är lååångt borta....
  • Äldre 14 Sep 08:02
    #12

    Förra äl (första sen p-piller) så hade jag också så sjukt ont hela kvällen! Gick runt framåtböjd när jag lagade mat o när jag precis skulle hoppa in i duschen så ökade det o gjorde så ont att jag fick sätta mig på huk o bara andas! Tror min kropp försökt ägglossa flera ggr tidigare men inte lyckats så då tog den i för kung o fosterland till sist. Nu har jag *bara* lite stick i höger äggstock samt även en konstig värk i rumpan(?). Googlade lite o det verkar inte helt ovanligt att man även har ont där vid äl, konstigt! Minns att det va likadant förra månaden men gjorde inte den kopplingen då. Intressant att lära känna kroppen mer o mer. Tempen är iaf fortfarande låg idag o det värker fortfarande så äl har inte inträffat riktigt än! Yes! Ska kasta mig över mannen när han kommer hem ikväll! ;)

    Haha intressant med effekten av olika tabletter, för min del så tror jag tyvärr inte att jag märkt så mkt just med flytningarna. Hade inte äggviteflytningar förra äl o har inte haft det nu heller :/. De blir bara vattniga med typ vita gryn i. Har ändå ätit 3st bisolvon/dag nu i 2 veckor.

    NiMi12, har du haft så innan att du aldrig får positivt på äl-testet? Hur länge har ni försökt? Jag kör stickor men får aldrig positivt på riktigt, strecken blir aldrig lika starka. Ser dock tydlig stegring då de annars är väldigt svaga. Hade jag varit du så hade jag ringt gyn o dragit till med några månader extra, de kan ju inte veta när ni började försöka. Gick själv i de tankarna förra månaden när äl aldrig kom igång efter pillerstoppet...

  • Äldre 14 Sep 08:23
    #14
    Jagerika skrev 2018-09-14 08:10:50 följande:

    Jag kan få lite olika känslor vid ÄL, ibland känner jag ingenting och ibland kan jag knappt sitta rakt för det känns som man fått en påle uppkörd i rumpan, så jag tror jag vet vad du menar haha xD


    Haha bra beskrivning! Precis så känns det just Nu! ;P
  • Äldre 14 Sep 09:48
    #18
    NiMi12 skrev 2018-09-14 08:53:33 följande:

    Det låter som att vi är tre stycken som har samma plan för kvällen :D

    Min sambo "tjatade" igår och tyckte vi ska ha sex varje dag hela månaden istället för varannan dag *s*, men jag stod på mig att vi ska köra varannan dag så han får minsann hålla sig till idag. Skönt med karlar som inte är svåra att få i säng iaf :D

    Nä, jag började testa med äl stickor i juli och fick då glad fast gubbe cd8 (första dagen jag testade). Blev gravid den månaden, men fick missfall i v.5.

     I augusti testade jag och fick fast äl gubbe cd18. Anade att den blev senare pga missfallet. Räknade missfallet som mens.

    Och nu i september började gubben blinka cd9 och idag är jag på cd18 och den blinkar fortfarande. Jag testade dock inte cd 14+15 då jag inte hade några äl stickor och för att jag var så säker på att äl skulle vara då. Hade molvärk söndagskväll och hela måndagen (cd13+14). Så jag testade cd16 igen mest för att få en tom rund ring för då ser jag ju att äl har varit. Men då blinkade gubbeländet fortfarande och har fortsätt så cd17+18 också.

    Problemet är missfallet, för enligt gyn som ska man försöka mer än 5 månader efter 35 års ålder innan man kan få hjälp OM man inte blir gravid alls. Annars så krävs det tre missfall för att få hjälp.

    Jag fyller 40 i början på nästa år så jag tror tyvärr inte jag ens kommer hinna börja en utredning innan jag är för gammal för att få hjälp i Sverige.

    Men får jag min mens i slutet på den här månaden så lovar jag att ringa. Jag får väl helt enkelt undvika att nämna missfallet och bara säga att min mens blev försenad en vecka i juli. Den var ju faktiskt bara en vecka sen när jag fick missfallet.

    Jag slutade med ppiller i april i år efter att ha ätit det i 23 år. Men mensen kom igång direkt och jag blev ju gravid tredje månaden vi försökte. Så nu är vi inne på försök 5.

     


    Hehe ja allas kvällsplaner är spikade! ;) Hoppas du hade äl runt cd 15 då o att kroppen kanske bara är lite förvirrad o du därför fortfarande får utslag på testerna. Irriterande dock! Har du testat att tempa? Tyckte det funkade väldigt bra för mig förra månaden då jag ju haft känningar flera ggr under de två månader o strecken på stickorna gick upp o ner i styrka hela tiden. Visst, de blev mkt starkare när äl väl kom men det va ju tempen som bekräftade att äl faktiskt också skett. Mina flytningar var inte till mkt hjälp då även de ändrade sig i blev vattniga ibland även om det inte blev nån äl.

    Förstår att det är stressande med åldern! Men gör så som du föreslår o kontakta dem när mensen väl kommer. En vecka sen mens kan du ju bara låssas tolka som senare äl, vissa har ju ingen aning om att de är gravid på själva BIM o vissa vet inte när BIM är så det är bara att mörka o spela ovetande! Håller tummarna för dig!
  • Äldre 14 Sep 10:52
    #21
    NiMi12 skrev 2018-09-14 10:30:26 följande:

    Jag har aldrig testat att tempa. Vilken dag börjar man med det? Måste man fylla i det i nån betalkalender?

    Mina flytningar funkade innan missfallet. Men efter det så ser jag inga trådliknande flytningar. Hade väldigt kraftigt vattniga flytningar som liksom rann ur mig i måndags, helt sjuk känsla. Hände två gånger den dagen. Men nu är det som vanligt, lite men inget nämnvärt.

    Tack :)


    Jag hade precis samma sorts flytningar i måndags! Va på jobbet o skulle precis gå på massage (bra arbetsplats!) när jag kände typ plask där nere, hann dock inte göra ngt åt det så det va bara att snällt lägga sig på bristen o hoppas att det inte läckt genom byxorna! xD

    Jag började tempa mitt i min långa cykel men kan tänka mig att iaf strax efter mens bör man börja, eller bara när som egentligen. All data är användbar. Jag har hoppat vissa dagar då det känts lönlöst men sen ångrat mig i efterhand när jag velat se helheten i temperaturen. Dock behöver man inte tempa under mens om man inte vill, då kan man ta sovmorgon ;). Jag använder appen Fertility Friend som är gratis (fick även 60 dagar gratis premium men kör gratisversionen nu) tycker den är kanon. Man lägger in så mkt data man vill; temp, sekret, testresultat, tappens position, värk osv o så beräknar appen när äl sker o när BIM bör vara utifrån all data. Den varnar vid avvikande temptidspunkt o man kan även själv välja att den ska bortse från vissa punkter om man tex varit uppe men ändå vill ha med dagens temperatur men inte ha den inräknad. Den har även massvis med intressant info att läsa vilket tilltalar mig mkt! Har även PTracker Lite men den visar bara temp o hjälper inte, använde dock den som back-up ifall fertility friend skulle tappa all data.
  • Äldre 14 Sep 10:56
    #22

    Såhär såg min tempkurva ut förra cykeln (69 dagar lång) och nästa är min kurva hittills denna cykel. Är lite control freak så detta gillar jag!

  • Äldre 14 Sep 11:26
    #26
    NiMi12 skrev 2018-09-14 11:10:19 följande:

    Exakt, plask är rätt ord! :D

    Men vet ni vad!! Jag fick en sån plask alldeles nyss och sprang in på toan. Den är inte helt genomskinlig idag, den är vit och trådaktig också!! Helt plötsligt kom hoppet igen om att äl kanske ändå är idag. LH värdet kan ju stiga under dagen.

    Alltså tänk att man kan bli så glad över en flytning! :D :D

    Ska ta och kolla upp det där och börja tempa nästa cykel om det inte tar sig den här månaden, jag är också ett kontrollfreak så det passar nog mig med :D


    Varför inte börja tempa redan i morgon bitti? :) Då kan du iaf se om tempen håller sig stabil de närmsta dagarna eller hur den varierar. Tempen stiger direkt efter äl så beroende på när äl sker så kan du ju få låg temp i morgon o ser sen en ökning till i övermorgon och kommande dagar. Lägger du även in hög fertilitet från äl-test + vattnig flytning idag så tror jag nog att fertility friend om några dagar skulle kunna hinta om du har äl nu eller inte. Värt ett försök iaf ? :)

    Jag hade min lh-peak igår, dagens test var svagare än igår men fortfarande starkare än under resten av cykeln så nu sitter jag bara o väntar på att tiden ska gå o mannen komma hem ;). Lite ironiskt, igår morse när jag fått neg på testerna i över en vecka o ingen stegring alls så beställde jag nya eftersom jag trodde att denna cykel också skulle bli utdragen. Några timmar senare fick jag positivt på testet! O idag fick jag hem 21 nya tester i brevlådan :P. Får hoppas att jag inte kommer behöva dem!
Svar på tråden BIM 29/9 med Rosenrot