• Anonym (..)

    Föda utan bil... hur gör man?

    Hur gör man egentligen om man får värkar/håller på att föda och man bor i en liten by, med ett fåtal grannar som man knappt känner. utan buss och tåg förbindelser, inga sjukresor finns i länet, närmsta taxibolag ligger 1 timme bort ( inte säkert de har en ledig bil just då) och taxin är svindyr och man inte har dom pengarna när man behöver taxin. Vad gör man då egentligen??

  • Svar på tråden Föda utan bil... hur gör man?
  • Jemp

    Låna av nån till taxi? Hinner den inte komma är det väl ambulans men det ska såklart vara undantagsfall. Går ju sällan så fort.

    Har du kollat upp ang sjukresor? Här fick vi tillbaka taxikostnaden (utom typ 140kr) i efterskott då det räknas som sjukresa.

    Bolla med din bm annars.

  • Anonym (..)
    Tihi skrev 2018-09-13 18:00:42 följande:

    En dag? Du har ju haft 8 månader på dig minst!


    Jag skrev ju att jag just nu hamnat i en annan sits hade en helt annan sits alla 9 månader fram till nu runt bf
  • Anonym (..)
    Tihi skrev 2018-09-13 18:00:42 följande:

    En dag? Du har ju haft 8 månader på dig minst!


    Jag skrev ju att jag just nu hamnat i en annan sits hade en helt annan sits alla 9 månader fram till nu runt bf
  • Anonym (..)
    Jemp skrev 2018-09-13 18:01:26 följande:

    Låna av nån till taxi? Hinner den inte komma är det väl ambulans men det ska såklart vara undantagsfall. Går ju sällan så fort.

    Har du kollat upp ang sjukresor? Här fick vi tillbaka taxikostnaden (utom typ 140kr) i efterskott då det räknas som sjukresa.

    Bolla med din bm annars.


    Dom kör tydligen inga sjukresor här
  • Grande Rock

    Det lättaste är nog att försöka lära känna de få grannarna man har och be dem om hjälp mot att man betalar bränsle och lite extra. Om det är meningen att du ska bo kvar i byn efter barnfödsel finns det inget att förlora på att lära känna invånarna.


    Att tro är att inte veta
  • Jill 79

    Jag har åkt taxi. Visserligen bara 5 mil men det blev väl en rätt dyr kostnad ändå. Drt enda jag ångrade var att jag väntade lite väl länge(på bms inrådan) med att åka in. Inte superkul stt sitya i en okänd rätt stressad taxichaufförs bil i snöstorm med jätte värkar. Jag sparde lite pengar då och då och la i en burk som taxi pengar. Det hade ju lika gärna kunna vara falskt alarm så jag hade råd med mer än en resa.

  • Tiina87

    Ringer någon av de fåtal grannarna man knät känner eller ringer taxi.

  • mammatill6
    Anonym (..) skrev 2018-09-13 18:03:34 följande:

    Dom kör tydligen inga sjukresor här


    Finns överallt. Sen är det skrämmande att du under hela graviditeten inte sparat ihop till en buffert på ens nån tusenlapp.
  • Anonym (..)
    mammatill6 skrev 2018-09-13 18:28:51 följande:

    Finns överallt. Sen är det skrämmande att du under hela graviditeten inte sparat ihop till en buffert på ens nån tusenlapp.


    Suck... läs vad jag skrivit istället. Hur många ggr ska jag behöva upprepa mig i denna tråd
  • Anonym (..)
    Tow2Mater skrev 2018-09-13 18:27:27 följande:

    Planera fodeseln med kejsarsnitt. Om du lyckas bli beviljad.


    För sent. Är i vecka 40
  • Anonym (Jo)
    Anonym (..) skrev 2018-09-13 18:03:34 följande:
    Dom kör tydligen inga sjukresor här
    i vilket landsting bor du?
  • Tiina87
    Anonym (..) skrev 2018-09-13 18:30:36 följande:

    Suck... läs vad jag skrivit istället. Hur många ggr ska jag behöva upprepa mig i denna tråd


    Men du fick väl inte veta nu att du skulle ha barn?
  • enanna

    Jag gjorde så att jag tillbringade tiden från vecka 38 framåt i en väns lägenhet i närmaste stad. Många andra på samma ort höll sig borta i slutet av sina graviditeter, eftersom man inte kunde komma därifrån med bil nattetid. Andra såg bara till att ha många alternativa planer. Om det skulle vara möjligt att köra när som helst hade det ju bara varit att se till att beställa taxin i god tid. Om det inte blir en störtförlossning borde du hinna utan problem. I värsta fall tar du ett sms-lån för att betala taxin och betyder tillbaka så fort du får ersättning för resan. Lycka till!

  • Anonym (12345)

    Hur tänkte du att du skulle ta dig in till BB när du vart gravid, det måste ju varit med lite i planen.

    Hur har du tagit dig runt annars där du bor?

  • Anonym (Hallå?)
    Anonym (12345) skrev 2019-02-16 15:00:51 följande:

    Hur tänkte du att du skulle ta dig in till BB när du vart gravid, det måste ju varit med lite i planen.

    Hur har du tagit dig runt annars där du bor?


    Barnet är fött för länge sedan...
Svar på tråden Föda utan bil... hur gör man?