Besök på badhus med skolan
Jag förstår dig ts, jag kände ungefär som du när jag fick veta att förskoleklassen skulle börja åka till simskola första veckan de gick i skolan, dvs helt nya i skolans värld, för lärarna och som grupp. Det kändes inte alls bra. Tycker folk har gått onödigt hårt åt dig här och raljerat mycket. Man SKA ha stor respekt för vatten.
Jag har iaf varit med i simhallen en gång (för att sonen ville) och jodå, alla 24 barn är i bassängen samtidigt. En lärare med i bassängen + en simlärare. En eller två fritidsledare sitter vid sidan om. Jag är inte speciellt glad i upplägget, anser att gruppen är för stor för att det ska kännas tryggt. Sonen är inte heller bekväm med upplägget och vill inte vara med, hittills har han inte vågat kliva i bassängen någon gång. Han är rätt så blyg och lite försiktig, hade definitivt behövt en mindre grupp.
Absolut jättebra med simundervisning i skolan men då ska det vara under säkra förhållanden. Läste någonstans att det rekommenderades en vuxen person per 3 icke simkunniga barn vid bad med barngrupp.